Czosnek polski i chiński

1. Data: 2009-10-02 00:06:13

Temat: Czosnek polski i chiński
Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Używając obu wspomnianych wcześniej, zaobserwowałem, że czosnek polski jest
bardziej aromatyczny i mniej go potrzeba w stosunku do czosnku chińskiego.
Używając praski zauważyłem, że czosnek polski jest bardziej efektywny
(wydajny) w stosunku do swojego azjatyckiego kolegi. Czosnek chiński jest
bardziej suchy, łykowaty, daje tez zauważalnie mniejszą ilość miąższu i soku
podczas wyciskania. Jeżeli ktoś z z Was zaobserwował coś podobnego lub nie,
może potwierdzi, albo zaprzeczy.
pozdrawiam
Grzesiacz

2. Data: 2009-10-02 07:39:51

Temat: Re: Czosnek polski i chiński
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzesiacz" <g...@m...pl> wrote in message news:ha3g87$ccu$1@news.mm.pl...
> [...]
> miąższu i soku podczas wyciskania. Jeżeli ktoś z z Was zaobserwował coś
> podobnego lub nie, może potwierdzi, albo zaprzeczy.

Ale to jest "oczywista oczywistość".

Jak chcesz to zwróć jeszcze uwagę, że polski czosnek
ma dwie "odmiany"- zimową i letnią. I te też różnią się
intensywnością aromatu i ostrości.
Ale oba są dobre, chociaż ja wolę zimowy.

3. Data: 2009-10-02 16:22:33

Od: stefandora <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

michalek wrote:
> Jak chcesz to zwróć jeszcze uwagę, że polski czosnek
> ma dwie "odmiany"- zimową i letnią. I te też różnią się
> intensywnością aromatu i ostrości.
> Ale oba są dobre, chociaż ja wolę zimowy.

Ale zimą chyba trudniej jest dostać polski czosnek... przynajmniej ja
mam takie wrażenie.

--
Dorota,
Szprota.

4. Data: 2009-10-02 18:29:57

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stefandora" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Ale zimą chyba trudniej jest dostać polski czosnek... przynajmniej ja
> mam takie wrażenie.

Ogólnie trudno jest dostać polski czosnek. Polskiemu rolnikowi się _nie
opłaca_.

5. Data: 2009-10-02 18:31:40

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:

> Ogólnie trudno jest dostać polski czosnek. Polskiemu rolnikowi się _nie
> opłaca_.

Bywa na targowiskach, splatany w warkocze, zwykle 100% droższy od
chińskiego.
--
Bbjk

6. Data: 2009-10-03 07:05:03

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:

> Ogólnie trudno jest dostać polski czosnek. Polskiemu rolnikowi się _nie
> opłaca_.

I trudno się rolnikowi dziwić. Jeszcze trochę, a wszystko będzie chińskie -
jabłka, truskawki...
A po czosnek na targowisko warto się wybrać.
Justyna

7. Data: 2009-10-03 12:54:16

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> I trudno się rolnikowi dziwić. Jeszcze trochę, a wszystko będzie
chińskie -
> jabłka, truskawki...
> A po czosnek na targowisko warto się wybrać.

Jesteście pewni, że ten na targowisku jest polski?

8. Data: 2009-10-03 13:11:03

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ja

> _nie

> chińskie -
>
> Jesteście pewni, że ten na targowisku jest polski?

Jeśli chodzi o mój - tak. Kupuję od znajomych chłopów, takich, którzy nie
mają na straganie wszystkiego.

9. Data: 2009-10-05 23:01:10

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

<ciach>
> Jesteście pewni, że ten na targowisku jest polski?

Si, si.
pzdr Grzesiacz

10. Data: 2009-10-06 06:44:37

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości
>
> <ciach>
>>
> Si, si.
> pzdr Grzesiacz

Doply ćosnek... Polski ćosnek :-)

kuchnia włoska
kuchnia
kuchnia
kuchnia
Jak zrobić zapiekankę taką jak na dworcu?