Czy to ma sens?

1. Data: 2004-03-05 06:35:58

Temat: Czy to ma sens?
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku zakładał będę pierwszy ogród w życiu. Działka ma 850m powierzchni
i ma na niej stanąć stara drewniana chałupa ok 100m. Wejscie do domu i na
działkę jest od północy (dom 6m w głębi działki) i w związku z tym
zastanawiam się co mogłoby rosnąć na tak zacienionej ziemi. Chciałbym
zabezpieczyć się od wiatrów zimozielonym żywopłotem wysokim (żywotniki
zachodnie), a na terenie trochę iglaków (jałowce wirgińskie, żywotniki
wschodnie, jeden olbrzymi i jakieś cypryśniki) i jakieś mchy.
Jałowce:
Skyrocket, Glauca
Żywotnik zachodni:
Globosa, Reingold, Sunkist
Żywotnik wschodni:
Sieboldi
Żywotnik olbrzymi:
Zebrina
Czy to wszystko się zmieści na przestrzeni ok 120 - 150m ?
Czy to ma sens? Może północna ekspozycja powinna mieć inną obsadę ?
Poradźcie coś proszę.

pozdr.Alex

2. Data: 2004-03-05 07:20:21

Temat: Re: Czy to ma sens?
Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
a.pl...
> [...]
> Czy to wszystko się zmieści na przestrzeni ok 120 - 150m ?
> Czy to ma sens? Może północna ekspozycja powinna mieć inną obsadę ?

Jeżeli jest to zacienione miejsce to Thuja Sunkist i Rheingold odradzam,
Zebrine też nie za specjalnie. Co do jałowców - to zależy jak bardzo jest to
zacienione miejsce.
Widziałem gdzieś artykuł o roślinach do miejsc zacienionych, jak go znajdę
podeślę link.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

3. Data: 2004-03-05 10:08:49

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

> zastanawiam się co mogłoby rosnąć na tak zacienionej ziemi. Chciałbym
> Poradźcie coś proszę.
>
> pozdr.Alex

Dużo zależy od tego jaką masz ziemię: żyzną czy piach. Jeśli żyzną to
jest sporo roślin,
które lubią cień ( np. moja ulubiona hoja dobrze rośnie w cieniu, ale
tylko na żyznej glebie). Gorzej jeśli ziemia jest uboga. Napisz coś o
warunkach glebowych. To podstawa do udanej uprawy roślin.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2004-03-05 10:08:49

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-03-05 11:22:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zachodnie), a na terenie trochę iglaków (jałowce wirgińskie, żywotniki
> wschodnie, jeden olbrzymi i jakieś cypryśniki) i jakieś mchy.

Bez sensu. Stara chałupa i egzotyczne iglaki ???

Pozdrawia boletus

6. Data: 2004-03-05 13:42:07

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:404851B1.7040302@poczta.onet.pl...

> Dużo zależy od tego jaką masz ziemię: żyzną czy piach.

Na razie nie robiłem badań, jedyne co wiem to, że jest tam ugór ,
ziemia wygląda na gliniasto-piaszczystą, sąsiednie działki jeszcze nie
zaprowadzone. Dom będzie miał ok 7,5m wysokości i tylko on będzie zacieniał.
Co do wartości gleby to zastanawiam się czy nie przyorać jakichś
motylkowców,
bo budowę skończę w II połowie lata, wcześniej to chyba nie ma co
ryzykować,że
coś się uszkodzi. A może mogę wysiać tam coś co będzie cieszyło oko, a jak
rozjadą ciężkim
sprzętem to nie będę płakał.
pozdr.Alex

7. Data: 2004-03-05 14:05:06

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Bez sensu. Stara chałupa i egzotyczne iglaki ???

A jakie nasze rośliny mogą byś zimozielone i osłaniać od północnego baardzo
zimnego wiatru ?
Nie marzy mi się wiejski ogródek z paprociami, malwami, nasturcjami i
niewiadomo czym jeszcze.
pozdr.Alex

8. Data: 2004-03-05 14:07:46

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:c29o2f$f4j$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Bez sensu. Stara chałupa i egzotyczne iglaki ???

Mnie intryguje, ze stara, ale dopiero ma stanac. Ale faktycznie do starej to
warto by bardziej tradycyjnie podejsc.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-03-05 19:47:53

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Żywotnik olbrzymi:
> Zebrina
> Czy to wszystko się zmieści na przestrzeni ok 120 - 150m ?

Jasne, że się zmieści i to dużo. Ja też mam cienisty zakątek od północy.
Jałowce raczej będą wyglądać tam mizernie- wolą słońce.
Na żywopłot zdecydowanie polecam cisy. Jest najładniejszy
i świetnie sobie radzi w cieniu. Mchy jak najbardziej, niektóre
wyrosną Ci same a inne dość trudno utrzymać :-(
Myślę, że do tego warto by dodać rododendrony i funkie -
ich kwiaty ożywią nieco powagę iglaków.
Choć piszesz, iż nie przepadasz za paprociami to radziłbym
spróbować - raczej nie będziesz żałować. Warto też pomyśleć
o parzydle leśnym (już widzę, że Ci się nie spodoba), kopytniku pospolitym,
fiołkach wonnych, machonni a nawet o konwaliach.
Wszystkie te rośliny wymagają minimum zaangażowania - nie narobisz się przy
nich.
pozdrawiam
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

10. Data: 2004-03-05 21:46:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:SQ%1c.340$u92.94@fe3.columbus.rr.com...
> "boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Mnie intryguje, ze stara, ale dopiero ma stanac. Ale faktycznie do starej
> warto by bardziej tradycyjnie podejsc.

Albo przynajmniej smreki i świerki:-) tudzież sosny....nie żywotniki.

A na żywopłot w zacienionym miejscu - może grab? może buk?

Pozdrawiam, Basia.

---

smutno.....
TV