Cysta na jajniku - bardzo pilne

1. Data: 2003-07-03 20:06:36

Temat: Cysta na jajniku - bardzo pilne
Od: "Arek" <arkadi@_!_interia_!_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i przepraszam, ze nie przejrzalem grupy, ale wracam ze szpitala od
bardzo zalamanej zony i chcialbym uzyskac pare informacji.
A bylo tak:
Od paru dni zona miala bole w okolicach brzucha, ktore nasilily sie w
poniedzialek. W poniedzialek po poludniu odwiedzilismy lekarza wewnetrznego
(zona nie powiedziala ze staramy sie o dziecko i jest w trakcie leczenia) i
ten wypisal skierowanie do ginekologa i jakies tabletki, ktore nastepnego
dnia pani ginekolog odradzila, poniewaz moga "zaklocic" wczesniejsze
leczenie. U ginekologa zona dowiedziala sie, ze standardowo leczenie polega
na podawaniu antybiotykow, ale w tym przypadku radzi isc do szpitala na
obserwacje i ewentualne podawanie leku dozylnie.
Dzis rano bylismy u ordynatora oddzialu, ktory po zrobieniu usg
stwierdzil, ze powinna byc operacja i ze do jutra ma sie zdecydowac, czy
podpisze zgode. Troche mnie zaskoczyla taka szybka decyzja bez nawet
wytlumaczenia czemu, dlaczego, po co?
Nie wiem co mamy myslec - z jednej strony slyszymy, ze panuje praktyka
konsultacji "z koperta", od innych slyszy sie, ze lekarze sa chetni na kazda
operacje bo za to maja placone, a od jeszcze innych, ze przechodzili to samo
(tez dosc spore cysty na jajniku) i leczenie bylo tylko farmakologiczne.
Nie musze chyba mowic, jak czuje sie moja zona po tym co uslyszala,
zwlaszcza, ze w tym samym szpitalu miala spartaczona operacje wyciecia
wyrostka i malo brakowalo a skonczylo by sie tragicznie (zapalenie
otrzewnej, druga operacja i 1,5 miesieczne leczenie)

Prosze o porade. Lekarz delikatnie sugerowal, "ze mamy przyjsc pogadac",
operacja miala by byc w przyszlym tygodniu, ale lekarz powiedzial, ze nie
wyjdzie na weekend (uzasadnienia brak i znowu plotka, ze szpital ma placone,
jesli leczenie trwa co najmniej 7 dni), duzo zbiegow okolicznosci, plotek i
nikt nic nie wie. Poniewaz mam do czynienia ze szpitalem po raz pierwszy nie
za bardzo wiem w co wierzyc a w co nie? Podane tu informacje sa w wiekszosci
zaslyszane, byc moze szczatkowe i chaotyczne, ale moze wystarcza, aby ktos
mogl mi pomoc.

Prosze bardzo o pomoc i rade co mamy robic
Dzieki wielkie
Arek

2. Data: 2003-07-03 20:25:41

Temat: Re: Cysta na jajniku - bardzo pilne
Od: "Arek" <arkadi@_!_interia_!_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek wrote:
> Od paru dni zona miala bole w okolicach brzucha, ktore nasilily
> sie w poniedzialek.

Dodam tylko, ze bol stopniowo ustepowal i dzis rano wybierajac sie do
szpitala nie bylo go w ogole (choc moze to byc spowodowane sporym stresem?)

3. Data: 2003-07-03 20:52:23

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Arek wrote:cut
jak duz.a jest ta torbiel?
Vlad

4. Data: 2003-07-03 21:05:56

Od: "Arek" <arkadi@_!_interia_!_.pl> szukaj wiadomości tego autora

vlad wrote:
> jak duz.a jest ta torbiel?
> Vlad

Niestety nie jestem w stanie odpowiedziec, bo i moja zona nie spytala
lekarza wykonujacego usg. Czy jest jakas granica, od ktorej jedyna metoda
pozbycia sie torbieli jest operacja?
Po szybkim "zaznajomieniu sie z tematem" i poradach ginekologow doradzana
metoda jest usuniecie narosli metoda laparoskopowa (bez ciecia, mozliwosc
sprawdzenia droznosci jajowodu itp). Czy rozmawiajac z lekarzem powinienem
zwrocic na to uwage, czy wrecz dazyc do takiego rozwiazania?

PS. Zapomnialem dodac, ze dzis zona wykonala test ciazowy z wynikiem
ujemnym - jesli mialoby to jakikolwiek wplyw??

5. Data: 2003-07-05 06:34:48

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Arek wrote:
> Czy jest jakas granica, od ktorej jedyna metoda
> pozbycia sie torbieli jest operacja?
Moze nie jakas konkretna ale znam osrodki , gdzie wykonuja zabiegi na 3
cm "torbielkach" co IMHO jest nie do przyjecie. Jezeli zmiana jest
wieksza nz 4-5 cm to raczej male sa szanse na powodzenie leczenia
farmakologicznego

Oczywiscie.
vlad

6. Data: 2003-07-08 19:52:15

Od: "Viola" <w...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

kiedys tez mialam cyste, ktora wyleczylam tabletkami Diane-35

rak szyjki macicy (chyba)
ZycieBezOdlezyn
"Cipronex" - czy to silny antybiotyk ? (Oraz pyt. o zapalenie pecherza)
Ból głowy
RUBELLA - pomocy!