Dlaczego od lat lepiej widzę w soczewkach?

1. Data: 2005-11-10 20:49:35

Temat: Dlaczego od lat lepiej widzę w soczewkach?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dawna dawna w soczewkach -3 widzę - no, prawie doskonale. W okularach -3
(różnych, miałem kilka par od kiedy wada mi się ustabilizowała) widzę istotnie
gorzej, tak conajmniej pół dioptrii musiałbym dołożyć. Okuliści
zawsze uparcie twierdzą, że mam wadę -3 :) Szkoda tylko, że w okularach -3
widzę na tyle słabo, że np. staram się w nich nie jeździć samochodem!
Co jest? Oczy mi się przyzwyczaiły do soczewek, czy co? Nie przesadzam
z soczewkami, noszę może 50-60 godzin w tygodniu, miesięczne.
--
Samotnik

2. Data: 2005-11-11 20:26:16

Temat: Re: Dlaczego od lat lepiej widzę w soczewkach?
Od: "Marvin" <_...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
> Co jest? Oczy mi się przyzwyczaiły do soczewek, czy co? Nie przesadzam
> z soczewkami, noszę może 50-60 godzin w tygodniu, miesięczne.

Szkło jest w okularach odsunięte od oka na niewielką odległość, soczewka
nie. Skutkiem tego IMO korekcja soczewką jest nieco wieksza przy tej samej
mocy.
M.

3. Data: 2005-11-11 21:03:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie. Skutkiem tego IMO korekcja soczewką jest nieco wieksza przy tej samej

owszem, ale powyzej -4,25 D sph ( czyli moce powyzej -4,25 w okularach
powinny byc przeliczane na niewiele mniejsza moc soczewek kontaktowych - wg
odpowi. tabeli) . Do tej mocy prawidlowo dobrana korkekcja okularowa powinna
miec taka sama moc jak noszone soczewki. Mozliwe, ze autor watku ma
niewielki astygmatyzm i dlatego majac same sferyczne szkla okularowe widzi
troche gorzej niz w soczewkach kontaktowych, ktore mechanicznie niweluja
niewielki astygmatyzm. I tu moze byc rozwiazanie problemu.

pozdr.

casus

Oczy - przesilenie sezonowe?
O.I.O.M.