Czy PUP-y dyskryminują niepełnosprawnych?

1. Data: 2003-10-02 09:32:38

Temat: Czy PUP-y dyskryminują niepełnosprawnych?
Od: "Tomasz Malinowski" <p...@n...grupe> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jakie są Wasze doświadczenia ze zgłaszaniem gotowości do pracy w Powiatowym
Urzędzie Pracy? Chodzi oto, czy osoba z niepełnosprawnością, która ma
trudności w poruszaniu się, może zrobić to telefonicznie lub przez Internet?
Takie rozwiązanie wydaje się uzasadnione, gdy zarejestrowany poszukuje pracy
w domu lub w zakładzie chronionym oferującym transport, a konieczność
wstawiania się w celu złożenia podpisu (chociaż mógłby być elektroniczny),
to - moim zdaniem - kolejny "sposób na niepełnosprawnych".

Tomasz Malinowski

2. Data: 2003-10-02 10:04:24

Temat: Re: Czy PUP-y dyskryminują niepełnosprawnych?
Od: "Piotr M:)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Malinowski napisał:
> [...]
> wstawiania się w celu złożenia podpisu (chociaż mógłby być elektroniczny),
> to - moim zdaniem - kolejny "sposób na niepełnosprawnych".

Witaj Tomaszu

Z podpisem elektronicznym to jest taki problem ze niby jest a go nie ma
:( wiec załatwienie czegokolowiek w sposób wiążący przez internet to
jeszcze daleka przyszłosć przez telefon nie próbowałem przynajmniej w
Powiatowym Urzedzie pracy ale w Us dzieki życzliwosci pani kopie nip jak
mi sie zgubiła udało się załatwić :)

3. Data: 2003-10-02 10:35:14

Od: "Tomasz Malinowski" <p...@n...grupe> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Piotr M:) pisze:
> Z podpisem elektronicznym to jest taki problem ze niby jest a go nie ma
> :(

O ile dobrze pamiętam, to administracja ma czas do 2005 roku na wprowadzenie
elektronicznej obsługi klientów.

Tomasz Malinowski

4. Data: 2003-10-02 10:42:14

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Malinowski" <p...@n...grupe> napisał w wiadomości
> [...]
elektroniczny),
> to - moim zdaniem - kolejny "sposób na niepełnosprawnych".
---------------------------------------
Trudno mówić o dyskryminacji, jeśli w Twoim poście brakuje
stwierdzenia, że odmówiono Ci rejestracji z powodu braku
własnoręcznego podpisu złożonego na miejscu w PUP. Taka sytuacja
mogła zdarzyć się w rzeczywistości albo rozmawiamy o hipotezie.
Można to jednak skomentować. Osoba pobierająca świadczenie rentowe nie
może być zarejestrowana w PUP jako osoba bezrobotna, ale może zgłosić
się jako osoba poszukująca pracy.
Zgłoszenie takie nie skutkuje jakimiś szczególnymi przywilejami i
dlatego moim zdaniem, może być przyjęte telefonicznie. Zawsze w
przypadku korzystania z telefonu może zdarzyć się, że dzwoni
dowcipniś, ale jest to do wykluczenia. Podaje się swoje dane i numer
telefonu, a urzędnik z PUP może oddzwonić na podany numer i upewnić
się co do autentyczności rozmówcy. Ponadto, konieczne może być
sprawdzenie posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności. Również w tym
przypadku nie ma przeszkód. Po prostu podajemy numer świadczenia i na
jego podstawie PUP może uzyskać wszystkie potrzebne dane np. z ZUS lub
Funduszu Zdrowia. Urzędnik, kiedy już rozwieje możliwe wątpliwości,
powinien na okoliczność tego zgłoszenia sporządzić odpowiednią
notatkę. Kpa przewiduje w tym celu odpowiednią procedurę.
Odmowa rejestracji przez urzędnika PUP (trzeba żądać podania nazwiska
osoby która odbiera telefon) powinna spotkać się z interwencją
zainteresowanej ON u kierownika PUP, a w ostateczności u starosty
powiatowego. Wniosek jest jeden: nie możemy poddawać się samowoli czy
lenistwu urzędniczemu, jeśli chcemy wywalczyć odpowiednie traktowanie
nas.
Zbig A G

5. Data: 2003-10-02 17:51:30

Od: "Tomasz Malinowski" <p...@n...grupe> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze:
> Trudno mówić o dyskryminacji, jeśli w Twoim poście brakuje
> stwierdzenia, że odmówiono Ci rejestracji z powodu braku
> własnoręcznego podpisu złożonego na miejscu w PUP.
[ciach]

Nie mnie, ale kilku moich znajomych niepełnosprawnych ruchowo rezygnuje z
rejestracji w PUP, bo muszą cyklicznie wstawiać się do urzędu, żeby
potwierdzić gotowość do podjęcia pracy.

[...]
> [...]
> powiatowego. Wniosek jest jeden: nie możemy poddawać się samowoli czy
> lenistwu urzędniczemu, jeśli chcemy wywalczyć odpowiednie traktowanie

Dzięki. Zabieram się za lekturę Kodeksu i napiszę stosowne pismo, bo ustne
interwencje odnoszą doraźny skutek.

Tomasz Malinowski

założenie firmy jednoosobowej
zakup
Marek Plura - kandydat do Rady Pozytku Publicznego
Testeo de News
Z życia wzięte blog szpitalny