Długosz królewski

1. Data: 2002-03-06 21:11:35

Temat: Długosz królewski
Od: "Wojtek" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku na wystawie kwiatów kupiłem małego długosza królewskiego - po
zimie w miejscu gdzie był posadzony została tylko metryczka i zwiędłe
liscie, czy biedak zginął czy sie odrodzi? ,Zanokcica skalna którą również
nabyłem jest zielona.
Za wszelkie info na w/w temat dziękuję.
W.Niewiadomski

2. Data: 2002-03-07 09:14:47

Temat: Re: Długosz królewski
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimie w miejscu gdzie był posadzony została tylko metryczka i zwiędłe
> liscie, czy biedak zginął czy sie odrodzi? ,Zanokcica skalna którą

Osmunda regalis L. - długosz królewski
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: długosz, podeźrzon królewski.

Etymologia: germ. Osmunder - przydomek Thora, jednego z bogów mitologii
germańskiej; łac. rex = król, regalis = królewski - odniesienie do
wspaniałej postaci rośliny.
Forma życiowa: bylina.

Forma życiowa wg Raunkiaera: hemikryptofit.
czyli - roślina półskrytopączkowa, mająca odnawiające się pączki częściowo
ukryte w ziemi, częściowo otulone ściółką.

Występowanie: olszyny, torfowiska; lokalnie bardzo rzadko lub brak.
Częstość występowania: gatunek rzadki, ustępujący.
Uwagi: roślina pod całkowitą ochroną.

Gatunek ten preferuje siedlisko boru mieszanego świeżego o średniej
głębokości zalegania wody gruntowej w okresie wegetacyjnym 0,5-1,0 m.

Jeśli więc jej nie ususzyłeś to może się odrodzi.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2002-03-07 12:54:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Wojtek

[...]

Spokojnie ,Osmunda regalis to paproc ktora gubi liscie,jest calkowicie
zimotrwala ale lubi gleby wilgotne i kwasne.
Jesli jej nie zasuszyles :-)) to spokojnie zdazy wzejsc.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

Pies kanaryjski - dogo Canario; dawniej: perro de presa Canario.
Sprzedam działke ogrodniczą
ciecie drzew owocowych
Co można zrobić ze słomy lub trocin?
Swierki - kiedy szyszki?