Czekoladowe ciasteczka imbirowe (bez jajek)

1. Data: 2001-12-06 18:55:04

Temat: Czekoladowe ciasteczka imbirowe (bez jajek)
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czekoladowe ciasteczka imbirowe
200 gr czekolady gorzkiej
250 gr maki
1+1/4 lyzeczki imbiru w proszku
1 lyzeczka cynamonu
1/4 lyzeczki zmielonych gozdzikow
1/4 lyzeczki galki muszkatolowej
1 lyzka kakao
225 gr masla
1 lyzka startego swiezego imbiru
110 gr brazowego cukru
50 ml melasy
1 plaska lyzeczka sody
1+1/2 lyzeczki gotujacej wody60 gr cukru

2 plaskie blachy wylozyc pergaminem. Posiekac czekolade na male kawalki
wielkosci orzechow laskowych.
W sredniej misce polaczyc make, imbir w proszku, cynamon, gozdziki,
galke i kakao.
Mikserem ubic maslo z imbirem przez 4 minuty, dodac brazowy cukier,
melase i ubic 2 minuty. W malej miseczce rozpuscic sode we wrzacej
wodzie. Dodac polowe mieszanki macznej do mieszanki maslanej i ubic.
Dodac rozpuszczona sode, ubic, i pozostala make, ubic. Dodac czekolade,
wymieszac.Wylozyc na plastyk, uklepac w krazek i zawinac calkiem w folie
plastikowa. Wsadzic do lodowki na 2-3 godziny. Rozgrzac piec do
160C/325F. Rolowac ciasto w kulki wielkosci orzecha. Te rolowac w bialym
cukrze, ulorzyc na blasze w odstepach 5 cm. Piec az powierzchnia bedzie
pekac, okolo 13-15 minut. Ostudzic na blasze 5 minut, przelozyc na kratki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-07 06:53:31

Temat: Re: Czekoladowe ciasteczka imbirowe (bez jajek)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Czekoladowe ciasteczka imbirowe
[...]
> 1 lyzka startego swiezego imbiru
> 110 gr brazowego cukru
> 50 ml melasy

A co, jesli nie mam tych skladnikow? Czy mozna ich czyms zastapic?
A moze w tej sytuacji powinnam zrezygnowac z zamiaru zrobienia
tych ciasteczek?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-07 09:57:33

Od: "Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla"
> A co, jesli nie mam tych skladnikow? Czy mozna ich czyms zastapic?
> A moze w tej sytuacji powinnam zrezygnowac z zamiaru zrobienia
> tych ciasteczek?

Brązowy zastąp zwykłym, a świeży imbir sproszkowanym.
Ale jeżeli mieszkasz w dużym mieście to wszystko jest dostępne.
Co z melasą- nie wiem:(
Asia Słocka

1. Data: 2001-12-07 16:55:31

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
>
> A co, jesli nie mam tych skladnikow? Czy mozna ich czyms zastapic?
> A moze w tej sytuacji powinnam zrezygnowac z zamiaru zrobienia

Imbir moze byc suchy, ale melasy raczej nie zastapisz. Zrob inne
ciastka, a przepis schowaj na czas, jak ci kiedys melasa w reke wpadnie.
Cukier brazowy mozna dostac, kup, jest tu wiele przepisow z uzywaniem
brazowego cukru.
Magdalena Bassett

jogurt jabłkowo miętowy...
Kilka słów o chińskiej kulturze kulinarnej
oierniczki Waldkowe - etap II
Mam upieczone piersi z kurczaka, co dalej?
Wegetarianskie gumbo