Oleander

1. Data: 2008-10-11 15:15:46

Temat: Oleander
Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pytam ;-)

Właśnie kupiłem Oleandra z przeceny w OBI.
Dałem 9,99złp. ale niestety był ostatni i jest trochę chory/nieszczęśliwy!
Przesuszona bryła ziemi (bo piła jak gupia) a podobno trzeba systematycznie
podlewać?
No i na listkach pojawiły sie jakieś zgrubienia brązowe , podobno choroba
gzrybiczna???
Usunąłem chore liście podlałem i umieściłem na balkonie , strona południowa.
Wyczochrałem rękoma i zaklinałem: rośnij, rośnij!!! ;-)
Mam nadzieje, że będzie oki!
Warto inwestować w donić za 50złp i jaka dać ziemię,nawóz opryski???
Bardzo proszę o wskazówki.
Pozdrawiam działkowo i słonecznie!

Jacek

2. Data: 2008-10-23 21:43:17

Temat: Re: Oleander
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 17:15, "Ponury Jacek" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
> Mam nadzieje, że będzie oki!
> Warto inwestować w donić za 50złp i jaka dać ziemię,nawóz opryski???

Schowaj już do domu - pomieszczenie chłodne, nie musi byc dużo
światła, mało podlewaj, tylko wtedy, kiedy ziemia zupełnie wyschnie.
Przed schowaniem spryskaj przeciw grzybowym infekcjom i przędziorkom,
bo na pewno obie te rzeczy ma, skoro był i przesuszony, i plamy czarne
ma.
W kwietniu przytnij gałązki o m.w. 1/3 i wystaw na balkon - ale
stopniowo na słońce, nie od razu.
Jeśli balkon gorący, dużo podlewaj. Potem pytaj mnie dalej, co
robic :-)

Aha, jeśli nie masz doświadczenia z opryskami, to kup w OBI lub dobrym
sklepie ogrodniczym pałeczki grzybobójcze oraz owadobójcze przeciw
przędziorkom, mszycom itp - wciska sie je w ziemię w doniczce, sa
świetne. Ale przeciw grzybom musisz teraz zadzialać zewnętrznie -
jeśli oleander nieduży, to kup preparat grzybobójczy i polewaj
oleander na dworze, niech środek wsiąknie też w ziemię w doniczce.
{Potem do domu - pałeczki.

3. Data: 2008-10-23 21:45:19

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 17:15, "Ponury Jacek" <k...@w...pl> wrote:

> No i na listkach pojawiły sie jakieś zgrubienia brązowe , podobno choroba
> gzrybiczna???

No, żeby tylko nie tarczniki :-(
Jak toto wygląda?

4. Data: 2008-10-23 23:22:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

jeśli oleander nieduży, to kup preparat grzybobójczy i polewaj
oleander na dworze, niech środek wsiąknie też w ziemię w doniczce.

W smarketach można kupić małe opryskiwacze 0,5 - 2 litrowe za niewielka
kasę. Warto, mam dwa małe - jeden do wypieków, drugi do roślin - można
skutecznie opryskiwać środkami ochrony, nawozami dolistnymi, a nawet czystą
wodą - zmywać z kurzu lub zasilać w upały.

5. Data: 2008-10-24 23:29:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Oct 2008 01:22:04 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> skutecznie opryskiwać środkami ochrony, nawozami dolistnymi, a nawet czystą
> wodą - zmywać z kurzu lub zasilać w upały.

Nie o takich trudnościach mówilam: aby przeprowadzić fachowy oprysk,
potrzeba troche więcej zachodu i umiejętności, chocby umieć poprawnie
przeliczac stężenia (to bardzo ważne, bo na środkach ochrony roslin są one
podane często w sposób nieczytelny dla laika), a pomyłka tutaj grozi
powaznymi następstwami. Poza tym trzeba dysponowac bezpiecznym dla ludzi
miejscem do oprysku - nie można tego robic po prostu w pokoju. Więc dlatego
najprostsze w użyciu są te pałeczki.

6. Data: 2008-10-25 01:57:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powaznymi następstwami. Poza tym trzeba dysponowac bezpiecznym dla ludzi
> miejscem do oprysku - nie można tego robic po prostu w pokoju. Więc

Pałeczki są dobre, o ile środek działą sytemicznie, czyli jest
transportowany od korzeni aż do ostatniego liscia. Oprysk wnika na całej
powierzchni, grzyby opanowują roślinę od zewnątrz do środka i często
wystarczy jeden oprysk, aby ich się pozbyć. Często jednak trzeba
opryskiwać - nie wszystkie fungicydy są o działaniu totalnym.
Wystarczy zazwyczaj balkon albo zmywalna łazienka, wanna lub brodzik aby
dokonać rytuału... :-P))))))

7. Data: 2008-10-25 17:36:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Oct 2008 03:57:30 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> opryskiwać - nie wszystkie fungicydy są o działaniu totalnym.
> Wystarczy zazwyczaj balkon albo zmywalna łazienka, wanna lub brodzik aby

...i nie nawdychać się?

8. Data: 2008-10-26 15:31:32

Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jasne,że jusz schowałem ;-)
Stoi u córki, bo jest tam trochę chłodniej i okno od południa.
Na liściach praktycznie brak już jakichkolwiek zmian, więc najpierw
zastosuje
pałeczki. Roślinę ogladam co drugi dzień szczegółowo,żeby wyłapać jakieś
zmiany.

Powiedzcie mi: może warto ją pociąć częściowo na szczepki? Więcej szans
będzie?

Pozdrawiam!

Mimo,że rzadko się odzywam, to czytam codziennie!
Mój ulubiony wątek: NALEWKI ! ;-)))

9. Data: 2008-10-26 20:35:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Oct 2008 16:31:32 +0100, Ponury Jacek napisał(a):

> Jasne,że jusz schowałem ;-)
> Stoi u córki, bo jest tam trochę chłodniej i okno od południa.

Byel nie nad kaloryferem, to może być. radzę jednak wschodnie lub zachodnie
okno, bez kaloryfera oczywiście.

> Na liściach praktycznie brak już jakichkolwiek zmian, więc najpierw
> zastosuje
> pałeczki. Roślinę ogladam co drugi dzień szczegółowo,żeby wyłapać jakieś
> zmiany.

Przędziorków nie zauwazysz, jeśli nie masz doświadczenia.

> Powiedzcie mi: może warto ją pociąć częściowo na szczepki? Więcej szans
> będzie?

Nie teraz. W maju-czerwcu ukorzenia się oleandry.

10. Data: 2008-10-27 09:24:28

Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byel nie nad kaloryferem, to może być. radzę jednak wschodnie lub
> zachodnie
> okno, bez kaloryfera oczywiście.

No to przestawiam ;-)

> Przędziorków nie zauwazysz, jeśli nie masz doświadczenia.

Czyli jednak opryski. I tak muszę kupić te małe spryskiwacze, a chcę trochę
o nią powalczyć: może
odpłaci się kwiatami na wiosnę ?;-)

> Nie teraz. W maju-czerwcu ukorzenia się oleandry.

Czyli : zabić przędziorka (choć naprawdę nie widać żadnych niteczek itp.)
potem pałeczki do ziemi i dbać.
Ale to proste! He! He!
Ciekawe,czy odniosę sukces???

Pozdrawiam!

Rośliny pnące na płot
Zimozielony bluszcz...albo coś
Jaka to choroba czereśni ...
Pytanie do posiadającychtrójlisty
Jak zabezpieczyc sie przed kradzieżą iglaków (i innych roslin)?