Czy rododendrony muszą być okryte na zimę ?

1. Data: 2004-12-18 11:03:25

Temat: Czy rododendrony muszą być okryte na zimę ?
Od: "Tomasz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie

--
Tomasz
<NOTO>

2. Data: 2004-12-18 11:41:58

Temat: Re: Czy rododendrony muszą być okryte na zimę ?
Od: "Regis" <r...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak :)
Byle by nie folia - w cieplejsze zimowe dni dziala jak szklarnia.
Sugeruje papierowe worki. Sa chyba w tym celu najlepsze.
Takie duuze:)

-----------
Pozdrawiam
Regis
www.jednoslad.pl
www.rowery.jednolsad.pl

3. Data: 2004-12-18 12:14:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
| Jak w temacie

To zależy. M.in. od warunków panujących w miejscu posadzenia i od odmiany.
Za mało danych podałeś, żeby na Twoje pytanie odpowiedzieć poprawnie.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-12-18 12:44:00

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cq159e$ool$1@nemesis.news.tpi.pl Regis
<r...@j...pl> napisał(a):

> Tak :)

Hejka. Oczywiście, że nie wszystkie muszą. Warto zajrzeć na stronę
www.cieplucha.com.pl i zobaczyć jak wygląda mrozoodporność
poszczególnych odmian różaneczników.

> Byle by nie folia - w cieplejsze zimowe dni dziala jak szklarnia.
> Sugeruje papierowe worki. Sa chyba w tym celu najlepsze.
> Takie duuze:)

Co do okrywania papierowymi workami, to mam duże wątpliwości.
Papier ma to do siebie, że wsiąka weń woda. Mokry papier może
przylepiać się do liści i pączków, a następnie zamarzając spowodować
ich przemarzanie (po zimie zbrązowienie) i zamieranie. W tej sytuacji
lepiej nie okrywać wcale niż okrywać papierem. Polecane jest okrywanie
włókniną ogrodniczą, ale nie bezpośrednio na rośliny tylko na
specjalnie wykonaną konstrukcję z listewek lub drutów. :-)
Pozdrawiam tonująco Ja...cki

5. Data: 2004-12-18 18:50:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <n...@g...pl> wrote in message

> Jak w temacie

Rozanecznik katawbijski i jego odmiany spotykane u nas w handlu jest
wystarczajaco odporny i nie musi byc okrywany.
To, ze liscie sie im zwijaja podczas mroznej pogody jest zjawiskiem
naturalnym i nie nalezy sie tym przejmowac.
Wszystkie zimozielone nawet zima potrzebuja wody, dlatego warto je podlac
czasem podczas odwilzy.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-12-19 10:49:57

Od: "Regis" <r...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

>. Polecane jest okrywanie
> włókniną ogrodniczą, ale nie bezpośrednio na rośliny tylko na
> specjalnie wykonaną konstrukcję z listewek lub drutów. :-)

Na zasadzie konstrukcji mozna dac tez papierowe worki.
Sa tansze. Wloknina tez nasiaka woda ;)
-----------
Pozdrawiam
Regis
www.jednoslad.pl
www.rowery.jednolsad.pl

7. Data: 2004-12-19 11:39:29

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cq3mde$8qf$1@atlantis.news.tpi.pl Regis
<r...@j...pl> napisał(a):

> Na zasadzie konstrukcji mozna dac tez papierowe worki.

Hejka. I tak będzie lepiej niż bez konstrukcji. :-)

> Sa tansze. Wloknina tez nasiaka woda ;)

Włóknina jest tania jak barszcz ;-) i nie zauważyłem, żeby
nasiąkała.
Pozdrawiam hydrofobicznie Ja...cki

8. Data: 2005-02-05 16:03:18

Od: "Ania" <k...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomasz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

Ja od tamtego roku okrywam tylko śniegiem, bo mój okaz jest malutki. Odpadły
mi tylko 2 pączki z 20. W tym roku też jest szczelnie przysypany.

Pozdrawiam Ania

> To zależy. M.in. od warunków panujących w miejscu posadzenia i od odmiany.
> Za mało danych podałeś, żeby na Twoje pytanie odpowiedzieć poprawnie.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Podziękowania dla Dziadka
Karpie koi
marzanka