Potwór!!

1. Data: 2005-04-10 15:35:32

Temat: Potwór!!
Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Właśnie wróciłem z tygodniowej obecności na działce.
Zaobserwowałem potwora, który mieszka w trawniku w otworkach o średnicy ok
20 mm.
Powiedzcie co to jest i czy to szkodnik czy pożyteczny potworek ??

http://fotogalerie.pl/galeria/jacekwal3064

--
Pozdrawiam Jacek Walewski

2. Data: 2005-04-10 16:24:02

Temat: Re: Potwór!!
Od: Naj <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Witam,
> Właśnie wróciłem z tygodniowej obecności na działce.
> Zaobserwowałem potwora, który mieszka w trawniku w otworkach o średnicy ok
> 20 mm.
Trochę trudno poznać po samej głowie. Ale z wymiarów wychodzi, że to
turkuć podjadek (Gryllotalpa vulgaris). Szkodnik...
Spróbuj gowywlec z norki, jak ma przednie łapki podobne do kreta, to turkuć.
Pozdrowienia
Jan

3. Data: 2005-04-10 17:42:21

Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Trochę trudno poznać po samej głowie. Ale z wymiarów wychodzi, że to
> turkuć podjadek (Gryllotalpa vulgaris). Szkodnik...

Z moich skromnych doswiadczen troche mi to nie wyglada na turkucia.

4. Data: 2005-04-10 17:57:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://fotogalerie.pl/galeria/jacekwal3064
>

> --
> Pozdrawiam Jacek Walewski

Prosta zagadka. To jest Blatta orientalis - Karaczan wschodni.

Pozdrawia przejazdem boletus

5. Data: 2005-04-11 11:19:01

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
..
> Prosta zagadka. To jest Blatta orientalis - Karaczan wschodni.
Karaczan w ogródku?
Wyciągnijcie tego potwora z norki i sfotografujcie całego.
Moim zdaniem turkuć.
Jan

6. Data: 2005-04-11 19:57:07

Od: "pebe" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie, to jest przecież zwykły świerszcz. (W odróżnieniu od koników polnych
świerczcze są czarne, żyją w norkach i kiepsko skaczą. A turkuć jest
większy. Nie wszedłby do dziurki 2 cm.) Poczekaj z miesiąc, aż się ociepli
na dobre, a zacznie grać. U mnie, mw okolicach działki jest takich pełno.

7. Data: 2005-04-11 20:58:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Karaczan w ogródku?

Ten jest w ogródku.

> Wyciągnijcie tego potwora z norki i sfotografujcie całego.
> Moim zdaniem turkuć.

Skądże. Turkuć nie jest czarny.
Świerszcz to też nie jest, ponieważ jest to karaczan.

> Jan

Pozdrawia boletus

8. Data: 2005-04-12 10:30:32

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na dobre, a zacznie grać. U mnie, mw okolicach działki jest takich pełno.

Mnie też się wydawało, że to świerszcz.
Dla pewności chciałem zapytać grupę.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi, PEBE ma rację.

Pozdrawiam Jacek Walewski

9. Data: 2005-04-12 18:46:21

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie też się wydawało, że to świerszcz.
> Dla pewności chciałem zapytać grupę.
> Dzięki za wszystkie podpowiedzi, PEBE ma rację.
>
> Pozdrawiam Jacek Walewski

Na fotach jest karaczan. Przyjrzyj się tej mordzie,
typowy pysk karalucha - uśmiech od ucha do ucha.

Pozdrawia boletus

10. Data: 2005-04-12 19:38:33

Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na fotach jest karaczan. Przyjrzyj się tej mordzie,
> typowy pysk karalucha - uśmiech od ucha do ucha.
>
> Pozdrawia boletus

Jestem gotów przyznać Ci rację pod warunkiem, że zdradzisz mi ten Twój
tajny sposób na pozbycie się kreta z działki ;-))))))

Ps. Następnym razem postaram się więcej fotek zrobić dla identyfikacji.
--
Pozdrawiam Jacek Walewski

świdośliwa??
Co roku to samo ...