Data ważności kropel do oczu ??

1. Data: 2005-01-13 13:09:06

Temat: Data ważności kropel do oczu ??
Od: "Tomasz'patrick'Król" <p...@S...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam nastepujace pytanie czy ktos z grupowiczow orientuje sie jaki jest
przecietny termin uzywalnosci kropel do oczu po otwarciu , chodzi mi
konkretnie o krople Floxal. Gdyz otwarte zostaly max 3 miesiace temu , a na
opakowaniu pisze iz max po otwarciu mozna je zazywac 6 tygodni , a nie mam
recepty zeby kupic nowe ,a tez nie mam czasu zeby przed weekendym pojsc do
lekarza , bo zaraz wyjezdzam . Jak bylem kiedys u lekarza , w sumie dwoch
lekarzy juz mi mowilo , ze ten termin jest tylko podany przez producenta , a
krople mozna stosowac dlugo . Mam tez inne krople sulfacetamidum lecz nimi
juz sie lecze bardzo dlugo gdyz choroba trwa okolo 4 miesiecy , i przez ten
okres bralem juz szereg roznych lekarstw, ale ostatino przez 2 tygodnie
bralem sulfacetamidum , wiec nie chce przedobrzac z tymi kroplami , totez
wzialem Floxal , jezeli ktos sie orientuje prosze o odpowiedz. Z gory
wielkie dzieki .

Pozdrawiam Tomek

2. Data: 2005-01-13 14:27:54

Temat: Re: Data ważności kropel do oczu ??
Od: "agnuk" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> przecietny termin uzywalnosci kropel do oczu po otwarciu , chodzi mi
> konkretnie o krople Floxal.

6 tygodni wtedy gdy przechowywane są w lodówce można wydłużyć do 7

a te 3 miesięczne to nadają się do utylizacji, nie są jałowe i subst.
lecz.- antybiotyk mógł ulec rozkładowi

--
Aga

3. Data: 2005-01-13 14:55:58

Od: "Mania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak to jest z kropelkami homeopatycznymi ze świetlika? (Euphrasia) tam jest
napisane, żeby wykorzystać w ciągu 10 (!) dni.

Pozdr
Mania

4. Data: 2005-01-13 15:40:41

Od: "agnuk" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> a jak to jest z kropelkami homeopatycznymi ze świetlika? (Euphrasia) tam
jest
> napisane, żeby wykorzystać w ciągu 10 (!) dni.

bo chyba nie są konserwowane
tak mi się przynajmniej wydaje

--
Aga

5. Data: 2005-01-15 11:28:10

Temat: Odp: Data ważności kropel do oczu ??
Od: "Tomasz'patrick'Król" <p...@S...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agnuk <n...@m...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cs60h6$49n$...@o...futuro.pl...

> 6 tygodni wtedy gdy przechowywane są w lodówce można wydłużyć do 7
>
> a te 3 miesięczne to nadają się do utylizacji, nie są jałowe i subst.
> [...]

Hmmm ale dlaczego w takim razie lekarz mowi ze mozna takie krople stosowac
dlugo , juz nic z tego nie rozumiem :) Ogolnie co pojde do innego lekarza to
kazdy co innego mowi .No nic ide po nowe krople :)

Pozdrawiam TOmek

ksswd - haslo do raportu?
203 a 110
tri-est