Czarne "coś" na łodygach

1. Data: 2006-07-06 17:29:52

Temat: Czarne "coś" na łodygach
Od: "ania" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem bardzo początkującym ogrodnikiem - w tym roku zainteresowałam się uprawą
kwiatów. I od razu pierwszy problem: ledwo moje kwiatki odrosły od ziemi, na
łodygach i pod liściami pojawiło się coś czarnego - jak na zdjęciach poniżej:

http://img268.imageshack.us/img268/9165/img0575017sg
.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/8942/img0577015bh
.jpg
http://img183.imageshack.us/img183/9059/img0578010qy
.jpg

Zaatakowane zostały głównie cynie i nagietki.
Bardzo proszę o identyfikację winowajcy i fachową radę, co z tym zrobić.

Pozdrawiam,
Ania

2. Data: 2006-07-06 17:31:41

Temat: Re: Czarne "coś" na łodygach
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zaatakowane zostały głównie cynie i nagietki.
> Bardzo proszę o identyfikację winowajcy i fachową radę, co z tym zrobić.

Mszyce przecudnej urody :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2006-07-06 19:57:43

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mszyce przecudnej urody :-)
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Rzeczywiscie, bardzo dorodne! Ja bym je dodatkowo nakarmił Karate albo
Talstarem, a co im żałować!

Pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2006-07-07 15:05:55

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zaatakowane zostały głównie cynie i nagietki.
> Bardzo proszę o identyfikację winowajcy i fachową radę, co z tym zrobić.

To straszliwa inwazja mszyc. Radzę jak najszybciej zareagować. Stosowne
preparaty są w kwiaciarniach i sklepach ogrodniczych. A tak wogóle, to radzę
ointensywniej podlewać w czasie upałów. bo wysuszenie sprzyja mszycom...

Pozdrawiam

Marek

5. Data: 2006-07-07 20:31:10

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM"

> To straszliwa inwazja mszyc. (...)

A u siebie zauważyłam pewną rzecz. Mianowicie też mam dużo mrówek i
mszyc, albo dużo mszyc a potem mrówek ... sama już nie wiem ;-)

Ale może dlatego tak je zauważam bo nie ma innych szkodników, w zeszłym
roku narzekałam na plagę komarów, były nawet w mieście (!) ale na tle innych
braków tegorocznych owadów uwydatniają się mszyce. Więc pewnie jest ich tak
samo dużo jak w innych latach tyle że występują "samotnie" więc wydaje się
że jest ich dużo.

Serdecznie Miłka

zywy-plot - bez liliak i jasminowiec - przycinanie
Zywotnik zachodni
Lilie z nasion
Jakies aktualne zestawienie kosiarek?
AGREST