Czy tu tylko dwa tematy?

1. Data: 2003-02-01 09:57:16

Temat: Re: Czy tu tylko dwa tematy?
Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <b1g4e1$v9r$1@aquarius.webcorp.pl>,
szanowny kol. d.v. pisze, ze:
<...>
> No to co zaproponujesz?
> jakie działy, jakie gaq, jak ty byś to widział

aha. poszukaj w archiwuj dyskusji na temat
to moze dojdzeisz do tego kto ew. bylby zainteresowany
wiem ze tacy bsie niesmialo dosc ale odzywali
no i bedziesz juz mial pojecie w czym problem, na czym sprawy utknely,
co moze ulatwi wykonanie nast. kroku

--
Marsel

1. Data: 2003-02-01 17:14:23

Od: "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel wrote:

> Kilka czy kilkanascie setek watkow temu padl pomysl aby sprobowac
> utworzyc FAQ. No ale padl.

Idea dobra. Ale co w tym faq napisac.
Przy takiej dziedzinie jaka jest psychologia, niemal wszystko mozna
traktowac w roznym ujeciu, a zawsze znajdzie sie ktos kto Ci dokopie, bo
przeczytal cos na dany temat w ksiazce psychologa reprezentujacego inny, czy
tez odbiegajacy od wiekszosci nurt.

Na grupach comp. z faq nie ma wielkiego problemu, a tutaj?
Napisze ktos, ze ma depresje...., a grupowicze odesla go do punktu 12.3.5 w
faq gdzie znajdzie jej definicje, rodzaje, metody leczenia etc.

Mysle, ze dobrze by bylo gdyby nowi grupowicze mieli chec przeczytania
mailbota, ktory otrzymuja po pierwszym wejsciu na grupe, to juz bylby wielki
sukces:-)

A poza tym faq to z reguly, krotkie lakoniczne odpowiedzi na najczesciej
zadawane pytania, ktore w technice moga zdac egzamin no ale na tej grupie?

Jezeli juz ktos sprobuje to zycze powodzenia i jesli zajdzie taka potzeba
moge pomoc, ale zadanie to jest nielada wyzwaniem.

PePe_M

1. Data: 2003-02-01 19:02:44

Od: Marsel <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <b1h2i6$phg$1@news.tpi.pl>,
szanowny kol. "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> pisze, ze:

> Idea dobra. Ale co w tym faq napisac.
> Przy takiej dziedzinie jaka jest psychologia, <...>

jest sporo pytan 'technicznych' na ktore odpowiedz jest jednoznaczna
te spokojnie mozna ujac i w ten sposob odciazyc forum, udzielajac
nieprzypoadkowych infromacji zyskaliby 'Naiwni' a takze 'Wyjadacze'
przez wymiganie sie od odpowiadania ciagle na te same pytania.
a tym samym moze to i podniesc troche poziom dyskusji
(no, to chyba jednak jest niemozliwe ;)

Oczywiscie nie chodzi przeceiz o to, aby do faqa przeniesc 'rozmowy
psychologiczne' . Pewne zagadnienia sie nadaja, inne nie. faq nie
musi ( a nawet...jaki moze?) obejmowac wszystkiego.

> A poza tym faq to z reguly, krotkie lakoniczne odpowiedzi na najczesciej
> zadawane pytania, ktore w technice moga zdac egzamin no ale na tej grupie?

mysle ze moga. nawet o bardziej zlozonych problemach latwiej jest
rozmawiac z kims kto ma jakiekolwiek podstawy. np. rozroznia
psychiatre od psychologa a milosc od seksu ;)

ja wyobrazam sobie to w ten sposob, ze np. pada jakies pytanie,
odsylamy uprzejmie do faqua a ew. dyskusja rozpoczyna sie juz od
okreslonego pulapu i jest jakby kontynuacja... czy ja tego juz nie
pisalem?

moze zaczac od pytania "po co faq?' ;-)

--
Marsel

1. Data: 2003-02-01 19:49:46

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel"(ciecie)
Wracacie do moich postulatów?
:-)
Ok. Ja to widzę tak - All wymiękł, bo praca to nie lada.
Ale tak nie jest.
Wystarczy zapodać temat - wg znawczej psychologii.
i pozostawić miejsce na dopiski_komentarze.
Warto podać stan wiedzy_ale też komentarz z zewnątrz.
Mistyczny, lub nie, ale wartościowy.
Można kolorować na czerwono poprawki.
Jeśli ogół przyjmie poprawkę.
Środek do celu, w celu.

ett

Dobre dane dla psychików,
i dla zjadaczy chleba.

1. Data: 2003-02-02 20:27:03

Od: "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel wrote:

> [...]
> przez wymiganie sie od odpowiadania ciagle na te same pytania.
> a tym samym moze to i podniesc troche poziom dyskusji

Masz racje, mozna by zaczac chocby od wyjasnienia czym sie zajmuja
psycholog, psychiatra a czym psychoterapeuta.
Podac linki do stron zwiazanych problematycznie z najczesciej zadawanymi
pytaniami.

> [...]
> odsylamy uprzejmie do faqua a ew. dyskusja rozpoczyna sie juz od
> okreslonego pulapu i jest jakby kontynuacja... czy ja tego juz nie

Marsel zabierzesz sie za to:-)?

Jesli tak to wysylaj nowy watek na grupie, by wiekszosc grupy mogla
wypowiedziec sie na ten temat.

Jesli by juz powstal faq to warto by go wysylac na grupe, nawet 2x w
miesiacu, bo przy takiej liczbie grupowiczow
to chyba nikomu nie zaszkodzi.

PePe_M

1. Data: 2003-02-02 22:28:10

Od: "psphome" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PePe_M" w news:b1k0vj$380$1@news.tpi.pl...
do Marsela
/.../
> [...]
>
> Jesli by juz powstal faq to warto by go wysylac na grupe, nawet 2x w
> miesiacu, bo przy takiej liczbie grupowiczow

W archiwach psphome znajduje się gruba teczka korespondencji na ten temat,
oraz kilka sensownych wzorców faq zapożyczonych od tych, co już przecierali
szlaki na innych grupach. Jeśłi ktokolwiek ma chęć zabrać się za tę sprawę
- prosimy o kontakt z redakcją.

Miejsce na faq psp jest w serwisie szykowane od dawna, a każda forma
jego popularyzacji byłaby wskazana. Wskazane jest również przypominanie
co jakiś czas treści listu, o którym wspomniałeś, gdyż bardzo wiele nowych
UGD deformuje własne adresy odcinając się również od tego minimum
informacji o grupie, jaka jest w "psychobocie".

List jest pod adresem www.psphome.htc.net.pl/reguly.html

> Pozdrawiam
> PePe_M

SER
~~~
p...@p...onet.pl
www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2003-02-02 23:11:21

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <b1k0vj$380$1@news.tpi.pl>,
szanowny kol. "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> pisze, ze:
<...>
> Marsel zabierzesz sie za to:-)?

juz o tym wspominalem.. aczkowliek jestem zwolennikiem, to zobowiazac
sie nie moge. zreszta nie jestem kompetentny. moze kiedys, jak sie
doksztalce a dozyje emerytury....

--
Marsel

1. Data: 2003-02-03 19:59:41

Od: "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel wrote:
> juz o tym wspominalem.. aczkowliek jestem zwolennikiem, to zobowiazac
> sie nie moge. zreszta nie jestem kompetentny. moze kiedys, jak sie
> doksztalce a dozyje emerytury....

Ja podobnie, ale jak dozyje emerytury to pewno grupy dyskusyjne przybiora
zupelnie inne oblicze:-)

PePe_M

1. Data: 2003-02-03 20:02:25

Od: "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

psphome wrote:

> [...]
> bardzo wiele nowych UGD deformuje własne adresy odcinając się również
> od tego minimum informacji o grupie, jaka jest w "psychobocie".

Sam narazie nie jestem w stanie zajac sie faq'iem, ale moze by warto zaczac
od wysylania listu, na grupe?

PePe_M

1. Data: 2003-02-06 14:16:49

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy tu ostatnio nastała moda na dwa tematy?
> 1. Szukam psychologa w....
> 2. Testy na psychologię...
> Możeby tak zrobić stronkę z psychologami i wymogami na studia
> psychologiczne?
>
> Cześć. Ja nie widzę w tym, żadnego problemu. Jeżli przeszkadzają ci te
pytania i nudzą, to możesz napisać i pogadać na taki, który Ciebie nurtuje,
interesuje i inspiruje. Droga wolna, nikt nikomu tu niczego przecież nie
zabrania. Jeżeli ktoś faktycznie szuka psychologa czy testy na psychologie to
dlaczgo nie? W koncu to pl.sci.psychologia, czyz nie? Wim,że jest wiele
ciekawszych tematów do dyskusji, ale może ten "ktoś" zadający owe pytania, na
serio szuka pomocy i odpowiedzi właśnie na takie a nie inne pytanie?( A tak
swoją drogą to w życiu nie przypuszczałam,że aż tak wielu ludzi szuka pomocy w
sprawach "duchowych")

Depresja
testy na pscyhologię
I tak jest .....