Czy Wasze chlebki rosną tak jak sklepowe?

1. Data: 2005-07-25 13:41:00

Temat: Czy Wasze chlebki rosną tak jak sklepowe?
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do pieczących chleby w automatach: czy wyrastają Wam takie chlebki
jak w sklepie są do kupienia? Moje są zawsze bardziej zbite i mają zawsze
mniejszą objętość przy tej samej wadze. To ja coś robię źle, czy też
piekarnie dodają magicznych polepszaczy i produkują takie cuda?

Pozdrawiam w zapachu świeżo upieczonego chleba :)

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2005-07-26 06:40:55

Temat: Re: Czy Wasze chlebki rosną tak jak sklepowe?
Od: "telka" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.edu.pl...
> [...]
> mniejszą objętość przy tej samej wadze. To ja coś robię źle, czy też
> piekarnie dodają magicznych polepszaczy i produkują takie cuda?

Pewnie coś źle robisz, bo jadłam ostatnio taki chlebek z maszyny (bez
polepszaczy) i był bardzo lekki i smaczny, ale nic więcej Ci nie powiem, bo
nie wnikałam w szczegóły pieczenia.

3. Data: 2005-07-26 08:00:16

Temat: Re: Czy Wasze chlebki rosna tak jak sklepowe?
Od: "Kalina" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie pieke chleba w maszynie tylko w piekarniku, mam za malal
kuchnie na maszyne. Nie wiem od czego to zalezy ale chlebek potrafi
mi wyjsc rózny, puszysty i zbity (nie za bardzo). Mysle, ze
zalezy to od wody jaka dodaje : jak jest za goraca lub za zimna to
drozdze maja klopot... Ale wszystkie chlebki znikaja za szybko :)

kalina

4. Data: 2005-07-27 17:32:22

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości
> [...]
> mniejszą objętość przy tej samej wadze. To ja coś robię źle, czy też
> piekarnie dodają magicznych polepszaczy i produkują takie cuda?

Jak dla mnie taki treściwy chleb jest OK, ale jeśli nie lubisz takiego, po
prostu dodaj więcej wody i odrobinkę więcej drożdży. Jesli przesadzisz - chleb
troszkę się zapadnie w środku.
Aha, jeśli lubisz taki lekki chleb - to raczej z białej mąki. Razowy i
pełnoziarnisty raczej nie wyjdzie (przynajmniej mi sie to nie udało)

Kaśka

5. Data: 2005-07-27 20:12:55

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Jul 2005 19:32:22 +0200 I had a dream that Skakanka <n...@w...pl>
wrote:
> [...]
>Aha, jeśli lubisz taki lekki chleb - to raczej z białej mąki. Razowy i
>pełnoziarnisty raczej nie wyjdzie (przynajmniej mi sie to nie udało)

No właśnie w sklepach są takie leciutkie pulchne razowe też :)

--
Grzegorz Janoszka

6. Data: 2005-07-27 21:44:24

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl>
napisał w wiadomości
.edu.pl...

> No właśnie w sklepach są takie leciutkie pulchne razowe też :)

Zasadnicze pytanie:
razowe, czy barwione karmelem?
Mąka razowa jest ciężka i zbyt mokry razowy chleb wychodzi nieco glutowaty:)

Ale może jest jakiś sposób.
Popytaj tu:

Kaśka

7. Data: 2005-07-27 22:35:00

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Jul 2005 23:44:24 +0200 I had a dream that Skakanka <n...@w...pl>
wrote:
>Zasadnicze pytanie:
>razowe, czy barwione karmelem?
>Mąka razowa jest ciężka i zbyt mokry razowy chleb wychodzi nieco glutowaty:)

Prawdziwe z mąki razowej. Nijak niebarwione, o ile wierzyć ulotce przy
chlebku.

>Ale może jest jakiś sposób.
>Popytaj tu:
>http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433

Sprawdzałem, pytać mi się nie chce, bo znów trzeba się rejestrować i diabłu
duszę oddać, tzn. te - dane :)

--
Grzegorz Janoszka

Sopot - spotkanie 26 lipca?