Czy to możliwe? Ciało obce w drogach oddechowych.

1. Data: 2005-10-15 17:04:19

Temat: Czy to możliwe? Ciało obce w drogach oddechowych.
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Otóż. W zeszłą niedzielę na uroczystym obiedzie zakrztusiłam się jedzeniem,
mały kawałek nie mógł mi wypaść z gardła, ani nie mogłam go połknąć i wydaje
mi się, ze wdychając powietrze zaabsorbowałam również ten "kąsek". W
poniedziałek nagle zaczęło mnie boleć jakby w płucach, między łopatkami, z
tyłu. Po chwili przeszło i na drugi dzień to samo, po chwili przeszło. Do
dziś co jakiś czas czuję lekki ból. Nie taki już jak wtedy, ale czuję. Czy
to możliwe, ze to jedzenia gdzies zalega w drogach oddechowych, czy raczej
to inny problem. Co to w ogóle może być. Jeśli to jedzenie to co potem sie
z nim stanie. Czy mam zrobic przeswietlenie płuc?
Gosia

2. Data: 2005-10-15 17:38:12

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
<cut>
> [...]
sie
> z nim stanie. Czy mam zrobic przeswietlenie płuc?

jedyna logiczna mozliwosc to zaleganie tego czegos w oskrzelu,
najprawdopodobniej prawym.
wybierz sie do lekarza pierwszego kontaktu.
przeswietlenie byloby skuteczne gdybys lykala olow:-). tu najpewniejsza
bedzie bronchoskopia.

--
pozdro
ape

3. Data: 2005-10-15 19:14:19

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> wybierz sie do lekarza pierwszego kontaktu.
> przeswietlenie byloby skuteczne gdybys lykala olow:-). tu najpewniejsza

A co to takiego? I dlaczego w prawym oskrzelu? i jak to usunąć jeśli tam
jest? samo nie przejdzie? i co jeśli nie pójdę z tym do lekarza?
Sorry za natłok pytań, ale sprawa mnie przeraża.
Gosia

4. Data: 2005-10-15 19:27:40

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> najpewniejsza

> tam
>
> bronchoskopia - wziernikowanie tchawicy i oskrzeli
> prawe oskrzele biegnie bardziej pionowo, lewemu przeszkadza serce, wiec
> lezy bardziej poziomo.
> jesli rzeczywiscie cos zalega ponizej krtani, to sama nie usuniesz i
> moze zaczac gnic.
> byc moze to tylko podraznienie, ale na odleglosc nic wiecej ci nie
> powiem
>
> --
Straszne, ale chyba pójdę do lekarza.
Gosia

5. Data: 2005-10-15 19:28:59

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-10-15 19:33:32

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> bronchoskopia - wziernikowanie tchawicy i oskrzeli

Do jakiego lekarza mam iść?
G.

7. Data: 2005-10-15 19:50:40

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Do jakiego lekarza mam iść?

do swojego lekarza rodzinnego po ewentualne skierowanie do pulmonologa.
badz przygotowana na to, ze zwykle osluchanie klatki piersiowej moze
wykluczyc cialo obce.
mamy weekend. gdybys zaczela mocno goraczkowac - nie zwlekaj do
poniedzialku

--
pozdro
ape

8. Data: 2005-10-15 19:52:07

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykluczyc cialo obce.
> mamy weekend. gdybys zaczela mocno goraczkowac - nie zwlekaj do

dziękuję
Pozdrawiam
Gosia

9. Data: 2005-10-16 09:11:17

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sob, 15 paź 2005 o 19:38 GMT: ape wrote:

> [...]
> wybierz sie do lekarza pierwszego kontaktu.
> przeswietlenie byloby skuteczne gdybys lykala olow:-). tu najpewniejsza

Hmmm, popraw mnie jeśli się mylę, ale jeśli to jest w oskrzelach, to
powinien być chyba ciągły kaszel, aż do usunięcia intruza. Czyli, że
jeśli nie ma kaszlu to może coś tam dalej być, w sensie ciała obcego? Bo
słyszałem opinie, że kaszel to jeden z bardziej niezawodnych odruchów
obronnych i zawsze takie ,,śmieci'' co krzywdy nie zrobią, ale gdzieś tam
się w oskrzelu zatrzymają, usunie...

--
{ http://bikertrzebinia.pl => trzebińska grupa rowerowa }
{ http://mateusz.trzebinia.org/linux => parę screenów }

10. Data: 2005-10-16 16:19:07

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dit5fl$34i$1@news.onet.pl, Mateusz Szczyrzyca wrote:
> Hmmm, popraw mnie jeśli się mylę, ale jeśli to jest w oskrzelach, to
> powinien być chyba ciągły kaszel, aż do usunięcia intruza. Czyli, że
> jeśli nie ma kaszlu to może coś tam dalej być, w sensie ciała obcego?

Akurat przypadkiem trafiłam na artykuł opisujący takie sytuacje:
http://www.mediweb.pl/firstaid/wyswietl.php
O ile dobrze rozumiem, kaszel występuje bezpośrednio po aspiracji ciała
obcego, potem może ustać.

Hania

Remeron - na co to jest ?
Epidemia ptasiej grypy i encephalitis lethargica
Huśtawka nastrojów - co badać?
wodniak podtwardówkowy 8m
Zapalenie stawu kolanowego