Co zespalaniem liści-gałęzi?

21. Data: 2001-10-18 08:24:03

Temat: Re: Co zespalaniem liści-gałęzi?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm.Myślę ,że dobrze by było wprowadzić na grupie grafik podlewania.
> Na przykład na zmianę ,tak żeby zasoby wodne zbyt szybko się nie
> wyczerpały - trzeba to tylko dobrze z mapą w ręku rozplanować. ;-)))
[...]
Jak chcesz skorzystać - w tej materii - z przebogatych doświadczeń
towarzyszy z PZD, to ci mogę powiedzieć na jakich działkach to funkcjonuje
już od wielu lat. ;-)
pozdr. Jerzy

22. Data: 2001-10-18 08:41:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Too old... napisał(a) w wiadomości: <9qkqhr$c31$1@news.tpi.pl>...

>Hmm.My?lę ,że dobrze by było wprowadzić na grupie grafik podlewania.
>Na przykład na zmianę ,tak żeby zasoby wodne zbyt szybko się nie
>wyczerpały - trzeba to tylko dobrze z map? w ręku rozplanować. ;-)))

>A co do palenia li?ci - imho ?wietnym pomysłem byłyby kompostownie ,ale u
>nas niestety już to nawala. Trzeba samemu grabić(rozumiem) i wywozić (nie
>rozumiem).

Ja też nie rozumiem. A kompostownik u siebie w ogrodzie założyć to taki
problem?

>Poza tym je?li li?cie gdzie? sa zarażone to nie wyobrażam sobie aby
>podlegały segregacji w procesie grabienia.

Zarażone - głównie części bylin lub liście kasztanowca. Segregacja wcale nie
taka uciążliwa.

>A w kompostowni wszystko się miesza i ?wietnie może się rozpowszechnić na
>wszystkie działki .

Kompostownie przemysłowe mają - niestety! - tę wadę, że mieszają się tam też
odpady nieorganiczne, typu resztki szkła, gumy itp. Nie rozrzuciłabym
takiego kompostu w ogródku. No chyba gdybym miała hektar, i to
"naturalistyczny" i duuuużo sił do wybieranie zanieczyszczeń z kompostu.

>I dla tego jednak stary sposób z paleniem li?ci dla mnie był lepszy - bo
>popiół i tak wysypywałem na kompost (?wietny nawóz imho),a li?cie grabiłem
>wiosn? dopiero jak się przemaceruj? na ziemi .

To równie dobrze możesz wykorzystać kosiarkę z koszem, która szatkuje i
wciąga liście. Albo zakopywać je w ziemi (też mi się przydarzało przy
większych ilościach). A co do palenia, to oburzam się dalej. Wrrr!

Pozdrawiam, Basia.

-

23. Data: 2001-10-18 08:44:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości:
<9qld46$idb$1@hercules.iupui.edu>...
>"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
iczny.pl...

>A to juz jest zalatwione przez Kult Swietego Trawnika
>(religia panstwowa w USA).
>"Co tydzien w Dzien Swiety trawnik swoj kosic bedziesz."
>"Chwasty swe niszczyc bedziesz, albowiem chwast jest
>brzydliwosc Panu"
>I tak dalej ... :-)

Z ciekawości - w który dzień święty?

Pozdrawiam, Basia.

24. Data: 2001-10-18 10:36:57

Temat: Re: RE: Co zespalaniem liści-gałęzi?
Od: sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:

> U nas poszli dalej,jest harmonogram uzywania grili zatwierdzony przez Rade
> osiedla.
> Kazdy z dzialkowiczow ma prawo do jednego grilowania w tygodniu.
> Wolno tylko uzywac brykietow.
> Z grilowania wylaczone sa ryby i baranina.

Z jednej strony sie nie dziwie, moi rodzice mieszkaja na osiedlu domkow
szeregowych i jak kilku sasiadow latem zaczyna naraz grillowac to umrzec
mozna ze smrodu :(

A to juz jest lekka przesada.

Pozdrowki,
Anka

25. Data: 2001-10-18 13:13:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Zarażone - głównie części bylin lub liście kasztanowca. Segregacja wcale nie
> taka uciążliwa.

Dajmy na to rosna obok siebie kasztanowiec i jakies inne
drzewo, zdrowe. Gubia liscie jednoczesnie. Ja bym jednak
nie podjal sie segregowania.

A propos: jest kasztan i kasztanowiec. Dlaczego nie orzech
i orzechowiec? :-)

Pozdrowienia,
Michal

26. Data: 2001-10-18 13:17:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> Z ciekawości - w który dzień święty?

Zazwyczaj to sobota.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2001-10-18 15:00:41

Temat: Odp: Co zespalaniem liści-gałęzi?
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9qmluu$5di$...@h...iupui.edu...
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Zazwyczaj to sobota.

Teraz już wiadomo, kto jest kto ;-) (ten
obrazek to dla tych, co _te_ sprawy traktują poważnie, czasem za)
Shalom, Jan_jr

28. Data: 2001-10-18 17:53:30

Temat: RE: konkurs w fazie rozstrzygniecia
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

Zwracam sie do szacownej KOMISJI i JANUSZA(czlonek komisji majacy wplyw na
> werdykt, 2 glosy)

Bez takich podejrzeń , proszę!
Żaden członek i żadnej komisji.
Przyznaję nominacje do nagrody. Samowolnie, a co! :-)
To lepsze.... :-)

Pozdrawiam :-)
Janusz

Janusz jest czlowiekiem zdyscyplinowanym, nie sadze aby podjal decyzje
samowolnie bez uzgodnienia z pozostalymi czlonkami komisji.
Moje typy na kierownictwo jury,to:
Janusz
Jerzy
Krzysztof
Co do przewodniczacego jury - nie mam kandytatury.
Pozdrawiam nowinowany do "Magii Ogrodow"
Boguslaw Radzimierski.

29. Data: 2001-10-18 18:24:52

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Too old... napisał(a) w wiadomości: <9qkqhr$c31$1@news.tpi.pl>...

> Ja też nie rozumiem. A kompostownik u siebie w ogrodzie założyć to taki
> problem?

A zmieścisz w nim 120 worków po 80 litrów każdy ???

A co do palenia, to oburzam się dalej. Wrrr!

> Pozdrawiam, Basia.

Rozgoryczam się nadal .Miau.
Krzyś

30. Data: 2001-10-18 18:30:01

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sunnie" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości

Rade

> Z jednej strony sie nie dziwie, moi rodzice mieszkaja na osiedlu domkow
> szeregowych i jak kilku sasiadow latem zaczyna naraz grillowac to umrzec
> mozna ze smrodu :(

Wybacz ale zapach z grila trudno nazwać smrodem.
Mi zawsze ślina kapie i ........... ;-))))

> A to juz jest lekka przesada.

A tu się nie zgodzę .Zgodnie z paragrafem 22 Regulaminu Przeciwpożarowego
Działkowicza ten punkt jest jak najbardziej w porządku . Dodam jeszcze ,że w
powyższym zestawie brakuje łopatki -saperki ,która jest wymieniona w
powyższym regulaminie na stronie 9-tej.

Krzyś
--

Zagraniczne szkółki w internecie?