Czy soczewki mogą powodować zmętnienie oka?

1. Data: 2005-03-19 18:58:53

Temat: Czy soczewki mogą powodować zmętnienie oka?
Od: "Mark " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Noszę soczewki od 10 lat i mam pewne zmiany na siatkówce. Widzę takie iskry
gdy patrzę na coś jasnego ale też ruszające się zmętnienia. Byłem u okulisty
i ten po kolejnej wizycie ma zdecydować czy wysłać mnie na laseroterapię.
Teraz tak myślę sobie czy może nie za rzadko zdejmuję soczewki. Zdejmuję je
co tydzień, są marki Acuvue i mimo to nie powoduje to żadnych zaczerwień
oka, ale może jest powodę zmętnień?

2. Data: 2005-03-23 04:06:02

Temat: Re: Czy soczewki mogą powodować zmętnienie oka?
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój kolega nosił soczewki bardzo długo (chyba 15 lat). Jest teraz po
przeszczepie rogówki. Na pewno teraz są lepsze soczewki, niż 10 lat temu,
ale dla bezpieczeństwa lepiej je zdejmować przynajmniej na noc.
Jack

3. Data: 2005-03-23 06:29:15

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Mój kolega nosił soczewki bardzo długo (chyba 15 lat). Jest teraz po
> przeszczepie rogówki. Na pewno teraz są lepsze soczewki, niż 10 lat temu,
> ale dla bezpieczeństwa lepiej je zdejmować przynajmniej na noc.

to po piersze, choćby z tego powodu, zeby codziennie dokładnie opłukać
te soczewki płynem:)

a po drugie - najlepiej używać tych najbardziej uwodnionych :)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-03-27 12:46:04

Temat: uwodnione soczewki, czyli jakie?
Od: "Mark " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a po drugie - najlepiej używać tych najbardziej uwodnionych :)

A jakie są najbardziej uwodnione i zarazem niezbyt drogie soczewki z tych
dobrze uwodnionych ?? :)

5. Data: 2005-03-29 07:38:48

Temat: Re: uwodnione soczewki, czyli jakie?
Od: "BlackMoon" <c...@t...tez.usun.dziekuje.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

wg mnie. acuvue 2 (by J & J)

(ale i też najgrubsze)

6. Data: 2005-03-29 08:40:24

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mark napisał(a):

> A jakie są najbardziej uwodnione i zarazem niezbyt drogie soczewki z tych
> dobrze uwodnionych ?? :)

ja używam soflens 66 i ponoć są to jedne z najbardziej uwodnionych na
rynku ( jak sama nazwa wskazuje - 66% wody) po za tym są cieniutkie,
przez co naprawdę komfortowe :)

przepisała mi je okulistka, bo miałam problemy z nadmierną białkowością
oka, po za tym mam dużo barwnika w tenczówkach, a to podobno też jest
istotne... ( w sensie- nie jest dobrze miec go aż tyle)

ich koszt jest taki sam jak innych soczewek - zależy od tego gdzie
kupujesz... za parę miesięcznych zapłacisz ok 45 zł, za 3 pary ok 120 zł

po za tym co do dobrze uwodnionych soczewek - ostatnio pojawiły się
jakieś nowe 02optix czy jakoś tak, ostatnio zdaje się był tutaj taki
wątek, z tego co mi wiadomo, też są dobrze uwodnione, ale ich nie znam,
ceny tymbardziej...

PS: jak zmieniasz tytuł wątku to umieść pierwotny np tak: "uwodnione
soczewki, czyli jakie? było:Czy soczewki mogą powodować zmętnienie oka?"
- łatwiej wtedy śledzić dany wątek :)

7. Data: 2005-03-30 08:35:47

Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mark " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> A jakie są najbardziej uwodnione i zarazem niezbyt drogie soczewki z tych
> dobrze uwodnionych ?? :)

Wyprobowalem juz wiele soczewek (B&L softlens comfort, softlens 66, J&J
acuve) i moim zdaniem sa O2OPTIX firmy Ciba.
Zaleta o2Optixow jest to, ze przepuszczaja kilka razy wiecej tlenu niz
zwykle soczewki, sa cieniutkie, a do tego sa rownie tanie jak zwykle
soczewki. Polecam.

Heming

Dobry alergolog w Poznaniu?
Deprim - czym zastapic?
Jakie są objawy przewlekłego zatrucia azotynami?
przedwczesne pokwitanie
Borelioza na czym polega ?