Co zrobić z kaszy mannej?

1. Data: 2002-08-15 18:19:17

Temat: Co zrobić z kaszy mannej?
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam w domu 1 kg kaszy mannej,
nie mam zielonego pojęcia jak ją wykorzystać,
chyba jako dziecko jadłem na śniadanie jakieś zupki na mleku
no ale nic nie pamiętam

proszę o pomoc

z góry dzięki

1. Data: 2002-08-15 19:28:22

Temat: Re: Co zrobić z kaszy mannej?
Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PROPONUJE:
Stefanka.
składniki:
6paczek herbatników
1szkl. kaszy manny.
1l. mleka 3,2%
0,5 kostki "Kasi"
kakao
1szkl. cukru.
2cukry waniliowe.

1.No wiec tak..bierzemy prostokątna formę do ciasta ..wykładamy ja
herbatnikami .
2. gotujemy ciasto czyli wlewamy do garnka -mleko, palmę, cukier , kakao ,
cukier waniliowy, mieszamy aż zawrze i dodajemy kasze manna...równie szybko
mieszając by nie powstały kluchy .
3 gotowa masę wylewamy gorącą na herbatki i kładziemy na nie kolejna ich
warstwę..
4. wieńczymy swoje dzieło polewając wszystko polewa czekoladowa..

1. Data: 2002-08-15 22:28:45

Od: "ALA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dokladnie ciasto jest pyszne, pisalam o tym dwa posty nizej.
Ja sie nim przejadlam ale wszyscy bardzo chwala i polecam.
Pozdro
Ala

1. Data: 2002-08-16 16:05:04

Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Aug 2002 20:19:17 +0200, "wojus" <w...@w...pl> wrote:

>mam w domu 1 kg kaszy mannej,
>nie mam zielonego pojęcia jak ją wykorzystać,
>chyba jako dziecko jadłem na śniadanie jakieś zupki na mleku
>no ale nic nie pamiętam

Ugotować na gęsto na wodzie (osolonej). Wylać wartstwą - tak koło 1 cm
- na płaskie talerze i poczekać aż skrzepnie. Pokroić w kostkę - tak
ze dwa razy dłuższą i szerszą niż grubszą. W takiej postaci zamiast
makaronu stosować do zup. Np. pyszna jest taka kaszka z domowym
rosołem. Albo na słodko - polać jakimś sokiem, np. malinowym. Dla mnie
pycha. Co ciekawe manny na mleku nie cierpię w żadnej postaci a tak
spreparowana to jedno z moich ulubionych dań.

Zdrówko

--
Maciek 'Babcia' Dobosz
Warszawski Klub Paintballowy "Ranger"

1. Data: 2002-08-16 17:37:03

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek \"Babcia\" Dobosz wrote:
> [...]
> - na płaskie talerze i poczekać aż skrzepnie. Pokroić w kostkę - tak
> ze dwa razy dłuższą i szerszą niż grubszą. W takiej postaci zamiast

o rany, juz zapomnialam ze moja mama kiedys mi takie kluski robila :)
moje byly pokrojone w romby. kwadraty sa przeciez takie pospolite ;P

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-08-16 19:40:33

Temat: Re: Co zrobi? z kaszy mannej?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Aug 2002 18:05:04 +0200, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
<b...@j...org.pl> wrote:

>Ugotowa? na g?sto na wodzie (osolonej). Wyla? wartstw? - tak ko?o 1 cm
>- na p?askie talerze i poczeka? a? skrzepnie. Pokroi? w kostk? - tak
>ze dwa razy d?u?sz? i szersz? ni? grubsz?. W takiej postaci zamiast
>makaronu stosowa? do zup. Np. pyszna jest taka kaszka z domowym
>roso?em. Albo na s?odko - pola? jakim? sokiem, np. malinowym. Dla mnie
>pycha. Co ciekawe manny na mleku nie cierpi? w ?adnej postaci a tak
>spreparowana to jedno z moich ulubionych da?.
>
>Zdrówko

a taka znasz?

w saganie nieduzym , najlepiej z grubego zelaza jakiegos (!!)
roztopic troche masla, dosypac cukru, dosypac kasze manne,
mieszac, niech sie tak delikatnie posmazy (znaczy traktowac jak
kus kus), wlac mleko. Unikajac podwodnego wulkanu (wybuchajace
bable = bomble), mieszac, dosypac rodzynek, mozna dodac esencji
waniliowej, zdjac z pgnia, przelozyc doo namaslonego naczynia
zaroodpornego, zapiec. jesc. mysle, ze rownie dobrze mozna by tez
zamiast zapiec, wylozyc Twoja metoda i chlastac na kwadraty (N.B.
a la kaszka krakowska, albo wloska mamalyga!!!czyli polenta)

Krysia, teraz z chetka i na kokosowy paj i na manne...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-16 19:41:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Aug 2002 19:37:03 +0200, PatryCCCja
<k...@s...TO_WYTNIJ.pl> wrote:

>o rany, juz zapomnialam ze moja mama kiedys mi takie kluski robila :)
>moje byly pokrojone w romby. kwadraty sa przeciez takie pospolite ;P
>
>pat

moja krakowska tez w romby albo BARDZO malutkie kwadraciki

Krysia
K.T. - starannie opakowana

Specjalnie dla Krysi
ciasto bez pieczenia
ocet winny
sałatka makaronowa z pomidorami i cukinia
Musztarda korzenna i rzodkiewki w sloikach