Córka alkoholika znęcającego się psychicznie nad rodziną

1. Data: 2008-09-18 17:07:07

Temat: Córka alkoholika znęcającego się psychicznie nad rodziną
Od: sjastrz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,

Mam prośbę o poradę :)
Opiszę sytuację:
Córka alkoholika (on przed wypiciem trochę życiowa łamaga, po wypiciu
wiadomo..., ma wyrok za znęcanie się psychiczne nad rodziną), ale nie o
nim miałem pisać, dziewczyna, podejrzewam - typowy przykład w takich
sytuacjach. Na siłę, prawie rozpychając się łokciami chce osiągnąć coś w
życiu, pragnie pokazać innym, że ona też może, też potrafi. Stara się
ciągle chwalić sobą i tym, ze też coś ma, osiągnęła.
Lecz nie zawsze dąży do tego normalną drogą, czasami za wszelką cenę.
Lekko zagubiona w życiu, nie do końca docenia to co posiada, bardziej
rozmyśla nad tym, że inni mają lepiej. Ma ciekawe zachowania - sama nie
lubi i bardzo neguje jak na nią ktoś krzyczy i mówi z "wyrzutem",
natomiast sama ma apodyktyczne, "kierownicze" zachowanie, jak komuś
próbuje zwrócić uwagę, mówi to z tonem w którym słychać pretensje,
chociaż sama tego nie dostrzega. Postępuje w taki sposób, jaki jej
bardzo przeszkadza u innych... (czasami poprzez różne komentarze i
zachowanie na pokaz sama znęca się psychicznie nad innymi) W sprawach
uczuciowych - bardzo zaborcza, najchętniej (może nie do przesady ale...)
unicestwiła by wszystkie i wszystkich potencjalnych konkurentów.
A do tego często mało tolerancyjna, najlepiej żeby wszystko było po jej
myśli, jeżeli ktoś ma odmienne zdanie - irytuje się. Łatwo się denerwuje
i próbuje wykrzyczeć to co czasami można by było powiedzieć spokojnie.

Prosił bym Państwa o poradę, jakie podjąć działania by trochę
wyprostować tą osóbkę :) Lubi czytać książki i widzi w pewnym stopniu
swój problem. Jak książka będzie napisana dobrym, łatwym językiem, na
pewno przeczyta :)

Prosił bym o poradę i podpowiedź jakie książki można by było kupić do
przeczytania, czy to przeze mnie czy tą Panią. Jak postępować i jakich
zachowań unikać.

2. Data: 2008-09-18 21:58:38

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sjastrz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> życiu, pragnie pokazać innym, że ona też może, też potrafi. Stara się
> ciągle chwalić sobą i tym, ze też coś ma, osiągnęła.

A Ty myślisz, że jak ona przeczyta o sobie w książce, to zauważy, że to o
niej?
1. To ona MUSI chcieć się zmienić. Zrobi to wtedy (będzie miała takie
pragnienie), gdy jej to będzie przeszkadzać- to znaczy ONA zauważy, że jej
to przeszkadza
2. Nie istnieje książka, która ją "naprostuje". Możesz jej co najwyżej
opowiedzieć o zespole DDA- który leczą psychologowie- na terapii. Nie
poprzez kazanie przeczytania książki, nie poprzez porady, jednorazowe
zajęcia, etc- lecz na drodze terapii- najlepiej grupowej. Jeśli zaistnieje
sytuacja, że jej zachowania będą jej ciążyć- to wtedy być może zgłosi się do
takiej poradni.
NIC PONADTO UCZYNIĆ NIE MOŻESZ- A JEŚLI TO ZROBISZ- TO BACZ, BY NIE BYŁO ZA
WIELE

A w ogóle- zajrzyj tu na początek. Pogadaj z tymi ludźmi.

http://www.dda.pl/

Chiron

czy warto
warto wiedzieć