DRZEWO TRUSKAWKOWE (Arbutus unedo) - instrukcja wysiewu

1. Data: 2007-03-07 12:06:34

Temat: DRZEWO TRUSKAWKOWE (Arbutus unedo) - instrukcja wysiewu
Od: "Krutka" <a...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moze znajdzie sie na grupie ktos, kto ma doswiadczenie w tej sprawie.
Zakupilam kilka dni temu nasiona rosliny jak w temacie.
I mam 2 rozne sposoby wysiewu, nie wiem, ktorego sie trzymac.
Wg jednego opisu: nasiona powinny być tylko lekko przykryte mieszanką do
wysiewu nasion z dodatkiem piasku lub perlitu, i przez okres 1-2 miesięcy
stratyfikowane w lodówce
drugi opis nic nie mowi o stratyfikacji, podaje tylko rodzaj ziemi, do
jakiej wysiewac nasiona.
Moze zaglada na grupe ktos, kto ma doswiadczenia w rozmnazaniu z nasion tej
rosliny i udzieli mi wskazowek.
Niestety w sieci nie znalazlam informacji, ktore by rozwialy moje
watpliwosci.

Pozdrawiam
Krutka

2. Data: 2007-03-07 13:02:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze zaglada na grupe ktos, kto ma doswiadczenia w rozmnazaniu z nasion tej
> rosliny i udzieli mi wskazowek.

Siać należy jesienią, wschodzi wiosną.Pożytku z niego nie ma, bo wymarza
z gwarancją.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-03-07 14:27:17

Od: "Krutka" <a...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Siać należy jesienią, wschodzi wiosną.Pożytku z niego nie ma, bo wymarza
> z gwarancją.

Ja planuje hodowac ta rosline w domu (wiec siac mozna przez caly rok),
wiem ze nie jest mrozoodporna,
stratyfikowac czy nie?

Pozdrawiam
Krutka