Czy olcha nadaje sie jako drzewo na podloge?

1. Data: 2001-11-18 09:39:13

Temat: Czy olcha nadaje sie jako drzewo na podloge?
Od: "jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie: Czy olcha nadaje sie jako drzewo na podloge?
Jaka ma twardosc, ew. jakie drzewa nadaja sie na deski podlogowe?

z gory dzieki za odpowiedz

1. Data: 2001-11-21 19:36:28

Temat: Re: Czy olcha nadaje sie jako drzewo na podloge?
Od: "Peter Wolf" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie: Czy olcha nadaje sie jako drzewo na podloge?

Nie raczej zupełnie się nie nadaje, a już na pewno nie na deski podłogowe
lite, jeśli takie masz na myśli.

> Jaka ma twardosc, ew. jakie drzewa nadaja sie na deski podlogowe?

Drewno olchy jest mocne, ale dość miękkie, lekkie i elastyczne. Stosuje się
go dlatego zazwyczaj przy produkcji sklejek, w modelarstwie, na instrumenty
muzyczne, czasem stolarkę budowlaną, nadaje się także do rzeźby i toczenia.
Jako ciekawostkę warto dodać, że drewno olchy jest aktywne biologicznie, co
oznacza, że może wywoływać stany zapalne skóry i alergie, a jako jedno z 3
drzew europejskich przez wielu naukowców uznawane jest za drewno toksyczne,
zwłaszcza pył olchy uważany jest za wręcz rakotwórczy (pozostałe dwa gatunki
to cis i oliwka).
Zależy o jakie deski Ci chodzi:
lite, iglaste, strugane, na pióro i wpust - ładne i połowę tańsze od
liściastych są deski podłogowe z sosny, gr.28mm.
Nadaje się do tego min. także dąb, jesion - ale lite w tym wydaniu są
stosunkowo drogie.
Deski a'la Bar prócz w/w bywają jeszcze dodatkowo z okleiną
bukową, grabową, brzozową, oraz gatunkami egzotycznymi.

--
pozdr
Peter Wolf

1. Data: 2001-11-21 19:44:27

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Profesjonalista powiedzial.
To robi wrazenie.

1. Data: 2001-11-21 20:46:02

Od: "Peter Wolf" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R.B." <r...@p...be> napisał w wiadomości

> Profesjonalista powiedzial.

Każdy ma taki zawód na jaki zasłużył ;)))
Peter Wolf

Mała umywalka
odstęp między zielonymi płytami
min odlegl od budynku linii 15kV