Depresja a lit

1. Data: 2003-09-15 22:03:45

Temat: Depresja a lit
Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby krótko opisać mechanizm działania
preparatów litowych w leczeniu depresji, lub podać jakąkowliek literaturę, w
której omówiono ten temat, bądz adres www. Byłabym niezmiernie wdzięczna.

beata

--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

2. Data: 2003-09-16 07:56:35

Temat: Re: Depresja a lit
Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale mogę tu nadmienić, że
jon litowy Li+ jest podobny do jonów sodowych Na+ istotnych w powstawaniu
potencjału spoczynkowego i czynnościowego w neuronach. Podobny, ale nie
identyczny, stąd jego specyficzne działanie. Jest mniejszy więc może łatwiej
przemieszcza się przez kanały w błonie neuronu w niż sód. A to (może)
powodować że neuron łatwiej "iskrzy" i jest bardziej pobudzony? :)
Na podobnej zasadzie działają jony bromu Br-. Są podobne do fizjologicznie
występujących jonów chlorkowych Cl-, ale są tym razem większe i działają
odwrotnie: uspokajająco.
To wszystko co wiem. Pozdrawiam
--
Maciej Panczykowski
m...@w...pl

3. Data: 2003-09-16 13:44:51

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Morgens Schou "Lit w leczeniu chorób afektywnych" przewodnik praktyczny,
wydany przez Fundację IPN
Tu znajdziesz wszystko co trzeba i powinno wiedziec sie o licie i leczeniu
litem.
pozdr
ela

4. Data: 2003-09-16 14:10:44

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu znajdziesz wszystko co trzeba i powinno wiedziec sie o licie i leczeniu
> litem.

Bardzo dziękuję za pomoc

beata

5. Data: 2003-09-16 14:17:45

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wszystko co wiem. Pozdrawiam

To już jak dla mnie bardzo dużo.

dziękuję serdecznie
beata

--
[...]

wynik rezonansu magnetycznego mozgu
szczepionka na grype a ciąża ?
Epilepsja - gdzie można znaleźć międzynarodowe forum dyskusyjne w tym temacie?
Podwiązanie nerki
POMOCY!!