Deska podłogowa

1. Data: 2004-07-12 14:25:09

Temat: Deska podłogowa
Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w starym budynku z lat 30-tych i chciałbym przerobić 1 pokój na
kuchnie. Chcę zacząć od podłogi (ściany są już OK). Mam więc problem -
planowałem położyć tam terakotę ale w pomieszczeniu jest stara drewniana
podłoga z desek na drewnianych legarach. Musiałbym więc wymieniać legary
i wylać pewnie ze 30cm betonu na powierzchni 24m2 - nie jestem pewien
czy konstrukcja budynku wytrzyma taki ciężar (pomieszczenie jest na 1
piętrze) - poza tym byłyby to potworne koszty.
Dlatego zdecydowałem się wymienić podłogę na jakieś nowe wytrzymałe na
wilgoć deski. Jakie gatunki drewna nadają się do kuchni? Jaki jest koszt
(przeciętny m2) takich desek?
Pomieszczenie ma wymiary 6x4m.
O czym muszę pamiętać przy zakładaniu nowej podłogi? Czego unikać?

A może da radę wypełnić przestrzeń między legarami styropianem lub
kermazytem, zrobić cienką betonową wylewkę i na to terakotę lub parkiet?
Poradźcie proszę.

Pozdrawiam
Arek

1. Data: 2004-07-12 15:11:25

Temat: Re: Deska podłogowa
Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

my mielismy cos takiego w starym domu jakis 6-7 lat temu

chyba fahowcy zerwali deski, wzmocnili legary i na to polozyli taka bardzo
twarda plyte - byla zielona i gruba na jakies 2cm a do tego przykleili
terakote.

dzis niestety juz ta terakota popekala troche na laczeniach plyt ale IMHO i
tak jest lepiej niz bylo z dechami.

nie bylem zaangazowany w tamten remont dla tego tak malo wiem

musta

1. Data: 2004-07-12 19:39:40

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

Jo Joro <j...@p...onet.pl> napisal nam:

> [...]
> problem - planowałem położyć tam terakotę ale w pomieszczeniu jest
> stara drewniana podłoga z desek na drewnianych legarach. Musiałbym

o u nas tak samo.. narazie jest grube PCV ala podloga z kafelek i nie jest
zle :)

czemu tak nie zrobic? Byli "fachowcy" i krecili nosem na ta podloge...

ponoc mozna polozyc samopoziomujace sie cos na drewno i na to kafle, ktos
potwierdza?

1. Data: 2004-07-13 09:23:50

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo Joro" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i wylać pewnie ze 30cm betonu na powierzchni 24m2 - nie jestem
pewien
> czy konstrukcja budynku wytrzyma taki ciężar

A bez przesady, po co takiego słonia tam robić? Płytę OSB, albo
twardy "podłogowy" styropian i dopiero na to cienka wylewka.

> wilgoć deski. Jakie gatunki drewna nadają się do kuchni? Jaki
jest koszt
> (przeciętny m2) takich desek?

Jakies egzotyczne fikimiki jedynie (jatoba? nie jestem pewien,
pogooglaj), za pełne dechy z takiego drewna zapłacisz jakiś
straszliwy majątek, nie wiem, czy jest sens.

> [...]
lub
> kermazytem, zrobić cienką betonową wylewkę i na to terakotę lub

No pewnie, że tak! Tylko styropian koniecznie podłogowy, normalny
siądzie i terakota będzie Ci pękać. Parkietu w kuchni jakoś nie
widzę...

J.

1. Data: 2004-07-13 12:43:23

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Wt, 13 lip 2004 o 11:23 GMT
skoro Jarek P. napisal(a):

> A bez przesady, po co takiego słonia tam robić? Płytę OSB, albo
> twardy "podłogowy" styropian i dopiero na to cienka wylewka.

Płytę OSB jak mam rozumieć przybijam bezpośrednio do legarów, a
styropianem (jeśli się na niego zdecyduję) wypełniam przestrzenie między
legarami, tak?
Zależy mi na trwałosci rozwiązania, gdyż nie uśmiecha mi się żeby np po
5 latach terakota popękała w miejscu łączenia płyt OSB.
Czy drewniane legary nie zgniją pod szczelnym 'przykryciem' z wylewki
(brak cyrkulacji powietrza)?

> Jakies egzotyczne fikimiki jedynie (jatoba? nie jestem pewien,
> pogooglaj), za pełne dechy z takiego drewna zapłacisz jakiś
> straszliwy majątek, nie wiem, czy jest sens.

Nie mam pojęcia ile kosztują takie deski deski. Przyjmę że 180PLN. Da mi
to ok 4400PLN za podłogę.
W przypadku terakoty mam np:
1300PLN za płytę OSB + 1200 terakota + 500 kleje/dodatki (zgaduję) =
3000PLN.
W przypadku styropianu koszty pewnie będą wyższe. Czyli za dodatkowe
1400PLN miałbym piękne i trwałe drewno w kuchni (uwielbiam drewniane
podłogi :)
Chyba że sie grubo myle i taka deska kosztuje np 300PLN za m2 :( wtedy
sprawa jest dla mnie jasna - tylko terakota :(

> No pewnie, że tak! Tylko styropian koniecznie podłogowy, normalny
> siądzie i terakota będzie Ci pękać. Parkietu w kuchni jakoś nie
> widzę...

A co myślisz o kermazycie? Słyszałem że to są takie fajne granulki -
fajna praca, nic nie trzeba ciąć, układać - sypię tylko 'z worka' :)
Czy jest to dużo droższa inwestycja od styropianu?

Pozdrawiam
Arek

1. Data: 2004-07-13 15:18:51

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy mi na trwałosci rozwiązania, gdyż nie uśmiecha mi się
żeby np po
> 5 latach terakota popękała w miejscu łączenia płyt OSB.

O kładzeniu terakoty na OSB parę razy się na grupie dyskusje
przewijały, poszukaj, tego tematu akurat nie przerabiałem
osobiście, ale coś mi się ćmi, że były jakieś sposoby, zeby
płytki na łączeniach płyt nie pękały: płyty z felcem, zamiast
jednej grubej, dwie warstwy cienkiej z przesunięciem... ale to
były patenty na płyty leżące na legarach z wełną pomiędzy nimi,
jeśli u Ciebie byłoby wypełnienie z czegoś sztywniejszego
pomiędzy legarami, to myslę, że nie będzie tak źle.

> Czy drewniane legary nie zgniją pod szczelnym 'przykryciem' z
wylewki
> (brak cyrkulacji powietrza)?

Wylewka (sucha!) drewno bardzo dobrze zakonserwuje, więc nie
powinno byc problemów.

> Nie mam pojęcia ile kosztują takie deski deski. Przyjmę że
180PLN.

Dolicz do tego równiez z 500 za lakiery tp., ale obawiam się, że
może być mało. Tyle potrafią kosztowac drewniane panele z takiego
drewna, pełne deski nie wiem, czy nie w=yjda drożej.

> [...]
dodatkowe
> 1400PLN miałbym piękne i trwałe drewno w kuchni (uwielbiam

Jeśli by tak wyszło, to oczywiście. A co do podłóg - ja tez
uwielbiam drewno. Ale wydaje mi się, że w kuchni akurat jest
idealne miejsce na terakotę albo jeszcze lepiej gres. Kuchnia to
jest miejsce, gdzie czasem się coś wyleje (nie zawsze będzie to
woda, czasem gorący tłuszcz), czasem spadnie nóż, ostrzem do
dołu... szkoda tego pięknego drewna. Drewno zrób sobie wszędzie
indziej.

> [...]
> fajna praca, nic nie trzeba ciąć, układać - sypię tylko 'z
worka' :)
> Czy jest to dużo droższa inwestycja od styropianu?

NIe chcę się mądrzyć, bo też o nim tylko słyszałem (wiele
dobrego - fakt) i widziałem toto w sklepie. Ale myślę, że warte
zastanowienia.

Pozdrawiam

J.

1. Data: 2004-07-26 09:17:58

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 13 Jul 2004 12:43:23 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, Jo Joro napisał(a):

> A co myślisz o kermazycie? Słyszałem że to są takie fajne granulki -
> fajna praca, nic nie trzeba ciąć, układać - sypię tylko 'z worka' :)
> Czy jest to dużo droższa inwestycja od styropianu?

Nie daj sie namowic na kafle, jesli calosc bedzie elastyczna to kafle
szybko odpadna, ja mam taka sytuacje w lazience i zastanawiam sie nad
wodoodpornymi panelami teraz

W kuchni mam zwyczajne panele, a w miejscach najbardzej zagrozonych (woda,
tluszcze i tp.) polozylem ciemniejsze syntetyczne dywaniki, zaleta drewna
czy tez paneli bedzie cieplej w zimie

Po ile teraz olej opałowy?
Zdun poszukiwany - okolice Warszawy
rolety z siateczki
Czym uszczelnić cieknącą plastikową część...
oddam zamrażarkę - Wrocław