Czy mogę kocioł CO podpiąc wężami elastycznymi

1. Data: 2007-11-07 22:03:29

Temat: Czy mogę kocioł CO podpiąc wężami elastycznymi
Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmieniam naścienny kocioł gazowy CO. Niestety mam inne kolejności
wyprowadzeń isteniejącej instalacji ze ściany a inne w nowym piecu.
Czy są jakieś przeciwskazania aby połączenia wodne co i cwu wykonać wężami
elastycznymi gumowo-metalowymi ?
Aby zachować połączenia sztywne w miedzi musiałbym zrobić jakiś niesamowity
labirynt.
Ściana nie może być w żadnym wypadku rozpruwana.

Od lat mam tak podłączony w inym miejscu boiler i wszystko jest OK- czasem
przy konieczności zdjecia boilera trzeba wymienic węzyk.

Czy wiec są jakieś przeciwskazania by połączenia przede wszystkim wejścia i
wyjścia CO wykonać wężami elastycznymi ?
Czy są takie węże na 3/4" ???
--
Jackare

2. Data: 2007-11-08 08:38:10

Od: "aliali " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy pomysł.
Jeżeli wąż spełnia warunek temeratury i ciśnienia to chyba tak. Widziałem
węże o średnicy większej niż cal (w zastosowaniach przemysłowych).
Chociaż spotkałem się kiedyś z tym iż producent kotła narzucał coś takiego że
odcinek około 1m przyłącza do urządzenia musi być wykonany z metalu.

3. Data: 2007-11-10 18:46:37

Od: Rentier <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

aliali pisze:
> [...]
> odcinek około 1m przyłącza do urządzenia musi być wykonany z metalu.

Z metalu dlatego,że w przypadku przegrzania kotła, lub ciągłej jego
pracy z max
mocą, podpięte bezpośrednio rury pcw mogłoby trafić.
Węże giętkie wytrzyma powinny ciśnienie,(chociaż uwaga: grzejniki
projektuje się bodajże na 10atm) ale co do temperatury,należałoby
zasięgnąć informacji w katalogach..

R.

elewacja zewnetrzna jeszcze w tym roku?
nieszczelne nowe okna