Colitis...

1. Data: 2005-09-13 15:58:56

Temat: Colitis...
Od: Konrad Garus <k...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po wizycie u chirurga i badaniu kolonoskopowym stwierdzono podejrzenie
zapalenia jelita grubego. Pobrano wycinki do badania
histopatologicznego, którego wynik jest następujący:

"Fragmenty błony śluzowej miejscami o nieco obrzękniętym podścielisku
blaszki właściwej w którym widoczne są również umiarkowane nacieki
zapalne z limfocytów i plazmocytów a także nielicznych granulocytów
obojętnochłonnych. W jednym z fragmentów w obrębie blaszki właściwej
obecne jest utkanie grudki chłonnej."

Niestety, takiemu szaraczkowi medycznemu jak ja nic to nie mówi. Wizyta
u chirurga najwcześniej za miesiąc, ale wolałbym się dowiedzieć czegoś
więcej wcześniej - stąd post na grupę.

Pytanie: Co te wyniki oznaczają? Czy należy uważać, że mam to zapalenie?
Czy na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę, czegoś się obawiać?

Dzięki.

--
k.
konrad dot garus at gazeta dot pl

2. Data: 2005-09-14 07:20:23

Temat: Re: Colitis...
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_Nie bardzo wiem_ jaki jest obraz kolonoskopowy i objawy kliniczne, napisz
nam może co Ci się dzieje, ale nie oczekuj zbyt wiele, bo jeśli w
rozpoznaniu h-p nie ma rozpoznania, to oznacza, że takie rozpoznanie nie
bardzo można postawić. Opis Twojego badania przedastawia zmiany mało
swoiste i chyba poza tym, że jest zapalenie nie bardzo da się wyjść.

--
Krzysiek, EBP
Wiele rzeczy można wybaczyć: kłamstwo, zdradę, komunistyczną przeszłość, a

3. Data: 2005-09-14 08:53:22

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozpoznaniu h-p nie ma rozpoznania, to oznacza, że takie rozpoznanie nie
Co za bełkot!
Chodziło o to, że jeśli w wyniku nie ma wprost, albo w formie sugestii
konkretnej jednostki chorobowej, to pewnie dlatego że nie dało się bardziej
jednoznacznie napisać.

--
Krzysiek, EBP
Piekło to znieruchomiała teraźniejszość.

4. Data: 2005-09-14 15:22:40

Od: Konrad Garus <k...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:
> jeśli w
> rozpoznaniu h-p nie ma rozpoznania, to oznacza, że takie rozpoznanie nie
> bardzo można postawić. Opis Twojego badania przedastawia zmiany mało
> swoiste [...]

Mam rozumieć, że rozpoznanie stwierdza brak poważnego zapalenia albo
brak zapalenia w ogóle?

Objawy to okresowe (dość rzadkie i nie bardzo ostre), 2-3-dniowe
biegunki z krwią. Pojawiają się co kilka tygodni albo nawet miesięcy
(ostatnio 2 miesiące temu), ostatnio były wyjątkowo silne po mocnym
antybiotyku. Brak gorączki.

Badanie było robione miesiąc po ostrej reakcji na antybiotyk, nie wiem
czy to mogło mieć wpływ na jego wyniki.

5. Data: 2005-09-15 07:20:02

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam rozumieć, że rozpoznanie stwierdza brak poważnego zapalenia albo
> brak zapalenia w ogóle?
Nie. W wycinku były zmiany mało aktywne, i mało charakterystyczne. Ponieważ
niżej czytam, że coś Ci się dzieje, to h-p z pewnością nie oznacza że masz
przewidzenia. Sprawa pozostaje niewyjaśniona, i Twój gastroenterolog pewnie
będzie dalej drążył.

--
Krzysiek, EBP
Życie jest zbyt kródkie by pić liche wina

Bóle kości u osób starszych
Ucisk w klatce piersiowej
herbata czy kawa?
Do fizykoterapeutów