Re: Oleander

From: i...@g...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Oleander
Date: Thu, 23 Oct 2008 14:43:17 -0700 (PDT)

On 11 Paź, 17:15, "Ponury Jacek" <k...@w...pl> wrote:
> Witam i pytam ;-)
>
> Właśnie kupiłem Oleandra z przeceny w OBI.
> Dałem 9,99złp. ale niestety był ostatni i jest trochę chory/nieszczęśliwy!
> Przesuszona bryła ziemi (bo piła jak gupia) a podobno trzeba systematycznie
> podlewać?
> No i na listkach pojawiły sie jakieś zgrubienia brązowe , podobno choroba
> gzrybiczna???
> Usunąłem chore liście podlałem i umieściłem na balkonie , strona południowa.
> Wyczochrałem rękoma i zaklinałem: rośnij, rośnij!!! ;-)
> Mam nadzieje, że będzie oki!
> [...]

Schowaj już do domu - pomieszczenie chłodne, nie musi byc dużo
światła, mało podlewaj, tylko wtedy, kiedy ziemia zupełnie wyschnie.
Przed schowaniem spryskaj przeciw grzybowym infekcjom i przędziorkom,
bo na pewno obie te rzeczy ma, skoro był i przesuszony, i plamy czarne
ma.
W kwietniu przytnij gałązki o m.w. 1/3 i wystaw na balkon - ale
stopniowo na słońce, nie od razu.
Jeśli balkon gorący, dużo podlewaj. Potem pytaj mnie dalej, co
robic :-)

Aha, jeśli nie masz doświadczenia z opryskami, to kup w OBI lub dobrym
sklepie ogrodniczym pałeczki grzybobójcze oraz owadobójcze przeciw
przędziorkom, mszycom itp - wciska sie je w ziemię w doniczce, sa
świetne. Ale przeciw grzybom musisz teraz zadzialać zewnętrznie -
jeśli oleander nieduży, to kup preparat grzybobójczy i polewaj
oleander na dworze, niech środek wsiąknie też w ziemię w doniczce.
{Potem do domu - pałeczki.