Cypripedium reginae

następny post »
From: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Cypripedium reginae
Date: 27 Aug 2001 12:36:59 +0200

.Od Obuwika pospolitego (C.calceolus)........do Obuwika krolowej(C.reginae)

Moja przygoda ze storczykami gruntowymi zaczela sie gdzies 10 lat temu.
Pierwszym storczykiem zdobytym w Czechach byl Obuwik pospolity.
Robilem wszystko przez pierwsze 4 lata aby go zabic!!! (Bardzo dobra ziemia
,czeste nawozenie,obfite podlewanie)
Co roku byl mniejszy ale zabic sie nie dal.

W piatym roku uwierzylem literaturze obcojezycznej i posadzilem go w piach
,sadzac ze teraz to juz padnie.
Jakie bylo moje zdumienie w przyszlym roku kiedy mi zakwitl po tym wszystkim
co mu zrobilem.
Doszedlem do wniosku ze to musza byc bardzo zywotne rosliny i zaczalem je
uprawiac w ogrodzie zdobywajac coraz wiecej gatunkow.
Dzis z perspektywy czasu sadze ze jest to latwa roslina jesli spelni sie jej
podstawowe wymagania

W tym roku zakwitła mi spora grupa storczykow gruntowych i C.reginae
(Obuwik krolowej)
zapraszam na moja strone, umiescilem kilka zdjec kwitnacych storczykow,moze
jeszcze kogos(P.Siciarski) uda mi sie namowic do uprawy tych cudownych
kwiatow.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl