Czy przy karmieniu piersią można zajść w ciążę?

1. Data: 2004-11-21 07:27:57

Temat: Czy przy karmieniu piersią można zajść w ciążę?
Od: "NIJT" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy to prawda że matka karmiąca piersią, może zajść w ciążę?
Mni się wydaje, że chyba nie?
Przez cały okres karmienia nie ma "miesiączki", więc jajniki nie produkują
jajeczka, tak?

2. Data: 2004-11-21 07:31:51

Temat: Re: Czy przy karmieniu piersią można zajść w ciążę?
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
NIJT <n...@p...onet.pl>:

> Czy to prawda że matka karmiąca piersią, może zajść w ciążę?

Moze.

> Mni się wydaje, że chyba nie?

To urban legend ;)

--
Robert

3. Data: 2004-11-21 08:39:42

Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda że matka karmiąca piersią, może zajść w ciążę?
> Mni się wydaje, że chyba nie?
> Przez cały okres karmienia nie ma "miesiączki", więc jajniki nie produkują
> jajeczka, tak?

Podczas karmienia dziecka piersią w organizmie wystepuje wysokie stezenie
hormonu prolaktyny, on uniemozliwia zajscie w ciażę. Jednak nie ma 100%
pewnosci z esie w ciążęnie zajdzie!
Pozdrawiam Rafał

4. Data: 2004-11-21 08:44:54

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał W" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Podczas karmienia dziecka piersią w organizmie wystepuje wysokie stezenie
> hormonu prolaktyny, on uniemozliwia zajscie w ciażę. Jednak nie ma 100%
> pewnosci z esie w ciążęnie zajdzie!

Bardzo logicznie to napisałeś... nie ma co!

Karmienie_piersią_nie jest gwarancją_czasowej_bezpłodności!!!
Niektóre kobiety zaczynają mieś cykle owulacyjne nawet 6 tyg po porodzie,
mimo intensywnego karmienia piersią!

--
Jola
A. Einstein: "Dwie rzeczy są nieskończone...

5. Data: 2004-11-21 10:03:05

Od: "Ania.S." <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NIJT" <n...@p...onet.pl> napisał
> [...]
> Mni się wydaje, że chyba nie?
> Przez cały okres karmienia nie ma "miesiączki", więc jajniki nie produkują

Produkuja jajeczka jest i do tego u niektorych tzw. plamienia wystepuja duzo
czasiej niz 1 x w miesiacu czyli wicej jajeczek jest uwalnianych z jajowodu.
Prosty przylad: kiedys kobiety tak wlasnie twierdzily ze karmienie
zabezpiecza przed ciaza i co ?! I co rok prorok. Nie stanowi to rzecz jasna
reguly, ale nie wiesz co akurat w tobie siedzi.
Pozdrawiamy Ania i brzuszkowy lokator ~02,03,2005

6. Data: 2004-11-21 10:54:51

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda że matka karmiąca piersią, może zajść w ciążę?
> Mni się wydaje, że chyba nie?
> Przez cały okres karmienia nie ma "miesiączki", więc jajniki nie produkują
> jajeczka, tak?

ludzie jak w 21 wieku mozna wierzyc w takie rzeczy ,mozna zajsc w ciąże w
trakcie okresu ,karmienia a takż eprzy pierwszym razie !!!
p.

7. Data: 2004-11-21 11:38:42

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania.S." <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Produkuja jajeczka jest i do tego u niektorych tzw. plamienia wystepuja
duzo
> czasiej niz 1 x w miesiacu czyli wicej jajeczek jest uwalnianych z
jajowodu.

Lekarzem nie jestem, ale jak dla mnie plamienie nie oznacza uwolnienie
jajeczka z jajowodu :)

Pozdrawiam
Jola

8. Data: 2004-11-21 11:48:31

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NIJT" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy to prawda że matka karmiąca piersią, może zajść w ciążę?

Tak.
Zostały opracowane pewne reguły. O ile pamiętam karmienie zabezpiecza przed
ciążą, jeśli dziecko jest karmione łącznie przynajmniej 100 minut na dobę, a
najdłuższa przerwa między karmieniami nie przekracza 5 godzin. Dziecko nie
może być dokarmiane i mieć mniej niż 7 miesięcy.

Nikt jednak nie mówi o 100% gwarancji. Im większe jest dziecko, tym większa
jest szansa na owulację ( i ciążę). Najpewniejsze pod tym względem są
pierwsze 3 miesiące po porodzie.

Dlatego liczenie na karmienie i owszem, ale kobieta musi trzymać rękę na
pulsie ;) O tym zresztą można poczytać na stronach poświęconych NPR :)

> Przez cały okres karmienia nie ma "miesiączki", więc jajniki nie produkują
> jajeczka, tak?

A to już totalna bzdura jakaś.
Po pierwsze w czasie karmienia można miesiączkować.
Po drugie bardzo często (a może nawet najczęściej) najpierw jest owulacja,
potem pierwsza miesiączka po porodzie.

Pozdrawiam
Jola

9. Data: 2004-11-22 01:17:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Nov 2004 08:31:51 +0100, RobertSA wrote:

> To urban legend ;)

Heh... Jeszcze nam pan Jerzy jakiś proces wytoczy... ;P

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

pytanie do ginekologa
Diagnostyka aparatem OBERON
Łódź? - neurolog, Dretwienie połowy twarzy
Przedawkowanie marchewek...
spanie po 48h