DRZEWA CHORUJĄ?

1. Data: 2008-10-13 09:54:46

Temat: DRZEWA CHORUJĄ?
Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Igły mocno zżółkły (ponad normalny jesienny stan), nie tylko na mojej
działce, ale i w okolicy. Nowe odrosty nie. Mam dwie sprzeczne opinie osób
które roszczą sobie prawa do znania się na rzeczy. Proszę o pomoc w
ustaleniu czy problem należy zignorować, czy jest to choroba i należy zacząć
leczenie. Na poniższych linkach widać w czym rzecz.
Pozdrawiam
marcan

http://www.tinyurl.pl?ZEUSFmYK
http://www.tinyurl.pl?E4GZJumQ
http://www.tinyurl.pl?udNJ9CTB

2. Data: 2008-10-13 11:31:14

Temat: Re: DRZEWA CHORUJĄ?
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam to samo na swoich sosnach - moim zdaniem to choroba, bo szpilki zółkna i
opadają nawet na starych sosnach.

Chciałam poszukać jakiegoś leśnika, który by to fachowym okiem obejrzał. Ale
nie bardzo wiem, gdzie takiego znaleźć w Warszawie.

Pozdrawiam, Monika K.

3. Data: 2008-10-13 11:57:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@U...TO.op.pl> writes:

> Mam to samo na swoich sosnach - moim zdaniem to choroba, bo szpilki zółkna i
> opadają nawet na starych sosnach.

Widze to samo na 2 sosenkach, ktore jakies 8 lat temu przesadzilismy
do ogrodka w Warszawie. W zeszlym roku zżółkły i opadły igły z
wyjątkiem nowych oraz większości z poprzedniego przyrostu, w tym roku
jest jeszcze gorzej - praktycznie tylko tegoroczne przyrosty sa (na
razie) nieuszkodzone.

MJ

4. Data: 2008-10-14 22:24:14

Od: <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

marcan <m...@o...pl> napisał(a):

> Witam,
> Igły mocno zżółkły (ponad normalny jesienny stan), nie tylko na mojej
>
> http://www.tinyurl.pl?ZEUSFmYK
> http://www.tinyurl.pl?E4GZJumQ
> http://www.tinyurl.pl?udNJ9CTB

Poczytaj, moze to jest to?
http://aktua.republika.pl/osutka.html

5. Data: 2008-10-15 12:40:27

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Igły mocno zżółkły (ponad normalny jesienny stan)

/.../

Wkładam rękawice i obrywam wszystkie zżółkłe igły i palę.
Na wiosę są nowe silne zielone odrosty
a tych żółtych zauważalnie miej.
Dwa razy do roku daję nawóz pod rośliny.

6. Data: 2008-10-16 09:37:57

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<y...@N...gazeta.pl> napisał
> Poczytaj, moze to jest to?
> http://aktua.republika.pl/osutka.html

Raczej nie przynajmniej teraz, ale kto wie, czy do tego nie dojdzie, u mnie
żółte są tylko stare części gałęzi, tegoroczne i zeszłoroczne (większość) są
OK, a na tych zdjęciach na stronce zaatakowane są całe gałęzie z nowymi
odrostami włącznie... Chyba do leśniczego się przejadę...
Tak czy siak dziękuję i pozdrawiam

7. Data: 2008-10-16 09:39:31

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Crimson" napisał
> Wkładam rękawice i obrywam wszystkie zżółkłe igły i palę.
> Na wiosę są nowe silne zielone odrosty
> a tych żółtych zauważalnie miej.
> Dwa razy do roku daję nawóz pod rośliny.

Dziękuję. Sporo zachodu, ale jeśli warto, spróbuję. Zrobić to teraz czy,
załóżmy w lutym? Jakiś konkretny nawóz?

8. Data: 2008-10-18 21:47:55

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Crimson" napisał
>
> Dziękuję. Sporo zachodu, ale jeśli warto, spróbuję. Zrobić to teraz czy,
> załóżmy w lutym? Jakiś konkretny nawóz?

teraz najlepsza pora i w lutym też można
nawóz dowolny pod iglaki

9. Data: 2008-10-22 08:02:13

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobrze, a co z sosnami, które mają 10m wysokości, są ozdobą ogrodu i
chorują?
Jak je opryskać?

M.

10. Data: 2008-10-23 06:45:01

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

marcan napisał:
> Dziękuję. Sporo zachodu, ale jeśli warto, spróbuję.

A mnie sie wydaje, że to fizjologia - zrzucanie części igieł przed zimą.
Na zdjęciach, które pokazałeś widać żółknące starsze igły.
W partiach mniej nasłonecznionych sosna zawsze jest rzadsza.
Daruj sobie fatygę.

Pozdrawiam jesiennie, ;-)

Zbyszek

szukam informacji o chorobach roślin