ból szczęki

1. Data: 2005-03-13 15:43:49

Temat: ból szczęki
Od: Konrad Palczynski <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka lat temu zaczęła mnie boleć szczęka. Ból pojawia się po prawej
stronie twarzy, na początku wyczuwam go w okolicach szczęki górnej,
gdzieś koło oczodołu, później rozchodzi się na szczękę dolną, oraz w
górę, przez oko, aż do skroni. Początkowo miałem problemy z jego
lokalizacją, traktowałem to i określałem jako ból głowy, ponieważ w
mojej rodzinie są skłonności do migreny, ale u mnie ból migrenowy
pojawia się dosyć rzadko (może raz na kwartał) i ma inny przebieg. Bóle
szczęki potrafią czasem minąć na kilka tygodni, a później pojawiać się
codziennie. Radzę sobie z nimi łykając środek przeciwbólowy. Zauważyłem
że czasem ból się cofa gdy coś gryzę lub zgrzytam zębami. Jak na razie
bezskutecznie poszukiwałem pomocy u lekarzy. Byłem już u neurologa -
przez rok przyjmowałem jakieś środki przeciwmigrenowe i "naczyniowe"
(?). Byłem u okulisty (badał ciśnienie w gałce). Miałem prześwietlane
zatoki. Usunąłem ósemki. Wymieniałem plomby. Noszę szynę ortodontyczną -
myślałem że to problem ze stawem, ale trzaski pojawiają się po
przeciwnej stronie szczeki. Jedynym zyskiem z tej szyny jest to że mogę
dowolnie mocno zaciskać szczękę redukując ból i nie bojąc się że
pokruszę sobie zęby. Jak na razie nic mi nie pomogło.
Poszukałem trochę po Internecie i znalazłem kilka haseł takich jak:
"zapalenie okostnej", "ropa pod zębem". W trakcie moich przejść miałem
kilkakrotnie robiony pantomogram - czy coś takiego może przejść
niezauważone? Nie mam teraz żadnych ubytków. Kiedy mnie boli, nie jestem
w stanie wskazać konkretnego zęba, który byłby bardziej bolesny od innych.
Kilka dni temu złapałem jakieś przeziębienie i co mi się nie zdarzało od
wielu lat, zacząłem kaszleć. I zauważyłem zmianę - boli mnie teraz kilka
razy dziennie. Niedawno byłem przeziębiony, ale nie kaszlałem i wtedy
nie zauważyłem nasilenia częstotliwości występowania bólu.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Jest to coś wrednego, co nie
daje mi całkiem normalnie żyć, ale równocześnie tak małego że się nie
rozwija i jest trudne do wykrycia. Czy ktoś może mi coś poradzić?

2. Data: 2005-03-13 16:29:02

Temat: Re: ból szczęki
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Spotkałam się z czymś takim w rodzinie, ale podobne dolegliwości u różnych osób
nie muszą oznaczać tej samej choroby...
Poczytaj o zapaleniu nerwu trójdzielnego twarzy, to nie musi być to, ale może?
Marianka

3. Data: 2005-03-13 22:52:53

Od: "Jacek Tusuński" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@o...pl napisał(a):

> [...]
>
> nie muszą oznaczać tej samej choroby...
> Poczytaj o zapaleniu nerwu trójdzielnego twarzy, to nie musi być to, ale

Jak najbardziej zapalenie nerwu trójdzielnego miałem to szok

poza tym zatoki idzi do dobrego laryngologa
zrub zdjęcie zatok to czołowe oraz zdjęcia zatok bocznych
udaj się do areologa to może być na tle alergicznym
ja ma alergie i takie bóle się robią

na szczeście leczenie jest proste i skuteczne

4. Data: 2005-03-13 23:00:42

Od: Konrad Palczynski <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Tusuński napisał(a):
[]

> Jak najbardziej zapalenie nerwu trójdzielnego miałem to szok

Niestety nie znalazłem jeszcze żadnego źródła opisującego objawy. Ale
jeszcze poszukam. Możesz coś napisać na ten temat?

> poza tym zatoki idzi do dobrego laryngologa
> zrub zdjęcie zatok to czołowe oraz zdjęcia zatok bocznych

Zdjęcie zatok już miałem robione - ale tylko czołowe. O bocznych nic nie
wiem.

> udaj się do areologa to może być na tle alergicznym
> ja ma alergie i takie bóle się robią

Jestem alergikiem i miałem robione testy - tutaj sytuacja jest pod
kontrolą i nie wydaje mi się żeby było jakieś powiązanie między tymi
rzeczami.

5. Data: 2005-03-14 08:10:47

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Palczynski <k...@i...pl> writes:

> Niestety nie znalazłem jeszcze żadnego źródła opisującego objawy. Ale
> jeszcze poszukam. Możesz coś napisać na ten temat?

Google się zepsuło?

http://zdrowie.org.pl/symptoms/wyswietl/779
http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/neural
gia_nerwu_trojdzielnego.html

itd.

MJ

6. Data: 2005-03-15 12:08:50

Od: "Jacek Tusuński" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Palczynski k...@i...pl

Niestety nie znalazłem jeszcze żadnego źródła opisującego objawy. Ale jeszcze
poszukam. Możesz coś napisać na ten temat?

Paskudna sprawa , u mnie objawiało się to bólem twarzy
gardła ,głowy ,zatok ,bólem strasznym tak po tym nerwie
bólem ,zrób coś takiego weź palec i włóż na chwilę do gardła na 5
sekund ,jeśli bul przestanie na pewien czas to pewne zapalenie
nerwu trójdzielnego , takie zapalenie można dostać z zawiania a
chorego kręgosłupa

Napisałeś
Zdjęcie zatok już miałem robione - ale tylko czołowe. O bocznych nic nie wiem.

Kto cię skierował na to badanie ,zdjęcia boczne to podstawa , boczne
lewej i prawej strony
Mi wyszły strasznie , przegrodowa nosowa krzywa ( zostanie do końca
życia bo po co ją prostować i robić kolejny zabieg chirurgiczny )
złogi w zatokach szczękowych może nawet jakiś korzonek czy co ( nie
mylić z sprawami nowotworowymi !!!!! ) jeszcze jakieś cienie .
W sumie to zdjęcie czołowe nic nie wykazało a boczne tragedia .
Zdjęcia takie robi się podobnie i nie trzeba nic się przygotowywać

Napisałeś jeszcze ze usunąłeś wszystkie 8
Ja też i nawet 7 bo bolały w sumie nie potrzebnie ,już po
usunięciu u mnie diagnoza była 1 alergik 1 stopnia
Na szczęście nie mam alergii oskrzelowej czy płucnej

Napisałeś
Jestem alergikiem i miałem robione testy - tutaj sytuacja jest pod kontrolą
i nie wydaje mi się żeby było jakieś powiązanie między tymi rzeczami.

Wszystko wyjaśnia alergia czyli według mnie stan zapalny ściółki
błony zatok nosa na tle alergicznym
W związku z tym skłonność do częstych infekcji zatok gardła a nawet
oskrzeli płuc ( astma oskrzelowa , alergia oskrzelowa nawet
największemu wrogowi nie życzę . U nas jedna pani umarła na to nim
pogotowie przyjechało . na szczęście tego rodzaju nie mam i chwała bogu

U mnie jest tak z tą alergią
Zaczyna się od bólu głowy ,potem łzawienie l drapanie w gardle , i bul
zatok głowy staje się coraz większy ,zaczyna boleć gardło gardło robi
się czerwone
Zwykle idzie się do lekarza i mówi się co się dzieje lekarz zwykła
angina daje antybiotyk , a tu bul coraz większy robi się obrzęk
zatok dochodzi do zapalenia zatok
Ja udaje się do lekarza rejonowego lub laryngologa i dostaje Cet
alergin ,wapno , sudadet ,wapno , butazonik

Efekty są już za 2 3 dni bul mija itd.
Niestety kiedyś nie chciało mi się iść do doktora ,pogoda była bardzo
fajna ,poszedłem za tydzień
Panie Jacku to się teraz do...... , męczyłem się 2 tygodnie fuj

Oczywiście nie namawiam cię żebyś się sam leczył idź do laryngologa
specjalisty
Jeśli chcesz napisz do mnie na majla który będzie poniżej

Mam jeszcze kilka pytań
1- kiedy cię najbardziej Boli ( rano ,wieczór noc ,lato ,zima )
2- Jak się czujesz rano gdy wstajesz
3- Czy masz psa ,kota
4- Czy masz katar , czy lała ci się kiedyś krew z nosa
5- Czy byłeś u neurologa

Pozdrawiam serdecznie

Jacek Tusuński
Majl s...@i...pl

7. Data: 2005-03-24 00:24:00

Od: Konrad Palczynski <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Tusuński napisał(a):

> [...]
> 2- Jak się czujesz rano gdy wstajesz
> 3- Czy masz psa ,kota
> 4- Czy masz katar , czy lała ci się kiedyś krew z nosa

1) niestety nie ma żadnej reguły - mogę się obudzić z bólem rano, w
srodku nocy, iść spać łykając środki przeciwbólowe, oraz w dowolnym
momencie w ciągu dnia

2) zazwyczaj ciężko mi się wstaje - chrapię i pewnie będę miał jeszcze z
tym kłopoty

3) nie, zresztą miałem robione testy i kilkakrotnie zmieniałem
drastycznie środowisko w którym żyję - dom, akademik, mieszkanie, hotel

4) zwykle mam katar siennny, jestem uczulony na wszystkie trawy, krew -
nigdy

5) byłem, nic mi nie pomógł

Ostatnio pogorszyło mi się jeszcze bardziej, wybieram się do laryngologa.

centyle
dzieci 13 lat siatki centylowe
Praca jako teleradiolog !
Rejestr CSIOZ - czy dziala?