Dentysta - Szkodliwość Znieczuleń ???

1. Data: 2003-09-01 11:57:40

Temat: Dentysta - Szkodliwość Znieczuleń ???
Od: "Tmk" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem trochę przed 30 i muszę sobie zaplombować kilka zębów. W moim
otoczeniu panuje opinia że każdy zastrzyk znieczulający "osłabia serce", i
że zdecydowanie lepiej się męczyć u dentysty, nawet przy średnich dziurach,
niż znieczulać.
Pytanko : czy mają rację że każde znieczulenie jest szkodliwe ? I jeśli to
na ile ?
Dentysta do którego chodzę ma 2 rodzaje, ale nie znam dokładnych nazw, wiem
tylko że "droższe" i "tańsze".
Jestem ogólnie zdrowy, mam tylko "skłonności" do nadciśnienia na tle
emocjonalnym.

Tmk

2. Data: 2003-09-01 12:14:55

Temat: Re: Dentysta - Szkodliwość Znieczuleń ???
Od: sdh <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tmk wrote:

> [...]
> wiem tylko że "droższe" i "tańsze".
> Jestem ogólnie zdrowy, mam tylko "skłonności" do nadciśnienia na tle

jakbys codzinnie dawal sobie w dziaslo to by ci zaszkodzilo, tak bym sie nie
przejmowal.
pozdrawiam i zycze zdrowych zebow

--
sdh

3. Data: 2003-09-01 12:24:58

Od: "Tmk" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sdh" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> jakbys codzinnie dawal sobie w dziaslo to by ci zaszkodzilo, tak bym sie
nie
> przejmowal.
> pozdrawiam i zycze zdrowych zebow

Dzięki, no tyle w dziąsło ile potrzeba do wyleczenia... Średnio powiedzmy
raz do roku.
Ale jednak coś w tym jest, jeśli są inne znieczulenia dla nadciśnieniowców i
chorych na serce ? Czyżby były mniej szkodliwe ?
Pozatym z całym szacunkiem, ale z powodu specyfiki grup dyskusyjnych nie
wiem czy to jest mit, czy słowa profesjonalisty ?

Tmk

4. Data: 2003-09-01 14:46:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tmk" <t...@w...pl> wrote in message news:bivc83$nql$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> że zdecydowanie lepiej się męczyć u dentysty, nawet przy średnich dziurach,

nie jest to absolutnie prawda. Srodki stosowane w ilosciach i stezeniu
u dentysty nie oslabiaja serca. Polecam sluchania dentysty a nie otoczenia.
iwon(k)a

5. Data: 2003-09-01 14:54:08

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale jednak coś w tym jest, jeśli są inne znieczulenia dla
nadciśnieniowców i
> chorych na serce ? Czyżby były mniej szkodliwe ?

Jak udasz się do dentysty to powiedz że masz kłopoty z
sercem - dentysta jest lekarzem i to "on decyduje czym cię
truje"

Pozdrawiam
Qwax

6. Data: 2003-09-01 15:36:11

Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te dwa rodzaje znieczuleń to pewnie:
- lek miejscowo znieczulający (zwykle lignokaina, ale może też być
bupivacaina, articaina, prilocaina) + lek obkurczający naczynia (zwykle
adrenalina)
kombinacja przeciwskazana przy nadciśnieniu, chorobie wieńcowej we
wszystkich postaciach, zaburzeniach rytmu serca, nadczynności tarczycy,
stosowaniu pewnych leków (gł. starszych generacji przeciwdepresantów)
- lek miejscowo znieczulający bez środka obkurczającego naczynia
może być stosowany u chorych obciążonych kardiologicznie i innych w/w
wymienionych

Znieczulenie niczego nie osłabia i nie stanowi dla młodej, zdrowej osoby
żadnego ryzyka. Jedynym warunkiem jest przestrzeganie zasad prawidłowego
znieczulania przez stomatologów. Stomatolodzy nie lubią znieczuleń (zarówno
ich wykonywać, jak i opracowywać ząb w znieczuleniu) i co niektórzy starają
się zniechęcić pacjentów do ich stosowania.

SzM

7. Data: 2003-09-01 15:37:36

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> sercem - dentysta jest lekarzem i to "on decyduje czym cię

a jakas roznica miedzy stomatologiem i dentysta jest... ?

--
Norbert
http://www.plfoto.com/uzytkownik.php?authorname=nkru

8. Data: 2003-09-01 17:27:09

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:bivq2a$811$...@a...news.tpi.pl,
Norbert <p...@n...gg> zostało napisane:

> a jakas roznica miedzy stomatologiem i dentysta jest... ?

uhm :)

konczylem w 95 r., na dyplomie mialem napisane 'lek. stom.' - potem za dwa
lata Izba Lek. wymyslila ze bedziemy sie nazywac 'lek. dent.', potem znowu
zmienili na stom a teraz w ramach 'unijnego ujednolicania' (co wg mnie jest
bez sensu) znowu bedizemy dentystami...

dla mnie to malo wazne, co masz przed nazwiskiem - wazne co potrafisz...

--
Adam gg# 402495
_________

9. Data: 2003-09-01 17:56:44

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:bivc83$nql$...@a...news.tpi.pl,
Tmk <t...@w...pl> zostało napisane:

> [...]
> nazw, wiem tylko że "droższe" i "tańsze".
> Jestem ogólnie zdrowy, mam tylko "skłonności" do nadciśnienia na tle

jak duze to nadcisnienie na tle emocjonalnym?

ale skoro to wlasnie na takim tle, to ja raczej sklanialbym sie do
normalnego znieczulenia ze srodkiem obkurczajacym. wbrew obiegowym opiniom,
srodek obkurczajacy nie wplywa na prace serca - daje miejscowe obkurczenie
naczyn, co zmniejsza transmisje sr. znieczulajacego do krwioobiegu,
zapewniajac dzialanie stricte miejscowe. do tego daje lepszy efekt
znieczulenia, a co za tym idzie - mniejszy stres, czyli mniejszy wyrzut
wlasnej adrenaliny. o wiele wiecej adrenaliny produkuje czlowiek ktorego cos
podczas zabiegu boli, niz podawane razem ze srodkiem znieczulajacym. nie
wiem jak inni, ja uzywam artykainy ze sr. obk. w stezeniu 1:200 000 od kilku
lat, i nikt z tego powodu nie ucierpial. za to wszyscy chwala sobie dobrą
jakosc i dostateczny czas znieczulenia.

--
Adam gg# 402495
_________

10. Data: 2003-09-01 18:48:06

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lata Izba Lek. wymyslila ze bedziemy sie nazywac 'lek. dent.', potem znowu
> zmienili na stom a teraz w ramach 'unijnego ujednolicania' (co wg mnie

Teraz Polska ;-)

> dla mnie to malo wazne, co masz przed nazwiskiem - wazne co potrafisz...

Prawda

--
Norbert
http://www.plfoto.com/uzytkownik.php?authorname=nkru