Takie dwa sobie nabyłem...

1. Data: 2002-04-30 14:53:11

Temat: Takie dwa sobie nabyłem...
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nabyłem sobie takie dwa: Eremerus bungei i Spreklia?
Jeżeli to ktoś trzyma to poproszę o komentarze i rady.
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-04-30 16:04:12

Temat: RE: Takie dwa sobie nabyłem...
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

>Behalf Of Janusz Czapski

>A nabyłem sobie takie dwa: Eremerus bungei i Spreklia?
>Jeżeli to ktoś trzyma to poproszę o komentarze i rady.
>Pozdrawiam :-)
>Janusz

Wybudowales szklarnie :-))))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-05-06 08:39:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEFLCBAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Wybudowales szklarnie :-))))

Nie. A po co? Może coś szerzej gdybyś był tak uprzejmy i miał chwilę czasu
:-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-05-06 08:54:56

Temat: Odp: Takie dwa sobie nabyłem...
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEFLCBAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Wybudowales szklarnie :-))))

A to dlaczego? Postynnik zimuje całkiem nieźle, choć pod przykryciem -
większy kłopot z ewentualnym wygniwaniem (sadzić w przepuszczalną ziemię,
najlepiej z przyzwoitym żwirowym drenażem i w pełnym słońcu!). Natomiast
sprekelia faktycznie raczej albo do wykopywaina, albo do uprawy
"parapetowej".

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-05-06 09:51:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> A to dlaczego? Postynnik zimuje całkiem nieźle, choć pod przykryciem -

Ten postynnik to eremerus bungei??? Co to wogóle jest? Bo tylko obrazek na
opakowaniu widziałem. :-))) Tak samo ta spreklia.
Są gdzieś w sieci jakieś obrazki tego???

> [...]
> najlepiej z przyzwoitym żwirowym drenażem i w pełnym słońcu!). Natomiast
> sprekelia faktycznie raczej albo do wykopywaina, albo do uprawy

Pal sześć zimę. Parę dni temu to posadziłem. Jest szansa na to by kwitły w
tym roku???
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-05-06 09:56:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> opakowaniu widziałem. :-))) Tak samo ta spreklia.
> Są gdzieś w sieci jakieś obrazki tego???

Pewnie są. Wrzuć łacinę do wyszukiwarki (www.google.com...)
Pustynnik to eremerus, przy czym wyrasta toto dość wysoko (od 1,20 m wzwyż,
w zależności od warunków), generalnie NIE jest to winorośl:), ale bylina,
bardzo okazała i dekoracyjna, o charakterystycznym, rozgwiazdowym kłączu i
igłowatym, kłosowatym kwiatostanie (biały, żółty, różowy itp. ).

> Pal sześć zimę. Parę dni temu to posadziłem. Jest szansa na to by kwitły w
> tym roku???

Zależy, jak duże były te kłącza i cebule. Co do sprekelii nie mam zdania.
Jeśli pustynnik miał "tłusty" pąk (ro w samym środku gwiazdy), a same kłącze
miało tak z 20 cm średnicy, to powinien zakwitnąć.
O ile pamiętam, to pustynnik tani nie jest, więc co do tej zimy, to zacznij
się może zastanawiać. Zawsze możesz po kwitnieniu wykopać, jak zaschnie.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-05-06 11:07:14

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Apr 2002, Janusz Czapski wrote:

> A nabyłem sobie takie dwa: Eremerus bungei i Spreklia?
> Jeżeli to ktoś trzyma to poproszę o komentarze i rady.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Cos mi sie widzi Januszu, ze chodzimy do tych samych sklepow ogrodniczych.
Moj Eremerus bungei (to chyba zwykla Igla Kleopatry?) nie chce wciaz
wylezc spod ziemi.

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2002-05-06 11:24:09

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

>Ten postynnik to eremerus bungei??? Co to wogóle jest? Bo tylko obrazek na
>opakowaniu widziałem. :-)))

Ten Eremurus stenophyllus pochodzi z Pakistanu ,tam klimat zblizony do
naszego;-)
Chyba nie sadzisz ze ktos sprzedal Ci dorosla rosline i pozbadz sie nadziei
ze zakwitnie w tym roku ,acha kwitnie niezbyt ciekawie na zolty kolor
bardzo podobny do naszego lubinu.
Ile zaplaciles :-)))

To prawda lubi wygnic,szczegolnie na poczatku wiosny kiedy sa przygruntowe
przymrozki.

Zgoda :-)

>Pal sześć zimę. Parę dni temu to posadziłem. Jest szansa na to by kwitły w
>tym roku???

naiwny :-)) a taki duzy chlopczyk:-))

>Pozdrawiam :-)
>Janusz
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich pelnych Igiel Kleopatry
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-05-06 11:49:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEGOCBAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]
> naszego;-)
> Chyba nie sadzisz ze ktos sprzedal Ci dorosla rosline i pozbadz sie
Nadzieja matką ogrodników :-))))))
acha kwitnie niezbyt ciekawie na zolty kolor
> bardzo podobny do naszego lubinu.
No to fajnie. Bo myślalem o zapuszczeniu sobie łubinu. A skoro podobne to
mam z głowy :-)))
> Ile zaplaciles :-)))
A całe 6,60zł.

> To prawda lubi wygnic,szczegolnie na poczatku wiosny kiedy sa przygruntowe
> przymrozki.
No to teraz jest środek wiosny czyli optymistycznie... :-)))

> Zgoda :-)
A na opakowaniu napisali żeby sadzic miedzy drzewami. Dlaczego???

> naiwny :-)) a taki duzy chlopczyk:-))
Jak każdy tzw. ogrodnik :-))))))
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich pelnych Igiel
Kleopatry
Noooo!!! Tobie kwitną??? Masz zdjecia?
To nie widzę powodu by i mnie nie zakwitły.
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-05-06 12:40:01

Temat: Re: Takie dwa sobie nabyłem... i smutno mi bo się ze mnie nabijają :-((
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nabyłem sobie takie dwa: Eremerus bungei i Spreklia?
> Jeżeli to ktoś trzyma to poproszę o komentarze i rady.

Ja w dobrej wierze pytam, a tu łacha ze mnie drą

Dlaczego!!!!!!!!!?????????? :-(((((((((((((((((
Pytałem przeciez tylko o doświadczenia tych, którzy roślinki nazwane
Eremerus bungei i Spreklia uprawiają i mają w tym osobiste doświadczenie.
Basiu - uprawiasz???
Bogusław - gdzie są zdjęcia???
Piszecie oboje wg własnych doswiadczeń czy literatury???
Pozdrawiam
smutny Janusz

No i puściła się!
Krzew migdalowca