Czy Was też?

31. Data: 2001-05-14 12:27:51

Temat: Re: Czy Was też?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WuTomek" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4bloft8df92eb00p39v98s4gbh69qccbf8@4ax.com...

> Czy w związku z tym posadzenie pacioreczników, dalii, krokosmi i
> begonii w początkowych dniach maja będzie groziło większą katastrofą?

Jeśli kłącza/bulwy/cebule są przechowywane osobiście z roku na rok i w
związku z tym trochę przyschnięte (mimo torfu), i jeśli nie ma zbyt wiele
deszczu, to kiełkowanie trwa na tyle długo, że się nic nie stanie.
W tym roku było te PARĘ dni deszczu i właśnie stwierdziłam, że galtonia
wykiełkowała w ciągu tygodnia. Ale jakby co, to nawet starymi gazetami można
awaryjnie nakryć:)

Pozdrawiam, Basia.

32. Data: 2001-05-15 20:24:57

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz pisze:

> [...]
>wykiełkowała w ciągu tygodnia. Ale jakby co, to nawet starymi gazetami można

Wszysto zostalo wykopane , osuszone i "zakopane" w odkwaszonym torfie.
Przyznam się, że zmartwialam widząc jak z dnia na dzień, w czasie
osuszania, bulwy dalii zapadly się. Jeszcze nie widzę ich zielonych
części nad ziemią i trochę się martwię. Czy to normalne zjawisko? Czy
to właśnie jest to "przyschnięcie"?

--
Pozdrowienia

Ewa

33. Data: 2001-05-15 20:42:05

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl>
Subject: Re: Czy Was też?

> [...]
> osuszania, bulwy dalii zapadly się. Jeszcze nie
widzę ich zielonych
> części nad ziemią i trochę się martwię. Czy to

Jeśli podczas sadzenia na wiosnę, czujesz w ręku,
że bulwa zachowuje się w dotyku jak podeschnięty
ziemniak, to wszystko jest OK. Sucha bulwa się
połamie przy nacisku.

Pozdrawiam
Krysia

34. Data: 2001-05-16 06:55:38

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia napisała:

> Jeśli podczas sadzenia na wiosnę, czujesz w ręku,
> że bulwa zachowuje się w dotyku jak podeschnięty
> ziemniak, to wszystko jest OK. Sucha bulwa się
> połamie przy nacisku.

Jak o daliach mowa, to taka ciekawostka przyrodnicza.
W ostatnich dniach odkryliśmy zapomnianą dalię, która przez zimę
była w ogródku. Odkopałem z ciekawości co z niej zostało, a tam
na bulwie już korzenie i nowe pędy. Znaczy że zima była łagodna.
W kilka ostanich zim zostawiamy część bulwek krokosmii pod dobrym
przykryciem i też zimują.
Jak tak dalej pójdzie (z klimatem) to chyba zaczniemy sadzic
śródziemnomorskie rośliny.
Pozdrawiam,
Krzysztof

35. Data: 2001-05-16 11:21:20

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 May 2001 22:42:05 +0200, k...@p...onet.pl (Krysia) wrote:

>Jeśli podczas sadzenia na wiosnę, czujesz w ręku,
>że bulwa zachowuje się w dotyku jak podeschnięty
>ziemniak, to wszystko jest OK. Sucha bulwa się
> [...]
Dzięki, odetchnęłam z ulgą

36. Data: 2001-05-16 14:19:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przykryciem i też zimują.
> Jak tak dalej pójdzie (z klimatem) to chyba zaczniemy sadzic

Mój sąsiad już zaczął:-))). Przyglądałam się roślinie, którą miał chochołem
owiniętą przez zimę i była to...kamelia!
Właśnie kwitnie i wypuszcza nowe liście.

Pozdrawiam, Basia.

Do Basi, ale inni też mogą mi radzić:-)
kilka pytanek :-)
mrowki a powojnik