Cześć i chwała Bohaterom!

1. Data: 2016-09-01 03:03:40

Temat: Cześć i chwała Bohaterom!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://youtu.be/cvKpXGoew4A
"...
Cześć i chwała Bohaterom!
..."

"Inko", Zagończyku", Panie Rotmistrzu Pilecki i Bezimienni Żołnierze
Wyklęci - dzięki Waszej postawie i Ofierze Życia nasz ukochany kraj po 70
latach znów staje się Polską, a my, Polacy, właśnie odzyskujemy godność.
Cześć i chwała Bohaterom!

2. Data: 2016-09-01 09:06:32

Temat: Re: Cześć i chwała Bohaterom!
Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
e.net...

https://youtu.be/DHksA4sVoqQ?t=45

3. Data: 2016-09-01 09:39:51

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 września 2016 09:06:38 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
e.net...

> https://youtu.be/DHksA4sVoqQ?t=45

Przecież to jest tużprzedwojenna sanacyjna pieśń na którąśtam rocznicę pogrzebu
Marszałka Ziuka.

Insza sprawa, że tak ładna, że komucha się w niej zakochała i nawet chciała nią
zastąpić nawet Mazurek Dąbrowskiego. Co może na dobre by i wyszło.

4. Data: 2016-09-01 11:12:26

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

> [...]

>nią
>zastąpić nawet Mazurek Dąbrowskiego. Co może na dobre by i wyszło.

Czyli klasycznie, przeciw a nawet za.

5. Data: 2016-09-01 11:43:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 września 2016 11:12:48 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

e.net...

> Czyli klasycznie, przeciw a nawet za.

Co tu dużo mówić, polski Noblista Electrician is da Masta!

6. Data: 2016-09-01 13:18:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2016 00:39:51 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

e.net...

> Przecież to jest tużprzedwojenna sanacyjna pieśń na którąśtam rocznicę pogrzebu
> Marszałka Ziuka.

O oto na przykładzie Gościkowej mamy tu jak na dłoni przykład, jak to
niewiedza durniów wychodzi na dobre Sprawie, a przeciw durniom :-)

7. Data: 2016-09-01 13:19:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2016 00:39:51 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Co może na dobre by i wyszło.

Że niby wypisz-wymaluj jak u Niemca "Dojczland Dojczlan iber alles"?
:->

8. Data: 2016-09-01 13:27:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 września 2016 13:19:14 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Że niby wypisz-wymaluj jak u Niemca "Dojczland Dojczlan iber alles"?
> :->

No dokładnie to miałem na myśli.
Hymn powinien być monumentalny, jak rzeczony Dojczland albo brytyjskie
God Save the King, a my mamy tego Mazurka, któren to bardziej do sali balowej pasi
niż na dyplomatyczne powitania.

9. Data: 2016-09-01 23:53:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2016 04:27:00 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> [...]
> God Save the King, a my mamy tego Mazurka, któren to bardziej do sali balowej pasi

"Mazurek" jest zapisem naszej historii. Tymczasem godsejwowanie jest o
niczem.

10. Data: 2016-09-02 00:45:22

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 września 2016 23:53:10 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> "Mazurek" jest zapisem naszej historii. Tymczasem godsejwowanie jest o
> niczem.

E wiesz Iksi, nawet się mogę zgodzić z tym, co powiedziałaś.

W dodatku tej historii bardzo niewygodnej dla kościółka.
No bo legiony włoskie walczyły za Napoleonem i przeciwko ówczesnemu rimskiemu
papie. Na ich czele saski freimauer Graf Heinrich von Dombrowsky, który podobno
z miłości do kraju biało-czerwonego nauczył się po polsku, a pisał to też
mularz wolny i przyjęty Wybicki.

Tylko jak wygląda ten kościółek, kiedy przez większość XIX w. sprzeciwiał się
wszelkim zrywom niepodległościowym i narodowowyzwoleńczym Polaków, a na ich
czele stawali mistrzowie tajnej organizacji pomawianej przez kiecowych o jakoweś
satanizmy?

Szok! Pułaski, Kościuszko, Łukasiński, Traugutt, a nawet najbliższe otoczenie
marszałka Ziuka, czyli najwięksi patrioci i bohaterowie kraju byli ideowymi
kumplami czy też pociotkami samego... Weishaupta. A jeszcze do tego całe
kierunki literackie jak romantyzm czy Młoda Polska - i teraz jest dylemat: czy
wychowywać masz swoje potomstwo bardziej na patriotów czy religiantów. Bo na tym
najwyższym poziomie patriotyzmu bohaterów narodowych to się co tu dużo mówić
dramatycznie rozchodzi. Przepraszam, że wbijam kij w mrowisko, ale faktem
jest, że większość Polaków gówno wie o swojej wspaniałej przeszłości (przed
ośweieceniem były jeszcze takie zjawiska jak rodzimowierstwo i reformacja,
które dość mocno burzą stereotyp Polakatolika), a wielu zapewne wmawia się,
że bitwa z bolszewikami pod Warszawą została wygrana, bo to ksiądz Skorupka
chodził z krucafiksem.

Nie żebym był jakoś na kiecowych wściekły, bo oni też mieli swoje znaczenie
przy pracy organicznej i przy oświacie i jakoś tak się składa, że utwierdzili
polskość klas dotychczas niepolitycznych (proletariatu miejskiego i wiejskiego)
który zaczął aspirować narodowo pomimo akcji zaborców, ale da się jakoś odczuć,
że Polakatolik kształtował się w tle i w opozycji do inteligenckiego głównego
nurtu, gdzie popierała go i to z dużą rezerwą tylko część najbardziej radykalnej
prawicy (często markującej ugodowość wobec zaborców). Wystarczy sobie
przypomnieć słowa Romana Dmowskiego: "Dajcie mi 100 tys. rubli, a będę miał
w d... Watykan", żeby zrozumieć, jaka była to rezerwa. Szok! carskie ruble -
a to była twarda waluta, kiedy Dmowski to pisał! - mogą zrobić faktycznie dla
Polaków i ich niepodległości narodowej więcej niż cała chrześcijańska formacja
kulturowa i jej personel i to powiedziała pierwsza ikona forever and ever amen
polskiej prawicy, niekwestionowana! Czyli interes kościółkowych tylko częściowo
pokrywa się z racją stanu Rzeczypospolitej Polskiej a w imponderabiliach się
rozjeżdża. I to zachowała pamięć narodowa, sięgająca do Masława, Mikołaja Reja
i last but not least Henryka Dąbrowskiego. Jaka część młodzieży mieniącej się
"patriotyczną" a nawet "nacjonalistyczną" jest tego świadoma? Jaka jest
znajomość historii w naszym kraju, bo mam takie wrażenie, że znowu sąsiedzi
z Zachodu przez Generalplan-Ost oduczają Polaków prawdziwej historii i wpychają
im niemieckiego boga. Czy ta młodzież przyswoi sobie główny nurt co najmniej
ostatnich kilkuset lat polskiej formacji myślowej filozoficzno-politycznej,
czy nadal będzie - mówiąc słowami Stachniuka - pływała w "kulturze bezdziejów"
rzymsko-łacińskiego ghetta?

Proxima B
Dębska?
Czy wierzyć hipnotyzerowi?