Ciasteczka sniezki (bez jajek)

1. Data: 2001-12-06 19:11:50

Temat: Ciasteczka sniezki (bez jajek)
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Po upieczeniu i obtoczeniu w cukrze pudrze wygladaja jak male kulki sniegowe.

250 gr masla
110 ml/ okolo1/2 szklanki cukru pudru
1 lyzka smaku waniliowego
400 gr maki

3/4 szklanki polamanych pecans (tylko te orzechy - z innymi nie smakuja
tak dobrze)

Wymieszac reka skladniki ciasta w misce, dodac orzechy, wymieszac.
Rolowac malutkie kulki. Ukladac na niewysmarowanej blasze, w malych
odstepach, bo ledwo co rosna. Im mniejsze kulki, tym smaczniejsze i
latwiej jesc, bo na jedno ugryzienie. Ja roluje kulki o srednicy 2 cm.
Wychodzi mi 48.
Rozgrzac piec do 375F. Piec 10 minut, az beda "sciete" ale nie
brazowiejace, ciagle bardzo blade.
Ostudzic chwile i rolowac gorace w cukrze pudrze. po ostudzeniu rolowac
jeszcze raz.

w USA te ciasteczka nazywaja sie Russian Tea Cakes, nie wiem dlaczego.

Ja robie 10 porcji kazdego roku i rozdaje znajomym w koszyczkach
swiatecznych, ktore skladam co roku z wlasnych wyrobow (pikle,
ciasteczka w 2 rodzajach, malutkie ciasto bananowe, malutki sloik
powidel i ocet winny w ladnej buteleczce). To zawijam w czerwony celofan
i roznosimy po znajomych 24 grudnia. Bardzo mile sa te prezenty
widziane. Moim zdaniem lepsze, niz kupna butelka wina, czy inny kupny prezent.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-06 20:25:21

Temat: Re: Ciasteczka sniezki (bez jajek)
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i roznosimy po znajomych 24 grudnia. Bardzo mile sa te prezenty
> widziane. Moim zdaniem lepsze, niz kupna butelka wina, czy inny kupny

Boze, Magda, sama to wszystko robisz? Z a i m p o n o w a l a s m i !

z powazaniem ******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-06 20:42:46

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com wrote:

> prezent.
>
> Boze, Magda, sama to wszystko robisz? Z a i m p o n o w a l a s m i !

Cale lato robie zaprawy. Jest to moj odstresowiec. W ogole jestem typem
A, czyli nie usiedze....cos ciagle musze robic, od rana do nocy, tylko
rano czytam godzine w goracej wannie w ogrodzie, a potem to bez ustanku.
Jak nie pracuje, to robie w ogrodzie, albo pieke, gotuje, itd. Nie jest
to najlatwiejszy sposob na zycie, duzo bardziej wolalabym moc usiasc w
fotelu na pare godzin, nic nie robic, albo myslec, albo czytac pol dnia,
ale nie umiem. Nie umiem! Ach, ciezki los pracusiow, ciezki!

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-07 06:57:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> 1 lyzka smaku waniliowego

Co to jest smak waniliowy?
Czy to cos podobnego do cukru wanilinowego?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-07 07:07:30

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Co to jest smak waniliowy?
> Czy to cos podobnego do cukru wanilinowego?

a może cos jak nasz olejek czy aromat waniliowy...

Basia

1. Data: 2001-12-07 07:36:32

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 lyzka smaku waniliowego
> 400 gr maki
>
> 3/4 szklanki polamanych pecans (tylko te orzechy - z innymi nie smakuja

Znalazlam wlasnie ciekawy przepis na ciasteczka orzechowe, w ktorym
sa podobne skladniki, ale trzeba uzyc orzechow wloskich; sa one bardziej
dostepne niz pecans i z pewnoscia tansze.
http://ksiegakuchni.republika.pl/ramki.htm

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-07 09:46:19

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

W ogole jestem typem A, czyli nie usiedze....> Magdalena Bassett

Typ A? To na takie kategorie dziela sie ludzie? Dla jasnosci niech ja sie
przedstawie- Gosia van Dijk - typ gdzies pomiedzy T - Z ).
A tak serio, sniezynki zrobie, bo mnie ciekawia, tylko pecans maja tak
strasznie twarda skorupe. Chyba ze beda juz gdzies obrane, rozejrze sie.

******
m-gosia
******

Czekoladowe ciasteczka imbirowe (bez jajek)
jogurt jabłkowo miętowy...
Kilka słów o chińskiej kulturze kulinarnej
oierniczki Waldkowe - etap II
Mam upieczone piersi z kurczaka, co dalej?