Dab zloty

1. Data: 2005-09-24 18:33:54

Temat: Dab zloty
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy jest cos takiego, jak dab zloty ?
Znajomy mi opowiadal, ze w okolicach Gdanska jest
jakies nadlesnictwo, gdzie jest szkolka debow zlotych,
czyli takich, ktore wokol liscia maja 'zlota' obwodke.
Podobno roznie Niemce, tam przyjezdzaja
po sadzonki (koszmarnie zreszta drogie), czekaja po te
sadzonki w dlugiej kolejce.

Prawda to z tymi zlotymi debami ? Jest taka jakas odmiana ?

pozdrawiam
pluton

2. Data: 2005-09-24 19:26:00

Temat: Re: Dab zloty
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzonki w dlugiej kolejce.
>
> Prawda to z tymi zlotymi debami ? Jest taka jakas odmiana ?

Dąb burgundzki.
Quercus cerris'Variegata' ma takowe liście.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2005-09-24 20:54:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dh469c$ket$1@news.onet.pl pluton
<z...@p...onet.pl> napisał(a):

> Znajomy mi opowiadal, ze w okolicach Gdanska jest
> jakies nadlesnictwo, gdzie jest szkolka debow zlotych,

Hejka. Ze złotych rzeczy z Gdańska przychodzi mi na myśl tylko Gold
Wasser. :-)
Pozdrawiam trunkowo Ja...cki

4. Data: 2005-09-24 21:08:43

Od: "Jerzy Oreszczuk" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Czy jest cos takiego, jak dab zloty ?

Witam
Jest, odmiana szypułkowego "Concordia". Młode liście ma pięknie złociste,
potem zielenieją.

> Znajomy mi opowiadal, ze w okolicach Gdanska jest
> jakies nadlesnictwo, gdzie jest szkolka debow zlotych,
> czyli takich, ktore wokol liscia maja 'zlota' obwodke.

Jest też "Variegata", ale liście ma raczej zielone z białym

> pozdrawiam
> pluton

Pozdrawiam
Jurek