Czy nie za późno?

1. Data: 2005-04-10 19:13:26

Temat: Czy nie za późno?
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesadziliśmy dzisiaj tuję złotą i jakiś jałowiec niski płożący. Czy się
przyjmą? Tuja rosła pod orzechem i z powodu cienia ze złotej zrobiła się
zielona, natomiast iglak zderzył się z drugim. Do końca tygodnia ma nie być
słońca i deszcz. Obsypałam ziemią ogrodową zmieszaną z torfem, podlałam je.
Jak często podlewać i kiedy zacząć nawozić?
pozdrawiam z niepokojem ogromnym
Anka

2. Data: 2005-04-10 19:19:25

Temat: Re: Czy nie za późno?
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" napisała:
> Przesadziliśmy dzisiaj tuję złotą i jakiś jałowiec niski płożący. Czy się
> przyjmą? <ciach>

Jeśli przesadzałaś z dużą bryłą ziemi, powinny przyjąć się bez problemów.
Należy tylko systematycznie podlewać (chyba że zrobi to za Ciebie deszcz),
najlepiej codziennie przez ok. dwa tygodnie.
W roku przesadzania powinno się zrezygnować z nawożenia, aby umożliwić
lepsze ukorzenienie się iglaków.
Pozdrowienia
--
Jerzy Wierzchnicki
http://ogrodniczek.republika.pl/

3. Data: 2005-04-10 22:08:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli przesadzałaś z dużą bryłą ziemi, powinny przyjąć się bez problemów.
> Należy tylko systematycznie podlewać (chyba że zrobi to za Ciebie deszcz),
> najlepiej codziennie przez ok. dwa tygodnie.

Niech lepiej to zrobi deszcz, bo podlewanie gliny
codziennie przez dwa tygodnie ........:-)))

> Pozdrowienia
> --
> Jerzy Wierzchnicki

Pozdrawia boletus

4. Data: 2005-04-11 04:50:39

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:d3bugl$qj9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jeśli przesadzałaś z dużą bryłą ziemi, powinny przyjąć się bez problemów.

No cóż, dziecko się starało, ale ta ziemia odpadała od korzeni. Niemniej
jednak obsypaliśmy nią tuje dokładnie. W drugim przypadku jałowcopodobny
rósł na...pozostałościach z budowy - cegły, gruz, spóła. Teraz dostał
uczciwego torfu i ziemi ogrodowej.

> najlepiej codziennie przez ok. dwa tygodnie.

Jasne, żaden problem. Tylko czy one gnić nie zaczną?

> W roku przesadzania powinno się zrezygnować z nawożenia, aby umożliwić
> lepsze ukorzenienie się iglaków.

Tak zrobiłam. Dzięki za słowa pocieszenia :).
pozdrawiam z ulgą
Anka

5. Data: 2005-04-11 04:51:35

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Niech lepiej to zrobi deszcz, bo podlewanie gliny
> codziennie przez dwa tygodnie ........:-)))

Cóż z Ciebie za jadowite zielsko :(.
Anka

> Pozdrawia boletus

Potwór!!