Dierre czy Gerda - oto jest pytanie

1. Data: 2006-12-14 11:41:40

Temat: Dierre czy Gerda - oto jest pytanie
Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie raczej na pl.rec.dom, ale moze na pl.misc.budowanie tez ktos
bedzie mogl wspomoc.

Stoje przed wyborem drzwi do lokalu. Ze wzgledu na wymagania spoldzielni
od zewnatrz musza byc biale. Od srodka wole w kolorze drewna.

Ogolnie:
- drzwi antywlamaniowe,
- dwa zamki,
- dwukolorowe.

Pierwotnie miala byc Gerda, ale jeden ze sprzedawcow zasial ziarenko
Dierre i teraz dylemat. Dierre sprawaia wrazenie bardziej solidnych, ale
klasa jest dokladnie ta sama. Cena w zasadzie tez zblizona, wychodzi okolo
2800 (w Gerdzie z doplata za dwukolorowe, w Dierre jest to bez doplat).

Czy ktos moze mial podobny problem? W archiwum troche bylo, ale z reguly
konczylo sie to na tym ze jeden albo drugie sa be i tyle z tego wynikalo
:-)
e-Shrek

2. Data: 2006-12-14 20:29:15

Temat: Re: Dierre czy Gerda - oto jest pytanie
Od: "JerzyR" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos moze mial podobny problem? W archiwum troche bylo, ale z reguly
> konczylo sie to na tym ze jeden albo drugie sa be i tyle z tego wynikalo

Dierre mają nieporęczny (duży) klucz do zamka centralnego
Wolałbym drzwi z normalnym kluczem...

JR

3. Data: 2006-12-14 20:44:35

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwie Gerdy i są niemal doskonałe - poza izolacyjnością ościeżnicy
(ta zamontowana w domu, w ramach drzwi zewnętrznych, pokrywa się rosą
przy mrozie).
Gerdy są naprawdę wysokiej jakości - w pracy (gabinet) codziennie od
pięciu ponad lat otwierane i zamykane są dziesiątki razy (dosłownie!),
ponadto wielu ludzi szarpie za klamkę kiedy jest zamknięte - i jak dotąd
jedyną rzeczą, która z wolna "pada" jest właśnie sprężyna klamki - nie
pękła, ale zesłabła na tyle, że chyba muszę ją wymienić. Reszta
funkcjonuje świetnie

T.

4. Data: 2006-12-15 07:57:52

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyR" <n...@d...pl> wrote in

> Dierre mają nieporęczny (duży) klucz do zamka centralnego
> Wolałbym drzwi z normalnym kluczem...

? Te ktore ogladalem maja jakis tami plastikowy breloczek, z kotrego
wyskakuje klucz (sprezynowy :-) ).

e-Shrek

5. Data: 2006-12-15 10:10:58

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e-Shrek napisał(a):
> ? Te ktore ogladalem maja jakis tami plastikowy breloczek, z kotrego
> wyskakuje klucz (sprezynowy :-) ).

W komplecie jest tylko jeden taki (nazywa się Scatto). Pozostałe 2 to
"normalne" klucze o długości około 9cm. Aczkolwiek mi w kieszeni nie
przeszkadza.

Dodatkowe Scatto kosztuje (kosztował) coś koło 80zł/sztuka.

Ogólnie Dierre (Asso 3) polecam. Solidne drzwi ze znakomitym wyciszeniem.

Pozdrawiam
Krzysiek.
--
.::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

6. Data: 2006-12-15 12:17:53

Od: "ZZ" <s...@i...ie> szukaj wiadomości tego autora

> Dierre mają nieporęczny (duży) klucz do zamka centralnego
> Wolałbym drzwi z normalnym kluczem...

zadaniem zamka jest nie dac sie otworzyc osobie niepowolanej...
o ile nietypowa konstrukcja nie jest gorsza technicznie, to zawsze
lepiej jest miec zamek nietypowy, bo mniej jest "fachowcow"
potrafiacych taki zamek otworzyc bez klucza

Zz

7. Data: 2006-12-15 13:19:49

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ? Te ktore ogladalem maja jakis tami plastikowy breloczek, z kotrego
> wyskakuje klucz (sprezynowy :-) ).
Jest tak nietypowy, ze kiedys nie chcieli mnie z nim wpuscic na poklad
samolotu :-). Dlugo musialem tlumaczyc, ze to tylko klucz...

Pozdrawiam
Adam

8. Data: 2006-12-17 01:16:30

Temat: Re: Dierre czy Gerda - oto jest pytanie - podsumowanie
Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> wrote in
:

No i klamka zapadla. Dzis podpisalem zamowienie na Dierre Asso 3.
Dzieki wszystkim za opinie. Generalnie tego sie spodziewalem, brak
jednoznacznej przewagi. Dzis obejrzalem oba wyroby i jednak Dierre
wygladaja solidniej. Oczywiescie to ta sama klasa, ale efekty wizualne tez
sie licza. Poza tym szybszy czas realizacji zamowienia i co troche jednak
zawazylo zdecydowanie lepsze wyciszenie. Ja bedzie w rzeczywistosci zobacze
juz niedlugo :-) Aha, cenowo wychodzi to samo, wiec ten parmetr tez odpadl.

e-Shrek

9. Data: 2006-12-23 21:28:46

Od: "PC" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też się zastanawiałem i wybrałem włoskie ze względu na odporność na
kropelkę ;-)
Klucz "do stodoły" powoduje, że zamek centralny jest odporny na zapchanie,
zakelejenie lub inny sabotaż. Do gerdy wpychają pręt lub drewienko
uniemożliwiając zamknięcie na zamek główny. W drzwiach Dierre lub FAIP
(mechanika ta sama i wyglad łudząco podobny) cokolwiek wejdzie do zamka
wpada na dół.

Pozdrawiam,
PC

10. Data: 2006-12-27 09:29:00

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PC" <p...@p...onet.pl> wrote in news:emk72c$soc$1@news.onet.pl:

A u mnie problem sie rozwiazal ... Pan powiedzial ze Dierre to tu sie nie
zalozy ... Beda Key-Locki ;-)

e-Shrek

Re: Piwnica
Pralka Mastercook