Czarna rzodkiew

1. Data: 2004-07-27 09:57:39

Temat: Czarna rzodkiew
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz pierwszy w tym roku, posiałam torebeczkę nasionek czarnej rzodkwi.
Obrodziła bardzo, wyrosła w górę na ponad pół metra, zagłuszyła sąsiadkę-
fasolkę. Z korzenia robię surówkę, ścieram na tarce, mieszam z kwaśną, gęstą
smietaną. Bardzo mi smakuje:-) ( to jest zresztą jedyny przepis na rzodkiew,
który znam:-( ). Chciałam ją rozpowszechnić wśród rodziny i znajomych, ale
pewnikiem , ze względu na specyficzny zapach :-(, chyba siarki, nie cieszy się
ona zainteresowaniem. Gdy trochę pogooglowałam, to dowiedziałam sie o jej
cennych właściwościach odzywczych i wprost leczniczych !
Nie mam warunków, by korzeń zimą przechowywać w piwnicy. W związku z tym mam
pytanie, czy któs z grupowiczów zna metodę k i s z e n i a czarnej rzodkwi ?
(Chinczycy kiszą:-). ) . Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-27 11:48:40

Temat: Re: Czarna rzodkiew
Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pytanie, czy któs z grupowiczów zna metodę k i s z e n i a czarnej
rzodkwi ?
> (Chinczycy kiszą:-). ) . Pozdrawiam Areta

Mozna podawać ugotowane z bułka tartą...
ale takie mniejsze..smaczek spoko...jak komus ta siarka przeszkadza..
rzodkiewke też tak można podawac

co do kiszenia...
to oni to moczą w wodzie z odtem i z sosem sojowym...
i cukrem...pokrojone w plasterki...
ale wiecej nie wiem....poza tym ze takie cos smaczne jest..

Marek

1. Data: 2004-07-27 16:09:19

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna podawać ugotowane z bułka tartą...
> ale takie mniejsze..smaczek spoko...jak komus ta siarka przeszkadza..
> rzodkiewke też tak można podawac

Jeszcze dzisiaj wypróbuję :-)

> co do kiszenia...
> to oni to moczą w wodzie z odtem i z sosem sojowym...
> i cukrem...pokrojone w plasterki...

Bardziej mi to pasuje na konserwowanie..........:-(
> ale wiecej nie wiem....poza tym ze takie cos smaczne jest..
>
> Marek
O ja ! Jeśli takie coś jest smaczne !, to......... będę dalej "zaciągać"
języka. Dużo mi pomogłeś, serdecznie dziękuję i pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-27 20:20:16

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O ja ! Jeśli takie coś jest smaczne !, to......... będę dalej "zaciągać"
> języka. Dużo mi pomogłeś, serdecznie dziękuję i pozdrawiam Areta

spróbuj poeksperymentować..

generalnie ocet sól i cukier...i jakies ziele na aromat..
a rzodkiew to w plasterki pokrój...

powinno sie udac..

Marek

1. Data: 2004-07-28 05:57:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Próba wypadła pomyślnie. Kolejnym razem ugotuję z marchewką, świeże masełko
plus bułka tarta, już...... to widzę :-).

> spróbuj poeksperymentować..
>
> generalnie ocet sól i cukier...i jakies ziele na aromat..
> a rzodkiew to w plasterki pokrój...

Najgorzej bedzie z tym zielem :-(. Pobawię się, zrobię z.. 5 słoiczków , każde
z inną przyprawą i zobaczymy :-).Ostatnio moim hitem jest anyż, gdzie tylko
mogę to sypię "Przyprawę chińską 5 smaków".

> powinno sie udac..

też tak uważam, skoro udaje się zakonserwować czosnek, cebulę..... czyli
warzywa, które też są bardzo "aromatyczne". O efektach uprzejmie ...doniosę :-)

> Marek
Serdecznie pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-28 07:08:20

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Próba wypadła pomyślnie. Kolejnym razem ugotuję z marchewką, świeże
masełko
> plus bułka tarta, już...... to widzę :-).

W starych opowieściach jest cos o pieczeniu rzepy...

wiec dlaczego miało sie nie uac :))

MArek

nalewka truskawkowa-pytanie
pzasta z czarnych oliwek-do czego?
pomysły na kompot
Po zeberkach - salatka z burakow z serem feta
Wurzol rot