Deska Merbau - kilka pytan

1. Data: 2006-10-21 18:49:09

Temat: Deska Merbau - kilka pytan
Od: "wojtas" <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przymierzam sie do zakupu podlog drewnianych do sypialni i salonu (nowe
mieszkanie), wybralem wykonczone deski merbau. Cena wydaje sie dosc
atrakcyjna (120,- netto), opinie o drewnie tez pochlebne, mam jednak
pare pytan.
Firma sprzedajaca deski oferuje montaz w cenie 25,- /m2 oraz materialy
25,- /m2, niby nie jest to cena szczegolnie wygorowana, ale
przegladajac oferty parkieciarzy trafialem na oferty kladzenia parkietu
(kilkukrotne cyklinowanie, lakierowanie) w cenie 40,-. Wydaje sie ze
kladzenie wykonczonej deski wymaga znacznie mniej pracy niz parkiet, a
roznica w cenie uslugi nie jest znaczna, czy to jest standardowa
stawka, czy tez powinienem poszukac kogos innego? W tej ofercie kusi 7%
podatek przy montazu przez fachowcow ze sklepu.
Bylbym rowniez wdzieczny za wypowiedzi osob, ktore polozyly ciemna
podloge w pokojach slabo naslonecznionych, czy taka podloga nie
zaciemnia zbyt mocno pokoju i czy ewentualnie da sie ja zniwelowac
jasnymi meblami?

Wojtek

2. Data: 2006-10-23 10:53:29

Temat: Re: Deska Merbau - kilka pytan
Od: tgorniak <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtas wrote:
> [...]
> podloge w pokojach slabo naslonecznionych, czy taka podloga nie
> zaciemnia zbyt mocno pokoju i czy ewentualnie da sie ja zniwelowac

Od kiedy mam deski w mieszkaniu jestem ich wielkim przeciwnikiem, nie
ma to jak prawdziwy parkiet. Byle duperel spadający na podłogę zostawia
wgniecenia. Po dwóch latach użytkownia podłoga z deski berlineckiej
wygląda gorzej niż 16 letni parkiet w domu moich rodziców. Nie wiem jak
przedstawia się twardość desck innych firm ale nie przypuszczam aby było
lepiej wielu moich znajomych, którzy mają deski też narzeka na to, że są
mało odporne na wgniecenia.

A co do montażu, to jest on dziecinie prosty jeśli tylko masz czym
przyciąć deski i taśmy spinające. Z drugiej strony nie wiem czy
znajdziesz fachowców, którzy by to zrobili taniej. Nikomu się nie bedzie
chciało iśc na robotę za parę groszy :(. Materiały 25PLN za m2 to chyba
dużo, zwykle pod deskę kładzie się folie izolacyjną + podkład i tu masz
do wyboru tekturę falowaną albo płytę pilśniową (są jeszcze pianki - ale
je się kładzie raczej pod panele "sztuczme"), warto sprawdzić jaki jest
realny koszt tych materiałów.

3. Data: 2006-10-24 20:29:55

Od: "wojtas" <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

tgorniak wrote:

> [...]
> przedstawia się twardość desck innych firm ale nie przypuszczam aby było
> lepiej wielu moich znajomych, którzy mają deski też narzeka na to, że są

Troche nieprecyzyjnie napisalem, rozwazam zakup desek litych, grubosci
ok 14 mm, wykonczonych, pokrytych fabrycznie lakierem, do montazu
klejowego (nie na zatrzaski). Myslalem tez o deskach z warstwa licowa
drewna, ale opinie takie jak Twoja mnie do nich zniechecaja.

> [...]
> do wyboru tekturę falowaną albo płytę pilśniową (są jeszcze pianki - ale
> je się kładzie raczej pod panele "sztuczme"), warto sprawdzić jaki jest

Niby cena nie brzmi jakos wygorowanie, ale przyjmujac ze sprawny
fachowiec jest w stanie polozyc kilkunastometrowy pokoj ciagu jednego
dnia to wychodzi niezla dniowka, sam bym chcial tak zarabiac ;)
Samodzielne ukladanie podlogi nie wchodzi w rachube, musialbym wydluzyc
dobe dwukrotnie :) Do materialow dojdzie klej bo te deski nie sa
klikane tylko na piora i klej.
Czytajac relacje ludzi ktorzy ukladajac parkiet tradycyjny zamkneli
koszty w 120,- /m2 troche mnie calosciowy koszt w granicach 200,- /m2 w
przypadku deski dziwi.
Dzieki za odpowiedz.

Wojtek

kitchendraw - blat
[Kraków] podyplomowe lub kurs aranzacji/wystroju wnętrz
Dom na terenach podmokłych?
Poznań - wymiana instalacji elektrycznej w mieszkaniu (poszukuję firmy/ekipy)
Tkanina na kanapę