DOKTORAT ze srednia 3,59?

1. Data: 2008-03-21 13:21:12

Temat: DOKTORAT ze srednia 3,59?
Od: "PanPiotr" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich, czy ktos moze orientuje sie jak mozna robic doktorat ze
srednia nizsza niz 4,0? np niestacjonarnie lub dogadujac sie z profesorem?
slyszalem ze to mozliwe ale nie wiem na jakich zasadach?
Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2008-03-21 14:05:50

Temat: Re: DOKTORAT ze srednia 3,59?
Od: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PanPiotr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> srednia nizsza niz 4,0? np niestacjonarnie lub dogadujac sie z profesorem?
> slyszalem ze to mozliwe ale nie wiem na jakich zasadach?

Na takich samych zasadach, jak z większą średnią tylko ze znacznie
większą siłą przekonania promotora, że coś z tego wyjdzie. Promotor
musi mieć gwarancję, że:
1. Rada Wydziału otworzy przewód a nie wyśmieje promotora.
2. Recenzenci wystawią w miarę pozytywne recenzje a nie
poddadzą w wątpliwość kompetencje promotora.
3. Doktorant zda niezbędne egzaminy a nie wyłoży się na
najprostszych pytaniach.
4. Na obronie doktorant będzie w stanie sensownie odpowiedzieć
na pytania wrogów promotora, którzy zasiadają w Radzie
Wydziału.

Czyli tak na prawdę to promotor sporo ryzykuje. Doktorant się
raz wygłupi i sobie pójdzie a promotorowi życzliwi koledzy bedą
przez lata wypominać chwile słabości.
Dlatego, mimo że teoretycznie jest możliwe przynieść promotorowi
gotową pracę, to będzie on raczej wolał sprawdzić delikwenta
na studiach doktoranckich. Tym bardziej, że może to być i tańsze.
Pozdrawiam
SZ

3. Data: 2008-03-21 14:41:27

Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> srednia nizsza niz 4,0? np niestacjonarnie lub dogadujac sie z profesorem?
> slyszalem ze to mozliwe ale nie wiem na jakich zasadach?

Wszystko zależy od jednostki i promotora. Nie ma jednych uwarunkowań
prawnych.
Poczytaj ustawę o stopniach naukowych oraz ustawę o szkolnictwie wyższym
(jeden rozdział).

A co Ty chesz? Studia dokt czy tylko przewód otworzyć?

4. Data: 2008-03-21 16:40:18

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W sumie to interesuje mnie tylko tytul doktora ale nie wiem jak szybciej to
zrobic, na stacjonarne sie nie dostane bo nie mam 4,0 sredniej ale mam 4
publikacje naukowe to chyba cos pomoze w rekrutacji.Slyszalem ze mozna jakos
poza lista sie dogadac z profesorem i pisze sie ten doktorat, ale nie wiem czy
to prawda.

5. Data: 2008-03-22 09:37:03

Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał
>W sumie to interesuje mnie tylko tytul doktora ale nie wiem jak szybciej to
> zrobic,

Sam tytuł a nie... a nie co?

>na stacjonarne sie nie dostane bo nie mam 4,0 sredniej ale mam 4

Wszystko zależy od uczelni. Oprócz studiów stacjonarnych mogą otrworzyć Ci
przewód bez studiów (płatny), a jak prowadzą zaoczne to może tam spróbuj

> publikacje naukowe to chyba cos pomoze w rekrutacji.

pomoże. Jak nie tu to zmień uczelnie. A jaka to dziedzina nauki?

jak wyżej.

6. Data: 2008-03-22 12:38:54

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dziedzina ta to prawo. Dziekuje za pomoc, czyli wszystko zalezy od profesora czy
bedzie chcial mnie wziac do siebie. dziekuje jeszcze raz,

7. Data: 2008-03-22 17:10:26

Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dziedzina ta to prawo. Dziekuje za pomoc, czyli wszystko zalezy od
> profesora czy
> bedzie chcial mnie wziac do siebie. dziekuje jeszcze raz,

Nie tylko od profesora, ale od jednostki tzn. jakie ma podejście do
przewodów bez studiów, czy ma studia zaoczne, a może czy przewiduje w drodze
wyjątku przyjęcie na dzienne.
P.S. Odpowiadaj pod, a nie nad postem.

8. Data: 2008-03-26 03:03:24

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Żaboklicki wrote:
> 4. Na obronie doktorant będzie w stanie sensownie odpowiedzieć
> na pytania wrogów promotora, którzy zasiadają w Radzie
> Wydziału.

Niestety prawda, cudowne polskie piekiełko, a niech jeszcze doktorant ma
pecha i wyjdzie, że 15 lat wcześniej promotor nie chciał pić wódki z
recenzentem to i może do obrony nie dojść wogóle...

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Wyznaniowe kuratorium