Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?

11. Data: 2009-05-10 12:27:58

Temat: Re: Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka pisze:
[...]
> Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
> to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę
> wybić z głowy :/

Inni nie rezygnują:
http://www.greentechgazette.com/index.php/wind-energ
y/rooftop-wind-generator-takes-europe-by-storm/

--
pozdr. Jerzy

12. Data: 2009-05-10 16:41:04

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek wrote:

> wiatraki z osia pionową są duzo cichsze, ale osiągaja małe moce - do
> powiedzmy 3kw
> Poszukaj w sieci.

przy koszcie ok 30 do 70 tysięcy to jest bardzo drogie 3kW :)

13. Data: 2009-05-10 19:42:25

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> http://newtechnol.ru/eng_ustr.htm#
> http://www.thebluemarble.org/90987/new-wind-turbine-
promises-increase-output

> Taki też może być:
> http://gobizkorea.com/att/cat/irwindpower/tp_html/im
g/irwindpower_cat_2_small_img_2.jpg

> lub
> http://www.reuk.co.uk/Magenn-Power-Air-Rotor-System.
htm

No rzeczywiście odpowiedzi na temat. Chciałem coś małego i taniego, a
podrzucacie mi kosmiczne projekty wielkości paru autobusów. Dzięki -
naprawdę praktyczne!

--
Grzegorz Janoszka

14. Data: 2009-05-10 20:36:12

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka pisze:

> [...]
>
> No rzeczywiście odpowiedzi na temat. Chciałem coś małego i taniego, a
> podrzucacie mi kosmiczne projekty wielkości paru autobusów. Dzięki -

To jest odpowiedź, której szukałeś, małe=ciche to zabawki dające parę
watów a samoróbki 200-300 wat praktycznej mocy a szumią ile wlezie.
Temat przerobiłem parę dni temu, lepiej podgrzewać wodę użytkową.
--
pozdr. Jerzy

Hydrofor
Jaka folia okienna ?
Glebokie szafy metalowe?
piekarnik bosch HBB43C450E
Spokojna niepaląca para poszukuje mieszkania do wynajęcia