Czy rosliny reaguja na muzyke?

1. Data: 2002-05-01 00:18:29

Temat: Czy rosliny reaguja na muzyke?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma doswiadczenie z roslinami reagujacymi na muzyke? Ze lepiej
rosna, sa szczesliwsze, zawiazuja latwiej owoce, lub wyrastaja szybciej
z nasion?

(Rafal, podoba Ci sie to pytanie?)

MB
credo quia absurdum

2. Data: 2002-05-02 10:18:19

Temat: Re: Czy rosliny reaguja na muzyke?
Od: "Demona" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy to prawda, ze reaguja na muzyke, ale zapewne trzeba poswiecic
im troche uwagi, bo inaczej moga sienie odwdzieczyc, np. kwiatami czy
owocami. Z doswiadczenia wiem, ze nalezy chociaz troszke z nimi porozmawiac,
a pospiewac im chyba tez nie zaszkodzi (wazne, zeby bralo sie to z glebi
serca).

--
Demona
----

3. Data: 2002-05-03 02:15:39

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Demona" <v...@o...pl> wrote in message news:aas52a$ouc$2@news.tpi.pl...

> a pospiewac im chyba tez nie zaszkodzi

Na pewno roslinom nie zaszkodzi. A ogrodnikowi jak przyjemnie!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-05-04 22:51:19

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote in message

> Na pewno roslinom nie zaszkodzi. A ogrodnikowi jak przyjemnie!

Z moich doświadczeń :-) dotychczasowych wynika, że:
Storczyki - najlepiej rosną i wielokrotnie kwitną przy Traviacie Veridiego
Modrzewie - nie wolno puszczać im Strasznego Dworu Moniuszki - hamuje
wzrost.
Piwonie - Verdi
W zagajnikach jodłowych - Halka Moniuszki
Skalniaki - (szczególnie świeżo założone) Symfonia Alpejska Richarda
Straussa
Parki starodrzewy i kwiaty cebulowe - Gurrelieder Schoenberga
Żywopłoty świerkowe - Karelia Sibeliusa
Oczka wodne - Koncerty brandenburskie Bacha (najlepiej skutkuje wieczorem z
doświetleniem oczka pochodniami)
Milin Amerykański - Dworzaka symfonia nr 9 e-moll zapewni piękne kwitnienie.

Aby rośliny harmonijnie się rozwijały (dobre dla całego ogrodu) :
- Das lied von der Erde Mahlera (w praktyce można by ograniczyć się do tego
utworu raz w tygodniu).
- oczywiście Cztery pory roku Vivaldiego można puszczać cały rok ale uwaga
pomylenie pór grozi rozstrojeniem rozwoju roślin.
- Betovena Symfonia nr 3 (ogródki wiejskie)
- Symfonie bBruknera dla wielkich rabat bylinowych z powtarzalnymi układami
szczególnie wskazane pod koniec lata.
- Z Wagnera do wielkich ogrodów Parsifal a do bardzo wielkich (wyłącznie
bardzo dobrze rozplanowanych) Pierścień Nibelungów, do mniejszych - chór z
drugiego aktu Parsifala.
- podstawowy! - śpiew ptaków - najlepiej codziennie - ważne szczególnie
wiosną!

Dalsze próby w trakcie. Dam znać jak będą wyniki.

Pozdrawiam Bogusław
PS Oczywiście też Mozart ale to temat na inny raz.

5. Data: 2002-05-16 09:19:42

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwracam uwagę tajnemu jury w aktualnie trwającym konkursie, że
doświadczenia Bogusława są doskonałym materiałem na pracę doktorską .
Pozwolę sobie nominować Bogusława do nagrody głównej.

Pozdrawiam -Jagoda (:-))

6. Data: 2002-05-17 20:50:20

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@g...pl> wrote in message news:ac0nts$7q7$1@news.tpi.pl...
> [...]
> doświadczenia Bogusława są doskonałym materiałem na pracę doktorską .
> Pozwolę sobie nominować Bogusława do nagrody głównej.

No wreszcie ktoś zauważył i docenił moją pracę! :-)
Sprawdzam codzień ten wątek i myślałem już ze jak Ogrodnicy to Muzyki nie
słuchają ;-)

Coś mi się zalęgło w krzakach - śpiewało wieczorem jak najęte - może
wymarzony słowik!- ale coś nie jestem pewien bo ten Wasz to miał większy
volume

Uściski Bogusław BoG

Konkurs z Wymarzonym Ogrodem juz startuje!
Takie dwa sobie nabyłem...
No i puściła się!
Krzew migdalowca
grill - jaki kupic ??