Czy infradzwieki moga zabijac ?

1. Data: 2001-12-11 23:24:24

Temat: Czy infradzwieki moga zabijac ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, czy infradzwieki, lub dzwieki o niskiej czestotliwosci,
kilka hercow, ale o duzej mocy, moga tak wplywac na organizm czlowieka,
ze po roku moga doprowadzic do choroby, smierci ?

Ponad 10 lat temu byly na ten temat dyskusje w telewizji, ale szukam
najnowszych materialow i osrodka w Polsce , ktory badal wplyw
infradzwiekow na zdrowie czlowieka.

Prawdopodobnie bedzie to Sanepid, Instytut Medycyny Pracy, Zaklad
Akustyki IF itd.

Bardzo prosze o namiary na stosowny osrodek i publikacje na ten temat.

Infradzwieki a Zdrowie.

Jacek

1. Data: 2001-12-11 23:31:29

Temat: Re: Czy infradzwieki moga zabijac ?
Od: Andrzej Lewandowski <l...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Dec 2001 00:24:24 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>Akustyki IF itd.
>
>Bardzo prosze o namiary na stosowny osrodek i publikacje na ten temat.

Te rzeczy sa tajne.

A.L.

1. Data: 2001-12-11 23:41:09

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Akustyki IF itd.
>
> Bardzo prosze o namiary na stosowny osrodek i publikacje na ten temat.

to bylo ze gdzies od dzwiekow o niskiej czestotliwosci na fermie pozdychaly
kurczaki. nie tak dawno bo rok/dwa lata temu. przyczyna byla chyba
stalownia, systematyczne dzwieki o niskiej, ok. 9 - 11 Hz? czestotliwosci

1. Data: 2001-12-11 23:43:42

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sleepindog wrote:

> [...]
> kurczaki. nie tak dawno bo rok/dwa lata temu. przyczyna byla chyba
> stalownia, systematyczne dzwieki o niskiej, ok. 9 - 11 Hz? czestotliwosci

Czy takie dzwieki moga pochodzic z dyskoteki ?
Duza moc kolumn, basy wzmocnione.

Czy jest w Polsce instytut/ zaklad zajmujacy sie infradzwiekami i ich
oddzialywaniem na zdrowie ?

Jacek

1. Data: 2001-12-12 00:07:03

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lewandowski wrote:

> Te rzeczy sa tajne.

Ja wiem, ze mi opowiadano ze podczas wojny na dalekim wschodzie uzywano
infradzwiekow do torturowania jencow
ale byl do dzwiek spadajacej kropli wody co sekunde/kilka sekund, przez
cala dobe i tygodniami.
Jeniec przy takim miarowym rytmie wariowal i mowil wszystko o co pytali,
byle uciec od tej tortury.
Ale co moze byc w tym tajnego ?
Chyba ze uznajesz to za bron i gdzie to jest uzywane w takim celu.

A mnie interesuje zabezpieczenie przed infradzwiekami w cywilu.
Np. mieszkasz obok zakladu w ktorym dudni silnik duzej mocy, czy prasa w
fabryce samochodow,
czy niewywazona masa w szybie kopalni, lub w dyskotece moc niskich
dzwiekow jest zwiekszona 100 x
lub w samochodzie ktos montuje subwoofer o mocy kilkaset wat i caly
samochod az pulsuje, gdy puszcza
muzyke.
Dalej lotnisko, metro, dworzec kolejowy.
Wszedzie tam toczy sie duza masa , stabilnie i slychac stokot.
Dalej dawna autostrada betonowa do Niemiec.
Tam jadac stukot byl miarowy po przejechaniu kazdego polaczenia
betonowych plyt.
Dalej silniki wysokoprezne duzej mocy : np. autobusy, statki,

Na tym na pewno znaja sie fizyce, medycy, akustycy.

Moze ktos zna adresy artykulow z prasy codziennej i fachowej na ten
temat.

pozdrowienia
Jacek
Czy radzisz zatem zapytac kogos z WATu ?

1. Data: 2001-12-12 00:07:47

Od: Andrzej Lewandowski <l...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Dec 2001 00:43:42 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

>Czy takie dzwieki moga pochodzic z dyskoteki ?
>Duza moc kolumn, basy wzmocnione.
>
>Czy jest w Polsce instytut/ zaklad zajmujacy sie infradzwiekami i ich
>oddzialywaniem na zdrowie ?

Takie rzeczy sa tajne.

A.L.

1. Data: 2001-12-12 00:18:00

Temat: Re: Czy infradzwieki moga miec szkodliwy wplyw na zdrowie ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lewandowski wrote:

> Takie rzeczy sa tajne.

Czemu tak sadzisz ?
Ktos pracuje w zakladzie i ciagle go boli glowa, ma dolegliwosci i sie
pyta czy to moze byc wplyw
drgan od prasy czy jakiegos napedu, a ty mowisz ze to tajne.

Moze dla ciebie tajne, bo sie tym nie zajmujesz.
A pewnie napisano na ten temat setki ksiazek, wygloszono setki
referatow, napisano wiele prac naukowych
i pewnie opatentowano wiele urzadzen chroniacych przed infradzwiekami.
W koncu infradzwieki same chyba nie sa tajne .

Jacek

1. Data: 2001-12-12 00:38:24

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To znalazlem teraz na internecie:
(cytat)

-------- Od Kompana --------

Dnia 10-Wrz-98, The X-Klub napisal:

(ode mnie)
> 59m - malarstwo jaskiniowe w Europie
> 29m20s - poczatki rolnictwa
^^^^^^^^^aj, jaka literowka, oczywiscie chodzi o 59 minut i 20 sekund
-_-'

(...)
> No i na koniec co o czyms czego nie slychac.
> Czyli o infradzwiekach. Ci ktorzy maja swoje lata i jako takie
> pojecie o fizyce wiedza ze infradzwieki to dzwieki ktorych czestotliwosc
> jest mniejsza niz 16Hz, czyli sa nieslyszalne dla czlowieka. Rozchodza sie z
> ogromna szybkoscia i na duze odleglosci. Duzo dalej niz dzwieki slyszalne
> czlowiekowi. Dodatkowo osrodek w jakim sie przenosza nie ma praktycznie dla
> nich znaczenia (oprocz prozni rzecz jasna). Ale dlaczego o tym pisze.

Tak, to jest ciekawa sprawa. Ale AFAIK to predkosc fali dzwiekowej,
niezaleznie od czestotliwosci kreci sie w okolicach 300-340m/s, czyli
jakies 1080-1224km/h. Wahania wynikaja z cisnienia i temperatury
otoczenia (im gesciej, tym wieksza predkosc).

Natomiast rzeczywiscie, fale 'dluzsze' przenosza sie dalej i ulegaja
mniejszym zakloceniom, niz fale o wiekszej czestotliwosci, dotyczy to
rowniez fal elektromagnetycznych.

(...)
> najbardziej niebezpieczne sa jednak infradzwieki o czestotliwosciach jeszcze
> mniejszych. Potrafia zmieniac szybkosc bicia serca, prowadzac do calkowitego
> zatrzymania lub takiego przyspieszenia iz powoduje ono rozerwanie naczyn
> krwionosnych.

Chyba 4Hz. Wlasciwie to wystarczy generator pradu zmiennego o
regulowanej czestotliwosci i duze kolumny. Ustawiamy na jakas
paskudna wartosc, wlaczamy, wychodzimy z domu i sasiedzi glupieja po
jakims czasie :)
Zartuje, nie dosc ze to byloby wredne, to jeszcze niebezpieczne.

http://www.x-klub.powernet.pl/archiwum/tekst110.htm

1. Data: 2001-12-12 01:11:56

Od: Andrzej Lewandowski <l...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Dec 2001 01:18:00 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>i pewnie opatentowano wiele urzadzen chroniacych przed infradzwiekami.
>W koncu infradzwieki same chyba nie sa tajne .

Takie rzeczy sa tajne.

A.L.

1. Data: 2001-12-12 01:12:34

Od: Andrzej Lewandowski <l...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Dec 2001 01:38:24 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>jakims czasie :)
>Zartuje, nie dosc ze to byloby wredne, to jeszcze niebezpieczne.

WIELKA PROŚBA
Dziendobry a raczej dobry wieczor wszystkim
Prawdziwy adres mail-owy Dużej Agi potrzebny
praktyka ZEN
Re: praktyka ZEN