Czy kable muszą byc w peszlu?

1. Data: 2001-11-12 14:22:16

Temat: Czy kable muszą byc w peszlu?
Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Odbieram niedługo mieszkanie i stwierdzilem ze developer chyba
"przyoszczedził" na kosztach - kable elektryczne sa zwyczajnie zatynkowane w
scianie zamiast w peszlu. Nie musze chyba tłumaczyc jak to "ułatwia" wymianę
przewodu.
Co mówią normy na ten temat?

Zaslav

1. Data: 2001-11-12 14:26:01

Temat: Re: Czy kable muszą byc w peszlu?
Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Nie wspomne juz o przeciekach pradu przy uszkodzonej izolacji.

1. Data: 2001-11-12 14:37:35

Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wspomne juz o przeciekach pradu przy uszkodzonej izolacji.

Zawsze są wiadra i mozna co nieco uratować ;-)
Grzegorz

1. Data: 2001-11-12 15:02:55

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Zainstaluj na swojej instalacji "Leak detector" to i wiadra beda potrzebne.
Chodzi mi o "przebicie"....:-)

1. Data: 2001-11-12 15:11:07

Od: "toml" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kabel leży pod ziemią, przewód - pod tynkiem (to w kwesti nazewnictwa) i
obywa się bez osłony, chyba, że ktoś bardzo chce to może, ale z reguły
peszel daje się tylko dla przewodów w stropie.

1. Data: 2001-11-12 15:18:45

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

A jakie sa normy?
Zastanawiam sie, czy w zwiazku z wejsciem do EU rowniez normy budowlane nie
zostamy dopasowane.
To moze rowniez byc w normach bezpieczenstwa.

1. Data: 2001-11-13 17:48:46

Temat: Re: Czy kable muszś byc w peszlu?
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

R.B. wrote:

> A jakie sa normy?
> Zastanawiam sie, czy w zwiazku z wejsciem do EU rowniez normy budowlane nie
> zostamy dopasowane.
> To moze rowniez byc w normach bezpieczenstwa.

to jest normalna instalacja W-tynkowa. robi sie tak bardzo wiele
instalacji, i jest to zgodne z normami. oczywiscie przewod musi byc
dostosowany do takiego montazu, czyli jak przybijany to musi miec
szeroka wstazke do gwozdzi (podobnie jak kabel plaski antenowy),
albo jak plaski bez tej wstazki to wtedy musi byc mocowany
na zaginanych aluminiowych paskach. oczywiscie paski sa przybijane
do sciany. przy takim montazu nie ma mozliwosci zeby naruszyc izolacje,
wiec i wiadra do przeciekow nie sa potrzebne :)

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-11-13 18:56:31

Temat: Re: Czy kable musz? byc w peszlu?
Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

To snaczy, ze przez 50 lat nic sie nie zmienilo.

1. Data: 2001-11-13 22:11:50

Od: "vpw" <v...@v...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wołek" <m...@l...com.pl> wrote in message
> [...]
> "przyoszczedził" na kosztach - kable elektryczne sa zwyczajnie zatynkowane
> scianie zamiast w peszlu. Nie musze chyba tłumaczyc jak to "ułatwia"

Moze jestem zbyt mlody, ale po 30 latach mieszkania w roznych domach i
mieszkaniach nie jestem w stanie przypomniec sobie, zebym choc raz widzial
wymiane przewodu. Moze jednak jestem zbyt stary i po prostu juz nie
pamietam. Ale serio: u mnie wszystkie kable i elektryczne i komputerowe
poszly pod tynk bez peszela. Jedyne to co szlo w szlichte bylo w rurkach.

Izolacje moze za jakies 80-100 lat szlag trafi to zerwiesz tynki i polozysz
nowe lub postawisz nowe sciany lub nowy dom. Napewno nie ma co sie martwic.

vpw

1. Data: 2001-11-13 22:24:49

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>Izolacje moze za jakies 80-100 lat szlag trafi to zerwiesz tynki i polozysz
nowe lub postawisz nowe sciany lub nowy dom. Napewno nie ma co sie martwic.

PO nas chocby POTOP?

klimatyzatory
czy parapety grub 2,7 cm wystarczą czy dac grubsze ?
Jak się nazywa???
Listwy wykonczeniowe do paneli i kafli
domofony