Cropoz G - pilna prosba

1. Data: 2001-05-08 15:25:37

Temat: Cropoz G - pilna prosba
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze, napiszcie mi:
- czy w/w lek jest na recepte z niebieskim paskiem czy nie ?
- czy zalezy to od wielkosci opakowania ?
- jaka jest znizka, o ile jest, na recepte z nieb. paskiem ?
- czy gdzies mozna znalezc wykaz lekow, ktore mozna/trzeba miec zapisane na
taka recepte ?
Szukalam w kilku bazach danych lekow i w rozporzadzeniu mzios (nie bardzo
sie wyznaje w podanych tabelach) i nie znalazlam.
Z gory dzieki za odpowiedz.
Asia

2. Data: 2001-05-15 12:20:16

Temat: Re: Cropoz G - pilna prosba
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 May 2001, Asia Bugla wrote:

> [...]
> - jaka jest znizka, o ile jest, na recepte z nieb. paskiem ?
> - czy gdzies mozna znalezc wykaz lekow, ktore mozna/trzeba miec zapisane na

nie ma w zasadzie juz recept z "niebieskim paskiem". Co prawda
jeszcze moga byc uzywane po staremu do 31.maja ale zaczyna to juz
byc "historia nauk medycznych". Nowe rozporzadzenie wprowadza
inne wzory recept - srodowisko lekarskie wyrazilo zreszta z tego
powodu protest (http://polscy-lekarze.net/recepty).

Co do Cropozu jest to lek refundowany w okreslonych chorobach
- ale nie powinien to byc lek drogi

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-05-15 12:23:47

Od: <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze, napiszcie mi:
> - czy w/w lek jest na recepte z niebieskim paskiem czy nie ?

Recept z niebieskim paskiem już w zasadzie nie ma...

> - czy zalezy to od wielkosci opakowania ?

Absolutnie!!!

> - jaka jest znizka, o ile jest, na recepte z nieb. paskiem ?

jw.

> - czy gdzies mozna znalezc wykaz lekow, ktore mozna/trzeba miec zapisane na
> taka recepte ?

Cropozu nie wypisuje się na taką receptę! A wykaz??? Sam chciałbym to mieć...

> Szukalam w kilku bazach danych lekow i w rozporzadzeniu mzios (nie bardzo
> sie wyznaje w podanych tabelach) i nie znalazlam.

Bo TEGO się nie znajdzie - ja przynajmniej nie wiem gdzie tego szukać i czy toś
takiego się ukazało. Fakt: Cropoz jest bardzo drogi! Propozuje najpierw kupić
jego niewielką ilość i sparwdzić jak chory go toleruje (może być działanie
uboczne: silan biegunka, temperatura, nieraz nudności). Jeżeli tak można go
stosować dalej.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2001-05-17 09:04:40

Temat: Odp: Cropoz G - pilna prosba
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.31.0105151417190.4251-100000@doro
ta.am.torun.pl...

> Co do Cropozu jest to lek refundowany w okreslonych chorobach
> - ale nie powinien to byc lek drogi

???
Opakowanie Cropozu _G_ (24 szt. - jedyne dostepne - narazie) kosztuje 30 zl
i wystarcza na _6_dni_. Wg mnie jest to lek b. drogi, wziawszy pod uwage, ze
trzeba go brac przez kilka miesiecy.

Gdzie moge znalezc wykaz chorob, w ktorych leki sa refundowane ? W bazach
lekow nie znalazlam. Moze jakis Dz. Ust. ?

Asia

5. Data: 2001-05-17 09:12:12

Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> Recept z niebieskim paskiem już w zasadzie nie ma...

> Absolutnie!!!

> jw.

A od czego zalezy, ze raz za ten sam lek placimy duzo (biala recepta) a
innym razem niewiele ?

> Cropozu nie wypisuje się na taką receptę! A wykaz??? Sam chciałbym to
mieć...

No przeciez jest wykaz lekow ze znizka 30 % i 50 %. Dlatego pytalam o liste
lekow refundowanych (?), za ktore placi sie "grosze", jesli lekarz nie
przekroczy jakiegos tam limitu (naprawde nie znam sie na fachowych
okresleniach).

> [...]
> uboczne: silan biegunka, temperatura, nieraz nudności). Jeżeli tak można

Co to znaczy "niewielką ilość " ? Min. to jedno opakowanie: 24szt. = 30 zl.

> Pozdrawiam
> Piotr

ja rowniez
Asia

6. Data: 2001-05-17 12:02:44

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

On Thu, 17 May 2001, Asia Bugla wrote:

> Opakowanie Cropozu _G_ (24 szt. - jedyne dostepne - narazie) kosztuje 30 zl
> i wystarcza na _6_dni_. Wg mnie jest to lek b. drogi, wziawszy pod uwage, ze
> trzeba go brac przez kilka miesiecy.

Dowiadywalem sie przed chwila w aptece i taka postac Cropozu nie
jest faktycznie refundowana (w odroznieniu od kromoglikanu sodowego
przeznaczonego do inhalacji) i kosztuje 30 zl i nie ma na to rady.
Nasza opinia na temat rozporzadzenia w sprawie recept jest ogolnie
znana (nic dodac nic ujac - przeczytaj na
http://polscy-lekarze.net/recepty)
- dyskusja sie toczy akurat na liscie dyskusyjnej lekarzy i mozesz
zagladnac (http://achilles.wam.lodz.pl) - ale wszystko wyglada na
to, ze ministerstwo zrobi tak, ze bedzie jeszcze gorzej.

Jedynie co moge, to jesli przyjda przedstawiciele firmy produkujacej
ten lek to moge zapytac, czy nie zostawiliby troche probek i wowczas
przeslac Ci je - jesli uda mi sie je od nich wydebic.

Pozdrowienia

P.K.
----

7. Data: 2001-05-18 11:26:17

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> A od czego zalezy, ze raz za ten sam lek placimy duzo (biala recepta) a
> innym razem niewiele ?

Wszystko jest jasne: jeżeli np. wystawiasz receptę na Bebilon (preparat
mlekozastępczy dla dzieci ze skazą bialkową) możesz wypisąć ją ze zniżką alebo
na 100%. Jeżeli wypiszesz ze zniżką to z jakiś czas przyjdzie Ci menda z kasy
chorych i będziesz musiała zapłacić brakującą różnicę z własnej kieszeni.
Fajnie co? A tego tak na dobrą sparwę nie regulują absolutnie jakiekolwiek
przepisy. Ot! Widzimisie mendy z Kasy Chorych.

> [...]
> lekow refundowanych (?), za ktore placi sie "grosze", jesli lekarz nie
> przekroczy jakiegos tam limitu (naprawde nie znam sie na fachowych

Ponoć na pociągach też jest rozkład jazdy! I co z tego!!! Jeżeli trafisz na
młodego lekarza to może da Ci zniżkę, bo jeszcze nie dostał po uszach...

> Co to znaczy "niewielką ilość " ? Min. to jedno opakowanie: 24szt. = 30 zl.

A 30 zł to według Ciebie za taki lek to mało? A jak będzie opakowanie większe
to pozostaje jedynie darowizna dla szpitala.

Słowo: reforma kochanej służby zdrowia jest bardzo zawiła i nikt nic nie wie.
Zgodnie z powiedzeniem: wiódł ślepy kulawego... i tak to wygłada. Zgroza i
szkoda zmarnowanego czasu na naukę!

Zgorzniały
Piotrek

Piotrek

8. Data: 2001-05-25 09:37:00

Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzieki za zainteresowanie :-)
Powodem do napisania listu na grupe bylo uzyskanie sprzecznych informacji w
aptece. Tzn. przy zamawianiu Cropozu G powiedziano mi, ze jest na niebieska
recepte, a jak przyszlo do placenia to okazalo sie, ze jest na biala i
kosztuje 30 zl. Szczeka lekko mi zjechala. Szukalam innej postaci
kromoglikanu = innego producenta ale niestety nie zgadzaja sie dawki.

> Dowiadywalem sie przed chwila w aptece i taka postac Cropozu nie
> jest faktycznie refundowana (w odroznieniu od kromoglikanu sodowego
> przeznaczonego do inhalacji) i kosztuje 30 zl i nie ma na to rady.

Zastanawialam sie czy cena nie wynika z dawki. Kromoglikanu w C. G jest
okolo 10x wicej niz np. w ampulkach (Intal).

> Jedynie co moge, to jesli przyjda przedstawiciele firmy produkujacej
> ten lek to moge zapytac, czy nie zostawiliby troche probek i wowczas
> przeslac Ci je - jesli uda mi sie je od nich wydebic.

Dzieki - moze przyda sie komus innemu. Ja w zasadzie musze go kupowac dla
dziecka w ilosciach hurtowych. Stad pojawilo sie pytanie o wieksze
opakowanie i relacje cena/opakowanie.

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
Asia

9. Data: 2001-05-25 09:44:43

Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> A 30 zł to według Ciebie za taki lek to mało? A jak będzie opakowanie
większe
> to pozostaje jedynie darowizna dla szpitala.

Patrz jak tniesz, bo cos pomieszaly Ci sie watki.

A poza tym, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz na maje watpliwosci. Wreszcie
wiem na czym stoje :-(

Asia

Badania nad uzależnieniem od internetu
Leczenie Brucelozy