Czekalada gorzka a cukier

1. Data: 2005-03-13 16:43:30

Temat: Czekalada gorzka a cukier
Od: "test" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W skladzie takiej czekolady jest wymieniony cukier. Czy to oznacza, ze
taka czekolada podnosi poziom cukru we krwi? Czy tez sa to po prostu
ilosci sladowe?

2. Data: 2005-03-13 18:42:17

Temat: Re: Czekalada gorzka a cukier
Od: Ania <l...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tak, podnosi. Jeśli jest się T1, to tłuszcz z czekolady też, o ile
mozna, warto wziąć pod uwagę i wziąć na niego insulinę. No, chyba, że
jesz jeden-dwa kawałki:)
pozdrowienia,
a.

3. Data: 2005-03-13 21:42:55

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

test pisze:
> W skladzie takiej czekolady jest wymieniony cukier. Czy to oznacza, ze
> taka czekolada podnosi poziom cukru we krwi? Czy tez sa to po prostu
> ilosci sladowe?

W przeciętnej gorzkiej czekoladzie paradoksalnie jest więcej cukru, niż w
czekoladzie mlecznej.
A dodaje się go więcej po to, żeby zneutralizować gorzki smak miazgi
kakaowej.

--
PozdrawiaM

4. Data: 2005-03-14 13:40:19

Od: Ania <l...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

test wrote:
> W skladzie takiej czekolady jest wymieniony cukier. Czy to oznacza, ze
> taka czekolada podnosi poziom cukru we krwi? Czy tez sa to po prostu
> ilosci sladowe?

To jeszcze wkleje ze strony
http://www.dietetyk.com.pl/die_pln_calories.php (właściwei to mogłam od
razu napisać, że możesz sobie wyguglać)

Liczby to po kolie Białko Tłuszcz Węglow. KCal Tł.nasyc.
Tł.nienas.

Czekolada biała 7,7 38,4 51 278 24,9 11,6
Czekolada deserowa 5,3 28,9 64 531 17,9 9,6
Czekolada gorzka 6,7 34,3 56,6 554 21,4 11,5
Czekolada kawowa 5,5 29 62,7 526 17,9 9,8
Czekolada mleczna 9,8 32,8 54,7 549 20,5 10,7
Czekolada mleczna z orzechami laskowymi 8,6 30,9 57,3 539 18,9 10,5
Czekolada nadziewana 3,9 17,6 68,8 450 10,3 6,4

Jak widać, gorzka i mleczna maja +- tyle samo cukru (myślę, że 57 a 55
to zadna różnica)

pozdrawiam,
ania

ps. ozywiście to sa wartości w 100 g (albo %)

5. Data: 2005-03-15 15:55:18

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Jak widać, gorzka i mleczna maja +- tyle samo cukru (myślę, że 57 a 55
> to zadna różnica)

Ale jest spora roznica w IG czekolady mlecznej i gorzkiej, a w przypadku
cukrzycy to jest chyba wazniejsze ?

http://zdrowezywienie.w.interia.pl/glikemiczny.htm

D.
44

6. Data: 2005-03-15 17:07:51

Od: Ania <l...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Dunia wrote:

> Ale jest spora roznica w IG czekolady mlecznej i gorzkiej, a w przypadku
> cukrzycy to jest chyba wazniejsze ?

Zalezy, czy T2 czy T1, jesli na insulinie to jaki reżim no i ile tej
czekolady się zeżre...W każdym razie żadną nie warto podnosić cukru przy
hipoglikemii:) choć autor pierwotnego pytania zadawał je raczej, jakby
myślał, że gorzka==bez cukru.

Ania, co jada głównie gorzką - bo woli

ból szczęki
centyle