Diament idei ewangelicznej i jej wplyw na osobowosc

1. Data: 2013-11-26 20:38:56

Temat: Diament idei ewangelicznej i jej wplyw na osobowosc
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Nawet gdyby wielkość owego diamentu przyrownac do naszej planety to jeszcze daleko
bylibyśmy by oddac oniemiającą skalę idei ewangelii. To jest skarb który
tak dalece przekracza ludzką jednostkową potrzebę zaspokojenia pragnienia posiadania
dóbr czy wartoci w celu zamkniecia paszczy wiecznie wygłodniałego egotycznego
mechanizmu instynktu samozachowawczego ze większość ludzkości podświadomie odrzuca
ową ideę chroniąc wartość tego co w swoim mniemaniu "posiedli" by nie ulec w wyniku
porównania owych dwu rzeczyistosci istnemu spopieleniu osobowościowemu...

2. Data: 2013-11-26 22:13:38

Od: Adrenalinka <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katolicyzm i te pisemka zboczonych koziojebców biblijnych to skrajna patologia, ale
zombie łatwo wmówić że sraczka to kotlery schabowe.

3. Data: 2013-11-27 11:04:28

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-26 20:38, m...@g...com pisze:
> [...]
by nie ulec w wyniku porównania owych dwu rzeczyistosci istnemu spopieleniu

Prawda, cóż znaczą wszystkie doczesne bogactwa, przyjmując oczywiście że
one są przyczyna tzw szczęścia danej jednostki, przy jednoczesnej
duchowej próżni... Osobiście nie zazdroszczę innym bogactwa materialnego
- szczerze za to zazdroszczę ludziom, tzw wierzącym.

4. Data: 2013-11-27 22:11:50

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/27/2013 11:04 AM, Trybun wrote:

> [...]
> duchowej próżni... Osobiście nie zazdroszczę innym bogactwa materialnego
> - szczerze za to zazdroszczę ludziom, tzw wierzącym.

a czego takiego im zazdroscisz? zaklamania? wiary w to, ze wszechmogacy
bog stworzyl czlowieka tak, jak chcial po to, zeby go ukarac za to,
jakim go stworzyl?
zazdroscisz im wiary w boga bezlitosnego i okrutnego? wyrachowanego?
obłudnego?

ja nie :)

5. Data: 2013-11-27 22:45:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Nov 2013 22:11:50 +0100, ikka napisał(a):

> [...]
> jakim go stworzyl?
> zazdroscisz im wiary w boga bezlitosnego i okrutnego? wyrachowanego?

Naprawdę TAKIE masz pojęcie o wierze i o Bogu, czy raczej racjonalizujesz
sobie własną niechęć do uwierzenia?
Współczuję.
--
XL

6. Data: 2013-11-27 23:04:31

Od: Adrenalinka <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka
Taki jest Bóg w starym testamencie, chory zazdrośnik i morderca , każe ludzi nawet za
to że byli mu posłuszni.
Dlatego jest taki, bo religie pierwotne miały bogów tyranów, jak bardzo ludzie bali
się okrutnego boga to z tego lęku oddawali mu chołd. Dlatego w krajach prymitywnych,
gdy dyktator ma siłę to się trzyma u władzy, jak pokaże słabość to traci.

7. Data: 2013-11-27 23:21:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Nov 2013 14:04:31 -0800 (PST), Adrenalinka napisał(a):

> Taki jest Bóg w starym testamencie, chory zazdrośnik i morderca , każe ludzi nawet
za to że byli mu posłuszni.

Jest gorzej, mówię ci - Boga przed Starym Testamentem nie było, więc nie ma
na kogo zrzucić tych paskudztw, które się działy wtedy :->
--
XL

8. Data: 2013-11-27 23:51:49

Od: Adrenalinka <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka
A kto potopił prawie wszystkich, dobra huj w oko ludziom, ale potopił sarenki ,
pieski, kotki , kurki i wszelkie istnienie bo postanowił według swojego mniemania
ludzi ukarać. ?
Dlatego boimy się dyktatorów z bronią atomową, jak obecnie Koreii? Bo co zrobi
dyktator by wszystkich ukarać według swojego mniemania wciskając czerwony przycisk
...ześle potop?.....ups podobieństwo? I ten z Koreii szalejący z czrwonym przyciskiem
zasługuje na miano dobrego człowieka, czy życzymy mu kaftana?
A co robi społeczeństwo, boi się i co robi strach na defiladach propagandowych, co
ludzie ze strachu krzyczą- kochamy cię wodzu z czerwonym przyciskiem co ześle potop?
Taki jest Bóg jak palant z czerwonym przyciskiem z Koreii. Ideologia strachu która na
terrorze utrzymuje posłuszeństwo i taki jest Bóg wymyślony przez kapłanów, na ich
widok prawie każdy krzyczy że sąsiadka to czarownica miłościwy sutannowy proboszczu.

9. Data: 2013-11-28 00:36:14

Od: Adrenalinka <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"

Nie trzeba być znawcą religii chrześcijańskiej aby dostrzec różnicę pomiędzy
starotestamentowym Jahwe a nowotestamentowym Bogiem-Ojcem. Wystarczy powierzchowna,
fragmentaryczna nawet znajomość Pisma Świętego. Jahwe zabija, każe zabijać, kłamie i
przyzwala. Zniszczenie Sodomy i Gomory a więc i zabicie tysięcy ludzi, potop, rzezie
innowiercze z okresu walki Izraela o Ziemię Obiecaną, są przykładami nie tyle
wydarzeń historycznych, co doktrynalnymi: wykazują związek Jahwe ze śmiercią i
krzywdą na płaszczyźnie religijnej. Jahwe zsyła Anioła Śmierci, wysyła Azraela
(posłannik śmierci), posługuje się szatanem -- niebiańskim aniołem, przyzwala
Mojżeszowi zadawać ból i cierpienie Egiptowi. Przyzwala na czyny, które znalazły swój
wyraz ociekające krwią księgach Samuela, Księgach Królewskich. Nahum pisze:
"Zazdrosnym i mszczącym się Bogiem jest Pan; mścicielem jest Pan i Władcą [pełnym]
gniewu; Pan mści się nad swymi wrogami idługo się gniewa na swoich nieprzyjaciół. Pan
jest cierpliwy, ale i potężny siłą;a oczyszczając -- nikogo nie zostawia bez kary"
(Na 1,1 i nast). Psalm 149 głosi z kolei: "Niech chwała Boża będzie w ich ustach, a
miecze obosieczne w ich ręku: aby dokonać pomsty wśród pogani karania pośród narodów;
aby ich królów zakuć w kajdany, a dostojników w żelazne łańcuchy" (Ps 149,6nast)."

10. Data: 2013-11-28 12:19:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Nov 2013 14:51:49 -0800 (PST), Adrenalinka napisał(a):

> [...]
pieski, kotki , kurki i wszelkie istnienie bo postanowił według swojego mniemania

Ciągle ...
Polska kołtunem stoi i stać ma"
Miłych snów :-)
Braterstwo ludzi i zwierząt