Re: Oleander

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Oleander
Date: Sat, 25 Oct 2008 01:29:27 +0200

Dnia Fri, 24 Oct 2008 01:22:04 +0200, Panslavista napisał(a):

> Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> [...]
> przędziorkom, mszycom itp - wciska sie je w ziemię w doniczce, sa
> świetne. Ale przeciw grzybom musisz teraz zadzialać zewnętrznie -
> jeśli oleander nieduży, to kup preparat grzybobójczy i polewaj
> oleander na dworze, niech środek wsiąknie też w ziemię w doniczce.
> {Potem do domu - pałeczki.
>
> W smarketach można kupić małe opryskiwacze 0,5 - 2 litrowe za niewielka
> kasę. Warto, mam dwa małe - jeden do wypieków, drugi do roślin - można
> skutecznie opryskiwać środkami ochrony, nawozami dolistnymi, a nawet czystą
> wodą - zmywać z kurzu lub zasilać w upały.

Nie o takich trudnościach mówilam: aby przeprowadzić fachowy oprysk,
potrzeba troche więcej zachodu i umiejętności, chocby umieć poprawnie
przeliczac stężenia (to bardzo ważne, bo na środkach ochrony roslin są one
podane często w sposób nieczytelny dla laika), a pomyłka tutaj grozi
powaznymi następstwami. Poza tym trzeba dysponowac bezpiecznym dla ludzi
miejscem do oprysku - nie można tego robic po prostu w pokoju. Więc dlatego
najprostsze w użyciu są te pałeczki.