Czy gruczolak to rak?

1. Data: 2009-03-12 07:53:33

Temat: Czy gruczolak to rak?
Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Konkretnie wynik badania histopatologicznego mówi, że to: gruczolak
cewkowo-kosmkowy o dużym stopniu dysplazji. Usunięty z jelita grubego. Wg
opisu "usunięty w całości". Czy to jest rak?

jh

2. Data: 2009-03-12 16:50:38

Temat: Re: Czy gruczolak to rak?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jh pisze:
> Konkretnie wynik badania histopatologicznego mówi, że to: gruczolak
> cewkowo-kosmkowy o dużym stopniu dysplazji. Usunięty z jelita grubego.
> Wg opisu "usunięty w całości". Czy to jest rak?
Nie. To zmiana na najlepszej drodze do zostania rakiem.

--
Krzysiek, EBP

Szczęśliwy kto za radą złych ludzi nie kroczy

3. Data: 2009-03-12 16:58:33

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Mar 2009 17:50:38 +0100, "Krzysztof (Suzuki Kokushu)"
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

>Nie. To zmiana na najlepszej drodze do zostania rakiem.
Więc tylko się cieszyć, że wykryty w porę i usunięty :)
Jarek

4. Data: 2009-03-12 19:49:14

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zmiana na najlepszej drodze do zostania rakiem.

Nawet pomimo tego dużego stopnia dysplazji nie jest kwalifikowany jako rak?
Bo przyznam, że to pojęcie w połączeniu z tym typem cewkowo-kosmkowym
wzbudza najwięcej obaw...

> Więc tylko się cieszyć, że wykryty w porę i usunięty :)

Kiedy wskazane jest powtórzyć badanie?

jh

5. Data: 2009-03-12 20:10:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Mar 2009 20:49:14 +0100, jh wrote:

> Nawet pomimo tego dużego stopnia dysplazji nie jest kwalifikowany jako rak?

Jakby było klasyfkowane jako rak, to by było napisane rak gruczołowy
(czy gruczolakorak).

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

6. Data: 2009-03-12 20:33:12

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakby było klasyfkowane jako rak, to by było napisane rak gruczołowy
> (czy gruczolakorak).

Dziękuję za odpowiedź. Czy sugerowana kolonoskopia za 3 lata to nie za
późno?

jh

7. Data: 2009-03-12 20:50:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Mar 2009 21:33:12 +0100, jh wrote:

> Dziękuję za odpowiedź. Czy sugerowana kolonoskopia za 3 lata to nie za
> późno?

Tego nie wiem, nie jestem ani chirurgiem, ani patomorfologiem.
Krzysztofa zapytaj :)

m.

8. Data: 2009-03-14 21:21:44

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tego nie wiem, nie jestem ani chirurgiem, ani patomorfologiem.
> Krzysztofa zapytaj :)

Miejmy nadzieję, ze ów Krzysztof okaże sie mądrzejszy i rozsądniejszy od
ciebie i odpowie:- "zapytaj sie swojego lekarza prowadzącego, bo ja,
szczególnie w sytuacji potencjalnie (choc niekoniecznie) mogącej skutkowac
powaznymi nastepstwami leczyc na odległość nie znając do tego ani pacjenta,
ani dotychczasowego przebiegu choroby nie będę!"

p47

9. Data: 2009-03-14 21:50:20

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skutkowac powaznymi nastepstwami leczyc na odległość nie znając do tego
> ani pacjenta, ani dotychczasowego przebiegu choroby nie będę!"

W międzyczasie sam dopytałem. I nie tylko lekarza prowadzącego. Opinię są,
delikatnie mówiąc, lekko rozbieżne. Rozrzut sugerowanego następnego badania
wynosi od 3 miesięcy do 5 lat... I każdy ma na to jakieś uzasadnienie. No i
bądź tu mądrym, co robić :(

jh

10. Data: 2009-03-15 07:24:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Mar 2009 22:21:44 +0100, p47 wrote:

> [...]
> powaznymi nastepstwami leczyc na odległość nie znając do tego ani pacjenta,
> ani dotychczasowego przebiegu choroby nie będę!"

Zasadniczo na podobne pytania (zwłaszcza z mojej działki) odpowiadam
właśnie tak, jak piszesz (dowody znajdziesz w google jeśli zechcesz).
Chyba miałem kiepski dzień...

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Wielkie oszustwo ws. leków przeciwbólowych
najbardziej bolesny zastrzyk
Prywatne leczenie alergii
Nadciśnienie
Prześwietlenia RTG, TK, Rezonans - pytanie o maks. dawkę.